Skocz do zawartości

Czego nie lubi skrzynia 535D


sebqual1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem swierzym forumowiczem i od 3 dni właścicielem 535D po lifcie 286ps i 580nm, auto ma 130tys km najechane i jest to prawdziwy przebieg.

Mam kilka pytań czego nie powinienem robić z tym autem i chodzi mi o skrzynie biegów.

 

1) Czy mogę ruszać z pedałem w podlodze?

2) Czy mogę ruszac z boksujacym kolem/kolami np maly zwir itd.

3) Czy wciskanie pedalu do podlogi i uruchamianie wlacznika pod pedalem gazu co powoduje zmiane biegu na nizszy nawet czasem o 2 biegi w dół jest niezbyt wskazane czy jest to przewidziane przez producenta i sie nie przejmowac tylko dusic?

4)Czy wprowadzanie auta w przechyl lub na lukach, dodanie gazu do konca i wprowadzenie kola w boksowanie (2 lub3 bieg zawzyczaj). Po wyprostowaniu auto odzyskuje przyczepnosc i ma wowczas raczej bardzo duże przeciazenia, jest niewskazane i jak bardzo?

 

Nie dodaje gazu na postoju zarazem trzymajac pedal hamulce przed startem

Nie wrzucam D lub 1 biegu trzymajac wyzsze obr (wcisniety pedal gazu)

 

Dzieki

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 Kolego,

Kazdy kupuje do czego sam uważa, a w moim zapytaniu nie widzę nic dziwnego. Raczej dziwne by było gdy bym porostu upalal i obudzil sie jak juz cos sie stanie.

Jestem wlascicielem firmy i popisy nie dla mnie, bo nigdy nie wiadomo kto moze zobaczyc a moze to byc potencjalny klient.

Biturbo wystepuje tylko w automacie.

Palenie gumy zrobilem raz jezdzac bokiem w rondzie (w przemysłowej dzielnicy w niedziele gdzie nikogo nie bylo), nigdy tego nie robilem wczesniej a 535D dalo rade, jednak bojac sie o skutki prosilem/prosze o rade:-)

Olej zmieniam nie co 30tys a co 10-15max, nigdy na zimnym oleju i daje ochlonoc po jezdzie, takze kto kupi odemnie nie trafi na najgorszy egzemplaz. Mam rodzine wiec 90% jezdzenia bedzie normalne.

Mi sie wydaje ze im wieksza moc tym silnik zniesie wiecej poniewaz na normalnej drodze jadac 150ps dusisz na 100% a 300ps na 35% z porywami do 80% gdy przeskakujesz nad zawalidrogami.

 

PS. Zdjęcie wrzucę później a jak by co to proszę NH07 UAG, CZ06385 (7 ostatnich znakow z numeru VIN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do twoich pytań to tak: możesz oczywiście wciskać pedał tak głęboko jak zechcesz. Ja również używam kickdownu prawie przy każdym wyprzedzaniu, po coś go producent zamontował a dla mnie lepsze przyspieszenie to krótszy czas wyprzedzania, możesz pobawić się na żwirku, możesz startować z pedałem w podłodze itd. Ale skrzynie w 535d są bardzo obciążone ze względu na moment obrotowy, zwłaszcza konwerter dostaje w tych ASB po tyłku. Ale z drugiej strony jeżeli coś się stanie z twoją ASB po prostu regenerujesz ją i po kłopocie. Znów ileś tam kkm spokoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniam nie co 30tys a co 10-15max.............

 

kolego sebqual1 !!

 

co 15 tys km to ja w omedze zmienialem i na liczniku juz ma 360 tys km i wszycho ok!i dalej hula...w silniku nie znajdziesz opilka nawet

a np.5W30 longlife to bez przesady zeby go co 15 tys.km zmieniac! :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: To jak by sie zmienialo co 40 tys, a jak ktos robi to czesciej to jego portwel, a nie powiesz mi ze olej po 15 tys bedzie taki sam jak nowy i ak dodasz do tego ze auto nie jest tylko jezdzone do 2500obr/min. to znaczy ze ktos stara sie dbac.

Nie wiem co znaczy przebieg 360 tys, takze dzieki mcr28 ale nie skozystam z rady.

 

Nie zajezdzij tylko tej swojej laboratoryjnej omegi bez opilka nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie rób tego na zimnej skrzyni. a potem... wola Boska. byle nie wrzucaj N podczas jazdy...

 

ja np jak zmieniam z R na D to w pozycji N puszczam hamulec na chwile. podobno skrzynie to lubią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Darcyn,

 

Tak cos mi sie wydawalo ze podczas zmiany skrzynia lekko ciagnie, ma sens co napisales o puszczaniu chamulca, sprobuje poobserwowac.

Nie wiem czy gdy stoje na swiatlach i postuj jest nieco dluzszy to lepiej trzymac chamulec czy wrzucic na P ?

Po wrzuceniu na P auto nieco sie porusza, zapewne tryb blokujacy zaskakuje wiec czy czeste uzywanie P podczas wlaczonego silnika nie jest gorsze od trzymania na chamulcu z trybem D ?

R czy N wrzucam wylacznie jak stoje i wylacznie na najnizszych obrotach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem czy gdy stoje na swiatlach i postuj jest nieco dluzszy to lepiej trzymac chamulec czy wrzucic na P ?

Po wrzuceniu na P auto nieco sie porusza, zapewne tryb blokujacy zaskakuje wiec czy czeste uzywanie P podczas wlaczonego silnika nie jest gorsze od trzymania na chamulcu z trybem D ?

R czy N wrzucam wylacznie jak stoje i wylacznie na najnizszych obrotach :D

Sugeruje poczytanie instrukcji obsługi , jest tam jasno opisane do czego i jak stosowac "p" "R""N"i "D".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie mówię że coś ma być. ale jak wyluzujesz to bardziej miękko wchodzi bieg.

niekiedy, jak stoisz pod górkę i zaprzesz się na blokadzie (na P) to może być "buch" przy wbiciu biegu - a tak to nie ma nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opinii fachowców od automatów na postoju lepiej trzymać na D, kiedy bieg jest "wrzucony" wszystko jest smarowane i skrzynia nie cierpi, w czasie zmian, przełączania są momenty gdzie tarcie występuję, ogólnie zalecane jest, bez potrzeby nie wajchować, jak znajdę link do tego wywiadu to podeślę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem swierzym forumowiczem i od 3 dni właścicielem 535D po lifcie 286ps i 580nm,-to bardzo dlugo :D

Palenie gumy zrobilem raz jezdzac bokiem w rondzie (w przemysłowej dzielnicy w niedziele gdzie nikogo nie bylo), - Dziwne, musialbys systemy antyposlizgowe powylanczac i tez nie wiem, czy dalo by rade- bo mimo wszystko seryjnie pozostaje 20% aktywny. Pozatym jak zamieszczasz posta 06.05.2012 to jest niedziela , a opowiadasz o tym jakby to bylo pare dni temu :roll:

Olej zmieniam nie co 30tys a co 10-15max- :shock: a to przez te 3 dni pewnie ze 2 wymiany zaliczyl :duh:

 

Wiesz co jak chciales sie pochwalic,ze masz firme i Bmw-to mogles to w inny sposob przekazac :cool2:

A tak na moj gust- w taki sposob jak to opisujesz i sie wypowiadasz- to tylko sie osmieszasz

ct. Jestem wlascicielem firmy i popisy nie dla mnie, bo nigdy nie wiadomo kto moze zobaczyc a moze to byc potencjalny klient;wprowadzenie kola w boksowanie (2 lub3 bieg zawzyczaj; Palenie gumy zrobilem raz jezdzac bokiem w rondzie;- To po co to robisz??? Jestem swierzym forumowiczem i od 3 dni: Olej zmieniam nie co 30tys a co 10-15max- ochlon troche, poczytaj forum, a i rowniez wlasne posty, przeanalizuj pare spraw, zrob sobie zimny prysznic i bedzie OK.

My tesz sie cieszymy, ze masz takie Auto i ze potrafisz nim juz prawie tak jezdzic jak w Tokyo Drift :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem nigdy automata, dlatego sie pytam.

Po puszczeniu chamulca auto rusz, wiec zastanawialo mnie czy sily podczas trzymania chamulca nadal wystepuja w skrzyni, ale jak wiadomo przelaczanie rowniez robi swoje.

Dlatego zapytalem sie o Wasza rade co jest zdrowsze?

 

Co do zajoba, to lepiej jak to z przyslowia nie ruszac..., ale okaze swoja inteligencje i Ci odpowiem, ze nie ma czym sie chwalic bo jest wielu innych co kupuja takie auta z salonu a i lepsze. A moje to 5cio latek z przebiegiem 130 tys. km, dlatego sie radze zeby po 30 tys nie robic niepotrzebnie.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by wrócić do tematu ,

 

Ad.1 Ja jeśli mogę ruszam z pedałem w podłodze jak to mówi mój kumpel aż ja...ja swędzą ,

Ad.2 czasami na parkingu delikatnie spale gumę na asfalcie ,wtedy wyłączam trakcje przytrzymując przycisk na kilka sekund i komp mówi ze trakcje nieaktywna (w zimie na parkingu miodzio,frajda jak dla mnie) naciskam delikatnie hamulec nożny i gaz według uznania .

Ad.3 Przycisk pod pedałem gazu możesz używać do woli po to jest żeby w razie potrzeby dodać mocy czyli zmienić bieg na niższy , ja w Polsce często na dłuższych odcinkach przy większym natężeniu ruchu jeżdżę porostu na trybie DS pali troszkę więcej ale chyba to nie gra roli bo inaczej po co mi takie mocne auto.

Ad.4 Drifting tylko bez kontroli trakcji oczywiście wskazany jeśli sprawia ci to frajdę ja najlepiej lubię to na zjazdach lub wjazdach na Autostradę .

Ad.5 A ja czasami dodaje i wtedy tylne kola zaczynają śpiewać i dymić

na skrzyżowaniu zawsze mam pozycje D i hamulec lub tempomat z kontrola dystansu .

Ad.6 Nie wrzucam D lub 1 biegu trzymajac wyzsze obr (wciśnięty pedał gazu) bo nie widzę sensu po co miałbym to robić.

Wiec ja w mojej blaszce zmieniam olej (ostatnio ) po 36tys.km i nie mam zamiaru robić tego wcześniej bo nie widzę potrzeby ,nic nie jest wieczne ,daje równo po garach na autostradach w Niemczech gdzie można 255na godzinę jak jeżdżę sam bez rodzinki to przyspieszam na fulla ile fabryka dala i na zjazdach z autostrady luki biorę na granicy przyczepności ,wszystkie te szczegóły oczywiście od czasu do czasu dla Relaxu ,nie zwracam uwagi czy skrzynia się meczy porostu od kiedy przesiadłem się zza kierownicy malucha zawsze miałem mocne tzn jak dla mnie auta i każde było używane bardzo dynamicznie, a jeśli coś się zepsuje mam ubezpieczenie które kryje reperacje oczywiście tylko w serwisie BMW .

A jeśli chodzi o to ze auto jak będę sprzedawał to czy będzie skatowane czy nie nie robi mi różnicy , to tylko kawal blachy do wożenia d..upy i czasami Relaxu . Ogólnie nie dbam o auto na myjnie jeżdżę co kilka tygodni w środku odkurzam raz na kilka tygodni po wcześniejszym zaoraniu, to samochód do pracy i do pojechania czasami gdzieś na weekend na kilka dni.Powiem szczerze ze mam znajomego który ma E60 i wyjeżdża nim tylko w święta i w niedziela na codzien nie używa bo co ludzie i sąsiedzi powiedzą a jak już musi włożyć fotelik dla dziecka to wcześniej wykłada siedzenia kocami itp. a już nie mówiąc żeby miał usiąść w ubraniu roboczym, Wydaje mi się ze to przesada ale jak kto woli.

Podsumowując , korzystaj z auta i jego walorów , nie jest to M5 do walki na torze ale odrobina wariacji tez mu nie zaszkodzi .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem nigdy automata, dlatego sie pytam.

Po puszczeniu chamulca auto rusz, wiec zastanawialo mnie czy sily podczas trzymania chamulca nadal wystepuja w skrzyni, ale jak wiadomo przelaczanie rowniez robi swoje.

Dlatego zapytalem sie o Wasza rade co jest zdrowsze?

 

Co do zajoba, to lepiej jak to z przyslowia nie ruszac..., ale okaze swoja inteligencje i Ci odpowiem, ze nie ma czym sie chwalic bo jest wielu innych co kupuja takie auta z salonu a i lepsze. A moje to 5cio latek z przebiegiem 130 tys. km, dlatego sie radze zeby po 30 tys nie robic niepotrzebnie.

 

Dzieki

Człowieku nie o krytyke chodzi ale zanim coś napiszesz to pomyśl dwa razy to nie boli.

To forum czytają polacy na całym swiecie i też w UK , podając swój numer tablic powodujesz dodatkowe zagrożenie na drodze, np. mijam się zTobą na drodze i wpadam w furie śmiechu , przez którą powoduje wypadek. Inni mogą wytykac Cie palcami i też potencjalni klienci Twojej firmy mogą to przeczytac , co w konsekwencji doprowadzi do upadlości Twojej firmy.

 

Do admina- sorry ale nie moglem sie powstrzymac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich, wiem że to nie tutaj ale też mi delikatnie szarpie zwłaszcza przy dodawaniu gazu przy predkości 40 do 50 km/h a później już wszystko jest oki. JAK SIĘ TEGO SZARPANIA POZBYĆ??????? Czy to szarpanie ma wplyw na większe zuzycie paliwa??? Pali około 15l przy naprawdę delikatnej jeździe do 60km/h w mieście i nie przeciągam go na biegach. :( :( :( Jestem świerzym właścicielem 535d z 2005r. E61 wersji indywidual. Autko ma 167tyś km. orginal sprowadzony z servisu BMW w niemczech na zamówienie do polskiego servisu BMW więc historia cała znana samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich, wiem że to nie tutaj ale też mi delikatnie szarpie zwłaszcza przy dodawaniu gazu przy predkości 40 do 50 km/h a później już wszystko jest oki. JAK SIĘ TEGO SZARPANIA POZBYĆ??????? Czy to szarpanie ma wplyw na większe zuzycie paliwa??? Pali około 15l przy naprawdę delikatnej jeździe do 60km/h w mieście i nie przeciągam go na biegach. :( :( :( Jestem świerzym właścicielem 535d z 2005r. E61 wersji indywidual. Autko ma 167tyś km. orginal sprowadzony z servisu BMW w niemczech na zamówienie do polskiego servisu BMW więc historia cała znana samochodu.

Nie wiem po jakim mieście jeździsz, ale mnie w Warszawie pali do 13l. Nie jeżdżę zbyt delikatnie. Historia historią a życie życiem. Sprawdź termostaty.

Co do szarpania. Ja bym sprawdził wersje softu i ewentualnie zrobił upgrade. No i oczywiście najlepiej wymień olej w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebqual1 ~ Twoja skrzynia na pewno nie polubi Ciebie :lol: a tak poważnie to możesz robić co Ci się tylko podoba ale najpierw rozgrzej skrzynię! Zimna skrzynia nienawidzi katowania... i jedyne co najszybciej może się zepsuć przez dawanie bokiem itp. to konwerter ponieważ nie wytrzyma tyle Nm... ewentualnie mogą się skończyć tarcze sprzęgłowe... (tak jak u mnie :| ale moja skrzynia pokonała prawie 400 000km :8) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.