Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam 21 lat i niedawno zdałem prawo jazdy i stąd ten temat. BMW wybrałem ponieważ mój kuzyn, wujek i dziadek jeżdżą BMkami, więc w mojej rodzinie to niejako tradycja, tyle że nikt nigdy nie miał E36 320 Coupe. Dlatego mam pytanie, czy w ogóle opłaca się kupić BMW E36 w mojej sytuacji finansowej. Na samochód mam przeznaczone 8 tyś. + wszystkie opłaty, przerejestrowanie, wymiana rozrządu itp... I na razie nie odłożę więcej, a autobus już sobie odpuszczam... Dlatego czy w tej cenie można dostać dobre BMW e36 Coupe? Oraz jak ze spalaniem w wersji benz, ale także benzyna+gaz, bo w necie zdania są podzielone, ciężko mi uwierzyć, że BMW z 2 litrowym silnikiem łyknie tylko 10l gazu w mieście, kiedy E46 kuzyna i E90 dziadka piją w granicach 15l bezny...

 

Proszę o odpowiedz i z góry dzięki.

Opublikowano (edytowane)
powinieneś coś znaleźć ja w tamtym roku sprzedałem swoją coupe 320i za 8tys. Auta z tym silnikiem palą w mieście ok 12 litrów paliwa a w trasie ok 8 litrów. Zastanów się też nad 1.8is bo to też dobre silniki. W silniku 1.8is(m42) jak i 2.0(m50 lub m52) jest łańcuch rozrządu więc jeżeli nie jest rozciągnięty to nie musisz martwić się o wymianę. Jeżeli mam polecać to kupuj auta z silnikami m42 i m50. Druga sprawa to poszukaj info na forum bo jest tu wszystko co chcesz wiedzieć Edytowane przez acidburn
Opublikowano
Z moich oględzin forum wyszło, iż na mają kieszeń lepszy będzie silnik 1.8, ale też przeczytałem, iż jest to głośniejsza jednostka. Ze spalaniem jest tak jak zawsze, czyli "spali ile wlejesz", "to jest BMW, więc swoje musi palić", ale znalazłem też info. że w gazie 1.8 pali średnio 10-11l, a w mieście koło 13-14l i to wydaje mi się dość realne. Dowiedziałem się też, że odpowiednie dobranie opon może zmniejszyć pobór paliwa, dlatego mam jeszcze dwa pytania, czy zakładając odpowiednie opony i jeżdżąc ekonomicznie można zejść do spalania 11l gazu w mieście? Oraz jak Coupe sprawuje się zimą, bo napędem na tył trzeba podobno umieć jeździć.
Opublikowano

Ja na 15'stkach w mieście spokojnie mieszczę się w 11l normalna jazda, bez korków. Jak się przyciśnie 13-14l.

W trasie od 9-11l, jeżdżę raczej spokojnie do 120km/h. Wartości są podane do gazu, instalka sekwencyjna silnik m50 2l. W zimie trzeba doliczyć 1l +.

Polecam silnik m50, najlepiej większą pojemność niż 2l. Co do kwoty lepiej coś dozbieraj no ale okazje podobno się trafiają.

Powodzenia w zakupie :cool2:

Opublikowano

cześć,

 

moja żona obecnie przemieszcza się e36 318 m43 (115km) 98 rok sedan, w wakacje 2011 przejechałem z nią po Europie (głownie Włochy) 5000 km.

Średnia prędkość z kompa z całego wyjazdu to 107km/h - średnie spalanie 7,3 litra z klimą cały czas - opony 225/50/16.

Polecam ten silnik, nawet zimą na krótki odcinkach w mieście nie palił żonie więcej niż 10l Pb95.

 

To moja 9 beemka, wcześniejsze zawsze miały 6 cylindrów - jako że obecnie do zabawy mam inne mocne auto - żona jeździ tą zadbaną e36 ( w 2011 roku zapłaciłem za nią 15 tyś). Wcześniejsze beemki miały zawsze minimum 6 cylindrów i były w stanie nienagannym - KAŻDA z nich paliła w mieście więcej niż 15l/100. W trasie można zejść do 9-10 litrów ale co to za jazda - 90,100km/h :) w takim wypadku wolę żony 318 i na autostradzie gonić 160-180 :) przy takim samym spalaniu.

 

E36 to fajne autko, tanie w serwisowaniu nawet na oryginalnych częściach. Dość ciężko znaleźć ładny, niewypadkowy egzemplarz, ale jak poszukasz to trafisz :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

1.8 IS jest znacznie żywszy od dajmy na to m50(tu)b20 (r6) i nie jest to żadna tajemnica.

 

Wystarczy się przejechać oboma silnikami, żeby stwierdzić, że is lepiej zbiera się z dołu, przy wyprzedzaniu porównywalnie. Różnicę odczujesz jadąc na autostradzie pow 140 km/h. Sam sobie policz po czym będziesz jeźdźił częściej.

Opublikowano

Więc tak, poczytałem jeszcze trochę i przeczytałem Wasze komentarze, oczywiście eksploatacja to: na co dzień miasto, w niektóre weekendy jakieś 100 km, w wakacje jakieś poważniejsze trasy, ale też bez przesady. Po takich odpowiedziach można powiedzieć, iż przekonałem się do jednostki 1.8is, cytuję krystiana "jak bmw 3 to tylko 6 cylindrów :cool2: reszta to tylko auta do przemieszczania ... :roll:" po tym komentarzu przemyślałem, iż po drogach po jakich będę się przemieszczał nie ma co szarżować i 4 cylindry wystarczą. Cóż więcej mogę zabieram się za szukanie godnego pojazdu od osoby, która nie wzbudzi mojego podejrzenia :)

 

I takie szybkie pytanie, czy da się znaleźć E36 318is w beżowej skórze do 8500 zł? (Też zarażony przez dziadka bo w E30 i teraz w E90 ma beżowe pół skóry...)

Opublikowano
Za 8500 znajdziesz cos ciekawego ale nie odrazu :) i nie bedzie to koncowka produkcji a gdzies srodek 94-96 rok max
Opublikowano

Nie patrz na takie mądrości jak "BMW to 6 cylindrów, reszta do przemieszczania", "Gaz to do zapalniczek", "Skrzydło tupolewa nie mogło się odkształcić w zderzeniu z drzewem" :wink: :lol:

 

Jeśli już to sprowadzamy do prostego równania, to spod świateł (do czego nie zachęcam broń Boże) 1.8 IS zbierze się lepiej, bo krzywa momentu obrotowego jest w nim lepsza - proste.

 

Druga rzecz to ekonomia, która jest zdecydowanie lepsza przy m42/44.

 

I na koniec - debat na temat "który silnik lepszy" było na tym forum miliard. Zawsze kończy się tak samo: najlepszą wypadkową dynamiki, ekonomii i kosztów utrzymania jest 1.8 IS.

 

NATOMIAST

 

Przy kupnie używanego auta kieruj się stanem konkretnego egzemplarza. O niezajeżdżonego ISa trudno, a takich m50/52 jest pełno, więc łatwiej trafić dobrą sztukę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.