Skocz do zawartości

530d automat lekkie szarpanie na tempomacie


technex

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Temat założony tutaj ale nawiązuje do http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=143371

 

Samochód to 530d xdrive automat, ostatnio autko stało w serwisie i był usuwany wyciek/zapocenie skrzyni chyba obok gniazda serwisowego(?). Po tej operacji wyjechałem w trasę ponad 3 tysiące kilometrów i po przejechaniu około 800 km jadąc "eco" na tempomacie przedziały od 110 do 120 km/h - obroty 1650-1800 (jeśli dobrze pamiętam) czuć było że silnik delikatnie rwie przez ułamki sekund jakby tracił moc, powtarzało się to co jakiś czas (co kilkadziesiąt sekund co kilka min, różnie), w innych przedziałach prędkości nie zauważyłem tego objawu. Obecny przebieg samochodu to 91 tysięcy km.

 

Jak myślicie to skrzynia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje rzeczywiście na konwerter. Najbardziej jest to zauważalne właśnie w tym przedziale prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak dla mnie to konwerter. Widać że wzrasta w momencie tego falowania konsumpcja paliwa, a najbardziej widoczne jest to właśnie przy podjeżdżaniu nawet pod malutkie wzniesienia (obciążenie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie ale zdarza to się bardzo rzadko jak obroty wynoszą około 1600. Tylko, że ja jestem świeżo po wymianie konwertera wiec to raczej nie jego wina, chyba że mi lipny założyli ale koleś który to robił mówi że nie bawi się w regenerowane bo nie chce drugi raz skrzyni wywalać za chwile. Wcześniej jak był padnięty konwerter to obroty falowały jak cholera jak auto miało ciężko, a teraz jest z tym spokój. Mówię u mnie jest podobnie do twojego zachowania auta i nie wiem co jest przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dodam od siebie że te obroty tak falują a silnik "przerywa, szarpie" ale głownie wtedy kiedy jest albo płaska droga lub niewielki spadek praktycznie nie zauważalny (na tempomacie), na filmie spalanie rośnie wtedy kiedy samochód jadąc z lekkiej góry jest w miejscu kiedy zaczyna się robić wypłaszczenie czyli automatycznie komputer zwiększa dawkę paliwa (wtedy szarpie). Mam na samochód pakiet "BSI Ultimate" byłem z tym w serwisie ale oczywiście jadąc z mistrzem serwisowym nic się nie działo... Obiecałem że nagram film i im pośle, czekam właśnie na odzew z ich strony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to byc moze tak jak mowi @mmcv,to przeplywomierz? :?

Pytałem w serwisie czy to przepływomierz i powiedzieli że wtedy by wyrzuciło błąd.

Powiedziano mi jeszcze że problemy ze skrzynią sugerują większe skoki obrotów... w każdym razie jak odbierałem samochód to w uwagach miałem napisane "skrzynia biegów do obserwacji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywka nie dokonca sprawna nie wyrzuca bledu ... Przeciez mierzy , a ze zle to tego komputer nei wie . W jakim ASO Ci tak powiedzieli ?

Na jakiej podstawie komp okresli ze przeplywka zle mierzy masy powietrza??? z kosmosu ... Komp wie kiedy sie przeplywka calkiem wys_ra...

 

Ja tylko zasugerowalem przeplywke to moze byc cos innego przeciez,ale objawy ... podobne sa z przeplywomierzem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To i ja dorzuce swoje 3 gosze (530xd, 165 kkm nalotu) - mam podobne zachowanie jak przedmowcy ale mam dodatkowa obserwacje. Mianowicie nie dzieje sie to zawsze a wylacznie po wyruszeniu w trase po dluzszej jezdzie miejskiej. Przez pierwsze kilkanascie km mam zachowanie jak w temacie watku pozniej juz nie. Zaczynam sie zastanawiac czy nie jest to w jakis sposob powiazane z wypalaniem DPFa - auto wchodzi w tryb regeneracji DPFa na bank poniewaz podczas jazdy po miescie nie jest w stanie skonkludowac tego procesu. Poobserwujcie wasze objawy pod tym katem rowniez.

Pozdrawiam,

//M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli coraz więcej osób ma tą przypadłość... Tak jak wcześniej pisałem posłałem film do bmw oni mieli to posłać do Niemiec, czekam na odpowiedź. Jadę do Chorwacji w czwartek więc będę obserwował czy coś związanego z DPF-em to może być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś u siebie też to zauważyłem, ale przy mniejszej prędkości - jakieś 40, 50 km/h. Po wyłączeniu samochodu i uruchomieniu po jakimś czasie nie było tego efektu, ale coś zaczyna się dziać.

Z uwagą będę obserwował ten wątek, może ktoś strzeli w 10 i trafi z usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś ma juz jakąś diagnoze?? u mnie po odłączeniu egr wszystko znika, wymieniłem sterownik egr. nic nie pomogło. ciekawe czy to przepływka czy zawór egr sie przycina. na kompie zero błędów.parametry wydają sie ok. profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa.

ja osobiście wykluczam układ wtryskowy. wydaje mi się że w wielu przypadkach winowajcą jest układ recyrkulacji spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.