Skocz do zawartości

BMW E36 318i Brak smarowania na wolnych obrotach !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem zaczął się jakiś miesiąc temu na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju dłużej świeciła się kontrolka smarowania (jakieś 5s - 10s ) potem gasła i po sprawie.

Tydzień potem zauważyłem że na wolnych obrotach (900 obr/min.) zaczyna palić się kontrolka i teraz podczas odpalania aby zgasła trzeba trzymać na jakiś 1200obr/min przez 5 - 10s

A teraz już totalna kaplica lampa zaświeca się zawsze poniżej 1500obr/min aby lampka zgasłą muszę cały czas trzymać silnik powyżej tych obrotów... :duh:

 

Czyżby pompa oleju się skończyła ?

Opublikowano
Sam udzieliłeś sobie odpowiedzi :D ale może być że silnik juz jest słaby, więc podjedź do dobrego mechanika i niech Ci go sprawdzi
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
pytam się gdyż słyszałem o jakimś zaworku koło filtra oleju albo o wytartym wałku rozrządu przez którego brak ciśnienia może ktoś miał już podobnie dlatego pytam
Opublikowano
a wymieniałeś może rozrzad ??? z tymi wałkiem, To sie dzieje na wale korbowym jesli masz zużyte panewki i one nie trzymaja parametrów stąd niskie ciśnienie oleju. Najlepiej to sprawdzic cisnienie oleju u mechanika to ci powie czy to czujnik czy cos bardziej konkretnego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomiar kompresji w byle jakim warsztacie to koszt ok 30 złotych i 10 minut roboty. Na wolnych powinno być 0,2-0,25 bara a powyżej 3tyś ok. 0,4 bara. Może teżź być wina uszkodzonego czujnika.

 

PZDR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie za małe podałeś te wartości ciśnienia kolego?Może chodzi o MPa?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czemu za małe? hmmm kurczę, chyba masz rację....szybka lektóra google i tak.. Chodzi o MPA :mrgreen:

Nie szukałem przelicznika na bary ale to bedzie od 2 do 4 barów, tak??

 

PZDR>

Opublikowano
czujnik będzie na 100% ok bo przez czas kiedy świeci się lampka braku smarowania słychać jak klepią szklanki gdy gaśnie momentalnie cichną
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc czujnik masz ok.Może pompa po prostu padła.

Nie szukałem przelicznika na bary ale to bedzie od 2 do 4 barów, tak??

Teraz się zgadza.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
gdzies czytalm na forum ze przy wymianie rozrzadu jest jakas srubka ktora trza odkrecic do wymiany paska czy czegos i nie dokrecenie jej powoduje problemy ze smarowaniem :) !!! ale to musisz poszukac bo to temat był całkiem swiezy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.