Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie od dzis znany jest problem w silnikach np M52 czy M54 (moze innych tez ale o tym nie wiem) ze przy ostrej jezdzie np po torze zaczynaja klepac zaowry poniewaz smok w misce olejowej nie zasysa oleju tylko powietrze przez jakis czas (szczegolnie przy jezdzie w lewo). Z angielskego jest to zwane "oil starvation" i objawia sie klepaniem zaworow poniewaz olej nie dociera do glowicy w wystarczajacej ilosci i luz zaworowy nie jest regulowany tak jak powinien. Po jezdzie po torze zarowno ja czy wszyscy inni koledzy mielismy to samo - napierdzielaja tak zawory ze masakra. Wystarczy troche pojezdzic spokojnie i wszystko sie uspokaja. Na forach e46fanatics czy innych mozna szerzej o tym poczytac. Lekarstwa o ktorych czytalem sa trzy: 1) Miska od M3 z dwoma smokami - drogie rozwiazanie 2) Wlac litra oleju ponad stan - nie przemawia to do mnie 3) Zamontowac wkladke do miski olejowej ktora zapobniegnie temu zeby smok przestal zasysac powietrze a przez caly czas olej - najfajniesze rozwiazanie. Jednak to ostatnie z amerykanskiej strony kosztuje ok 200USD. Czy ktos z Was przerabial podobny tamat, ma jakies doswiadczenie albo firme Polska ktora produkowalaby podobne wkladki do miski olejowiej? Jesli chodzi o te wkladki to mam tu na mysli: "http://store.vacmotorsports.com/vac---m52tu-m54-oil-pan-baffle-p1435.aspx". Ja uzywam autka troszke ostrzej czasami i to ze nie jest w 100% zawsze smarowany nie odpowiada mi a na forum nic nie znalazlem. Z gory dzieki z odpowiedz.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie (Panie) - odswiezam temat. Ma ktos moze jakies doswiadczenie z tym co ponizej? Dzieki
Opublikowano
Tory to ja widuje głównie w tv, ale wg mnie nie masz co szukac więcej, bo taniej raczej nic nie znajdziesz (teraz kosztuje to 160$).
Opublikowano

Nie tylko w BMW klepią zawory. W moim escorcie klepały i to był sygnał że już cały olej wyciekł i trzeba dolać butelkę :lol:

 

A tak poważnie to ciężko coś doradzić. Na tor kupuje się M3, a nie cywilne uliczne BMW. Doraźnie możesz nalać ponad kreskę maksimum - lepsze to niż brak smarowania pod odcinką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.