Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam bardzo.

Mam pytanie, zastanawiam się nad kupnem BMW 316 Rok produkcji: 1997, 100 KM (74 kW), Pojemność skokowa: 1600 cm3, benzyna, z gazem sekwencyjnym. Dodam że bedzie to moje pierwsze bmw i troszke sie obawiam, duzo osób sądzi ze bmw sie czesto psuje ciężko dostać części do auta i do tego sa bardzo drogie itp.....

Ja chciałbym usłyszeć waszą opinie, co sądzicie o tym bmw? jak ten silnik chodzi na gazie sekwencyjnym, ile pali i wszystkie główne informacje i zaszrzeżenia? z góry dziekuje za odpowiedzi. Dodam że musi być to 316 gdyż kase na auto daje mi ojciec a ja jestem zwykłym stydentem i to miało byc tanie auto do jeżdzenia na uczelnie. A bmw ciągnie, a w ostateczności bede musiał kupic golfa 3 a tego niechce, w każdym razie prosze o odp z góry dziękuje

Opublikowano

jak masz nim jezdzic tylko na uczelnie to kup sobie malucha......

nie znasz sie na marce???

ja mam 318is na sekwencji jest zadowolony w 100%

zadnych kłopotów z gazem poprostu jakbym na benzynie jezdzil.....

ostatni raz bylem u gazownikow na............przeglądzie bo zrobilem ponad 15tys. az szkoda bylo foltrow wymieniac bo byly tak czyste..ale tankuje tylko na shellu....ewentualnie statoil

spalanie:

poza miastem do 120km/h - 7-7,5l gazu

miasto 10-11l

opony 206/15/60

poprzedni rozmiar opon 225/55/16 spalanie o 2l wiecej:(

nie polecam 316 na gaz i to w dodatku w coupe....

przed zakupem swojej zastanawialem sie czy nie kupic 316 ale dzis wiem ze dobrze zrobilem.......

wiec ze duzo osob bedzie sie ciebie pytalo "ladna blumka jaki motor???"

osobicie wstydzil bym sie powiedziec 1.6 ale decyzja nalezy do ciebie

jak masz jezdzic tylko na uczelnie to moze kup sobie jednak golfa.....

moze i wyjdze cie taniej,tansze czesci ale ja swojej 318is coupe nie zamienilbym nawet na golfa 4, moj brat ma wiem co mowie jezdze czasami nim......porazka.....

gdzie sie nie zatrzymam kazdy bmw.....fajne....nawet male dzieci sie ogładają na ulicy:jawdrop: a za golfem to ci sie obejrzy najwyzej starsza pani......bo ja ma przykład ochlapaleś :lol:

takie jest moje zdanie i pewnie wiekszosci kolegow z forum

Opublikowano

witam

ja mam ksieżniczke 316i

co prawda sedan

moje refleksje sa takie

fakt silnik moze ciut za mały

prawda ze 1,8 spali tyle samo jesli nie mniej

ja mieszcze sie w 10l

nie mam gazu i nie zakładam

jezdze tylko do pracy

a latem hmm latem to mam skuterek

mialem golfa 1,8

teraz mam bmw i jest o niebo lepiej

pod maske nie zagladam

oleju nie dolewam jak KAZDY VW (w pracy mam nowe vw i biora olej)

polecam

nawet jesli masz opce z 1,6 tez dasz rade

moze pozniej sobie kupisz z wekszym silnikiem

ja jestem zadowolony nawet z silnika 1,6

pozdrawiam

Opublikowano

jak chcesz autko do przemieszczania sie z punktu A do punktu B z predkosciami w okolicach przepisowych, jestes spokojnie usposobionym kierowca i czesto sluchasz radia (nie lubsiz sluchac silnika) to bierz ...

 

jednak jesli czasem lubisz poczuc dreszczyk (dreszczem to ciezko nazwac;) )emocji przy przyspieszaniu to bierz przynajmniej 318is .. no chyba ze lubisz posluchac dzwieku to wtedy juz 6-cyl ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

hej ja posiadam 316 coupe i jestem z niej bardzo zadowolony... mam zwykly gaz (oszukany wtrysk z komputerkiem) i zadnych problemow.

 

a psuje sie jak kazde inne auto w tym wieku...

a czy silnik za maly czy nie - to juz inna historia. zalezy do czego kto potrzebuje. (np za 1,8 jest juz troche wieksze oc, a np przy braku znizek roznica jest spora...)

 

jesli masz w bdb stanie to sie nie zastanawiaj. :cool2:

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Opublikowano

nie polecam 316 na gaz i to w dodatku w coupe....

duzo osob bedzie sie ciebie pytalo "ladna blumka jaki motor???"

osobicie wstydzil bym sie powiedziec 1.6

 

ad 1 dlaczego? ja mam i jestem bardzo zadowolony

ad 2 a czemu? czyzbys mial jakies kompleksy? motor 1,6 jest czyms gorszym? a wrecz przeciwnie bo inne marki z poczatku lat '90 nie moga pochwalic sie ponad 100KM z jednego walka w 1,6...

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Opublikowano
motor 1,6 jest czyms gorszym?

 

od 2,5 napewno :mrgreen:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
motor 1,6 jest czyms gorszym?

 

od 2,5 napewno :mrgreen:

Trudno się niezgodzić. Ja sobie trochę w brodę pluje, że nie kupiłem 2.5, a za ta kasę, któa dałem za moję 316 spokojnie kupiłbym 325, ale zapewne w dużo gorszym stanie.

Opublikowano
1,6 spokojnie wystarcza do normalnej jazdy, do nienormalnej :) tez wystarcza. Nie wiem dlaczego wszystkim sie wydaje ze te 106 czy ilestam PS to jest jakos mało, ja uwazam ze to jest optymalna ilosc, zwłaszcza jeśli bedzie to Twoje pierwsze BMW. Wczesniej jezdziłem puntem z 60 ps i to był dramat. 1,8is owszem ma wiecej mocy, ale z opini znajomych jest duzo bardziej awaryjny, 2 osoby go miały i pozbyły sie go jak najszybciej sie dało. Ja bym brał to 316 zwłaszcza jesli ma ono byc z 97 roku !! Ja mam z 94 a tez jestem bardzo zadowolony.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano

Mialem E36 Coupe 1.8 IS, zadnych problemow mi nie sprawial.

Silnik byl jak dla mnie absolutnym minimum do tego samochodu, palil porownywalnie do 1.6, ale roznica w przyspieszeniu byla znaczna.

1.6 jest dobry na niemieckie autostrady, gdzie nie ma problemu z wyprzedzaniem. W Polsce przydaje sie samochod z nadwyzka mocy, zeby manewr wyprzedzania wykonac w miare szybko, a nie kombinowac jak kon pod gorke. Natomiast dopiero z silnikiem 2.5 E36 coupe jezdzi tak, jak wyglada.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Mialem E36 Coupe 1.8 IS, zadnych problemow mi nie sprawial.

Silnik byl jak dla mnie absolutnym minimum do tego samochodu, palil porownywalnie do 1.6, ale roznica w przyspieszeniu byla znaczna.

1.6 jest dobry na niemieckie autostrady, gdzie nie ma problemu z wyprzedzaniem. W Polsce przydaje sie samochod z nadwyzka mocy, zeby manewr wyprzedzania wykonac w miare szybko, a nie kombinowac jak kon pod gorke. Natomiast dopiero z silnikiem 2.5 E36 coupe jezdzi tak, jak wyglada.

 

 

Kolega w pierwszym poscie napisał wyraznie ze jezeli e36 coupe to tylko 316, takze dyskusja na temat ze lepszy byłby is albo 325 albo i 328 albo i w ostatecznosci m3 bo wczesniejsze to sa za słabe jest bezcelowa :)

Owszem 316 nie dysponuje powalającymi na kolana osiagami, mimo wszystko uwazam ze jesli ktos nie chce sie zabic i nie jest "krolem prostej" to spokojnie mu wystarczy 1.6 ... nawet do wyprzedzania. Wiadomo jesli ktos sie wciska we wszystkie mozliwe dziury, wyprzedza wszystko co przed nim jedzie, nawet gdy pokonywana trasa to 50 metrow do sklepu po chleb to bedzie czuł sie "zagrozony" niedostatkiem mocy. Ale jesli ktos jezdzi wmiare rozsadnie, wyprzedza wtedy gdy faktycznie jest bezpieczna mozliwosc aby to zrobic i wie ze te silniki pokazują co potrafia na wyzszych obrotach to i z wyprzedzaniem naprawde nie bedzie miał problemu.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
Pomijając moc, przyspieszenie i takie tam rzeczy mi w 1.6 (i innych 4-cylindrowcach) brakuje jednej rzeczy, która jest bardzo charakterystyczna dla rzędowych szóstek: DŹWIĘK! Ten gang silnika jest niepowtarzalny, jak się wkręca na obroty... symfonia! :] V8 też brzmi nienajgorzej :]
Opublikowano
Pomijając moc, przyspieszenie i takie tam rzeczy mi w 1.6 (i innych 4-cylindrowcach) brakuje jednej rzeczy, która jest bardzo charakterystyczna dla rzędowych szóstek: DŹWIĘK! Ten gang silnika jest niepowtarzalny, jak się wkręca na obroty... symfonia! :] V8 też brzmi nienajgorzej :]

 

Zawsze można właczyc radio :)

Pozatym widze ze jakas moda na czaka norrisa zapanowała :P

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano

Nie mowie o wciskaniu sie we wszystkie mozliwe dziury i o wyprzedzaniu wszystkiego, co przed Toba jedzie. Get real - do tego to i M3 moze sie okazac za slabe ;). Ale jezeli jade w trasie i mam do wyprzedzenia kolumne TIR-ow jadacych ok 80-90 km/h, to w Polsce przydaje sie nazwyzka mocy. Nie po to, zeby wariowac, tylko po to, zeby po wyprzedzeniu piatego TIR-a nie miec juz wszystkiego dosyc.

 

Wiadomo, ze jednemu wystarczy 106 koni, a drugiemu i 340 bedzie malo. Ale 318 is w utrzymaniu bedzie podobne do 316i, a do jazdy bedzie zdecydowanie bezpieczniejsze. Oczywiscie tylko i wylacznie w rekach kogos, kto ma troche oleju w glowie.

 

Owszem 316 nie dysponuje powalającymi na kolana osiagami, mimo wszystko uwazam ze jesli ktos nie chce sie zabic i nie jest "krolem prostej" to spokojnie mu wystarczy 1.6 ... nawet do wyprzedzania. Wiadomo jesli ktos sie wciska we wszystkie mozliwe dziury, wyprzedza wszystko co przed nim jedzie, nawet gdy pokonywana trasa to 50 metrow do sklepu po chleb to bedzie czuł sie "zagrozony" niedostatkiem mocy. Ale jesli ktos jezdzi wmiare rozsadnie, wyprzedza wtedy gdy faktycznie jest bezpieczna mozliwosc aby to zrobic i wie ze te silniki pokazują co potrafia na wyzszych obrotach to i z wyprzedzaniem naprawde nie bedzie miał problemu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
motor 1,6 jest czyms gorszym?

 

od 2,5 napewno :mrgreen:

 

ale czy aby napewno? nie kazdemu chodzi o KM... i o dzwiek R6...

czemu Uwazasz/cie ze kazdy kto kupuje bmw kupuje je aby miec maxymalnie duzo koni pod noga? bo nie rozumiem?

niektorzy kupuja auto dla komfortu, wygody, bezpieczeństwa, ze wzgledow estetycznych, dobrych wlasciwosci jezdnych...

a stojac wiekszosc roku w krakowskich korkach, gdzie zadko kiedy wrzuca sie "3" nie ma sensu kupowac mega silnika do zwyklego poruszania sie...

jak chce kupic 1,6 to niech kupuje. bmw to bmw.

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Opublikowano

niektorzy kupuja auto dla komfortu, wygody, bezpieczeństwa,

 

akurat jesli chodzi o te aspekty to polecalbym 540i ;)

 

a tak na serio - poprostu lubie miec zapas pod noga .. i uwierz mi ze nie po to aby kogos odstawiac spod swiatel lub byc najszybszy na drodze ;)

 

nie uwarzam 316i za zly samochod ... jednakze jesli mam byc szczery to ten silnik byl calkiem ok ale w E30 .. tam owszem zapewnial dobre osiagi przy w miare umiarkowanym zuzyciu paliwa, jednakze jesli chodzi o E36 to uwazam ze 318is wydaje sie byc najlepszym rozwiazaniem .. i nic nie slyszalem o jakiejs specjalnej awaryjnosci tego modelu ..

 

a jesli chodzi o zuzycie to w przypadku zagazowanej czym jest 1,5 litra gazu na 100km ??

 

i warto jeszcze wziasc jedno pod uwage - pozniejsze odsprzedanie 316i a 318is ... w szczegolnosci w nadwoziu coupe .. 316i coupe patrzac na ceny chyba sie kiepsko sprzedaja ;)

 

i powtarzam po raz kolejny - nic nie mam do 316i - sam bym chetnie taka ujrzal w garazu w E30 touring`u, ale pod warunkiem ze mialbym oprocz tego powiedzmy M3 do przejazdzki raz na jakis czas ...

 

i moze jeszcze jedno - a jaki ten golf wchodzi pod uwage ?? bo jesli nie 2.0 16V lub VR6 to napewno BMW bedzie lepszym wyborem ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Witam ponownie. Jutro jade oglądać właśnie moje pierwsze BMW, mam nadzieje że bedzie sprawne, jestem umówiony z mechanikami na warsztacie zeby wszystko sprawdzili. Co do tego jakiego golfma mam do wyboru to jest to zwykłe 1,6 wiec jutro mam wielką nadzieje ze kupie to BMW. Co do tego dlaczego nie wezmę silnik a1,8 ( co sam bardzo żałuje ) jest stosunek mojego ojca do tego. Dla niego 1,8 to za duzo jak dla mnie tym bardziej ze on ma dozo koni więceji on uważa że ten 1,8 to jakis smok, Ja osobiscie nawet nie mocno się z nim sprzeczam, gdyz cieszy mnie ze to bedzie BMW. Mam pytanie czy uważacie że felgi 17 dla compacta to nie sa zbyt duże, ze wstępych oględzin zauważyłem ze opony prawie dotykaja nadkola?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.