Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam Przyszlo lato, dosc czesto musze dolewac wody do chlodnicy i samochod szybko sie gotuje, przejade jakies 15km i wskazowka na czerwone juz wchodzi, ale gdy wlacze ogrzewanie na max temp spada, tylko wtedy w samochodzie jest jakies 50 stopni, dzieje sie tak tez gdy wezme aby powietrze zimne lecialo.
Opublikowano
...dosc czesto musze dolewac wody do chlodnicy...

Jeżeli masz faktycznie wodę to zamień na płyn.

Najprawdopodobniej visco do wymiany.

I co przez Visco mu chłodziwo ucieka? :norty:

Opublikowano (edytowane)
...dosc czesto musze dolewac wody do chlodnicy...

Jeżeli masz faktycznie wodę to zamień na płyn.

Najprawdopodobniej visco do wymiany.

I co przez Visco mu chłodziwo ucieka? :norty:

marbie czy ja powiedziałem że,przez wisco ucieka płyn(woda) :norty: Jeżeli auto się grzeje na postoju czy podczas jazdy.To najprawdopodobniej przyczyną jest uszkodzona wiscoza.Bo jeżeli po odkręceniu ogrzewania jest ok,to tak raczej jest.Tutaj możesz sobie poczytać jak działa wisco budowa itd- viewtopic.php?f=15&t=42445 .Co do wycieku nikt nie jest wróżką przyczyną może być uszczelnienie zbiorniczka z chłodnicą,może pompa wody się kończy,i popuszcza lub wiele innych przyczyn.Trzeba się rozejrzeć popatrzeć itd,najlepiej podjechać do mechanika.To tyle :wink:

Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Opublikowano

to moze troche teori opisze

 

Jeżeli auto się grzeje szybko i nie załącza sie wiatrak tudzież wiskoza to znaczy ze termostat jest zamkniety non stop i jest mały obieg( płyn nie przechodzi przez chłodnice) a powinien przy 90+ stopniach celsjusz sie otwierać zeby płyn przechodził przez chłodnice tzw duży obieg i załącza wisko a wisko jak działa nie bede tutaj opisywał za szeroko ( nagrzewa sie jakby olej który to blaszke nagrzewa która zasprzęgla wiatrak i chlodzi (MNIEJ WIECEJ NA CHŁOPSKI ROZUM) jezeli sie nie włacza wisko znaczy co? -zjebane.To jest jedna rzecz Płyn ubywa? sprawdz -podłuż karton czy sprawdz rano po nocy czy nie ma wycieków zadnych na glebie. Nie ma to jest lipa. Bo wtedy albo głowica walnięta ( najczesciej w tych głowicach pęka przy kanale wodnym przez gniazdo zaworowe i niżej) albo tylko uszczelka wydmuchana. Reasumując co musisz zrobić chronologicznie od początku :)

 

-sprawdz czy załącza sie wiatrak jak sie samochod tak grzeje na postoju jak taka wysoko temperatura jest wiatrak musi zapierniczać.

Jesli sie nie wlacza to wisko do wymiany

 

-Sprawdz przewody wodne (lekko twarde maja byc bo to uklad cisnieniowy) Jesli są jak skała i gorące to źle

 

- sprawdz czy na zimnym silniku jak odpalisz to dymi na biało jesli dymi to źle

 

- jesli jedna z tych rzeczy wystepuje jedz do mechanika niech ci zrobi próbe chemiczną ( wsadza w zbiornik wyrównawszy taką lewatywke z płynem jeśli ciecz zabarwi sie na czarno tzn że trzeba zrywać głowice bo cisninie wali do ukladu chlodzenia)

-jak zdejmie glowice (najlepiej mu ją zabierz bo naliczy sobie niewiadomo ile za zrobienie glowicy taka jakby marza a jak sam zawieziesz to odpowiedniego zakladu to zaplacisz normalnie) Są dwie drogi Tanio i drogo. Tanio - szczelnosc i planowanie jesli jest szczelna nie pęknięta to mozna planować i zakladać na nową uszczelke. Jesli pęknięta to szukac drugiej. Drogo to szczelnosc sprawdzenie zaworow czy trzymaja cisnienie jesli tak to nie zaczepiac jesli nie to frezowanie gniazd wymiana uszczelniaczy , prowadnic itd (mysle ze 500 -600 zł to bedzie kosztowało ) za samo szczelnosc i planowanie nie wiecej jak 150 zł

 

no to tyle Po prostu wizyta u mechanika nie unikniona chociażby ze wzgledu na próbe chemiczna z 20 zł kosztuje

Opublikowano (edytowane)
kolego ja miałem podobnie. Pewnego popołudnia jeżdżę po mieście i patrze na temperaturę wody i wskazówka prawie na czerwonym polu. Zaraz pojechałem do mechanika i na miejscu sprawdził że mam walnięty czujnik przy chłodnicy który jest odpowiedzialny za włączanie się wentylatora elektronicznego od chłodnicy. Koszt naprawy to wymiana czujnika za 120 zł. Robiłem to miesiąc temu. Wiskozy nie posiadam. Edytowane przez pwwojciech
Opublikowano
problem w tym że kolega mlody91 był na tyle oszczędny że nie napisał jaki ma wentylator i jaki silnik(co ma spore znaczenie)
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
napewno poszedł termostat nawet jesli nie działa wentylator to termostat otwiera sie na duzy obieg i woda tak szybko sie nie zagrzeje ( 15 km ) jesli jest cały czas zamkniety to jest tylko mały obieg i wtedy pomaga tak jak kolega pisał właczenie na maxa ogrzewania . :)
Opublikowano
jak nie mozesz miec termostatu ????????!!!!!!!!!!!! chyba ze sam go wykręciłeś,
Opublikowano
jak nie mozesz miec termostatu ????????!!!!!!!!!!!! chyba ze sam go wykręciłeś,

 

No to chyba oczywiste, że go ktoś musiał wcześniej wyciągnać. Po co te zbędne dyskusje? :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.