Skocz do zawartości

e46 330Ci ktoś wymieniał tę uszczelke? - wymieniona


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Planuje wymianę uszczelki '6' z diagramu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

Ktoś to już robił, jakieś przeszkody po drodze, DIY ;)

Próbowałem szukać czegoś w necie ale nie bardzo mam pomysł czego szukać, jak to nazwać. :?

 

Pozdro.

Edytowane przez BaX
Opublikowano

Nie ma jakiś większych problemów z wymiana. Zaczynasz od ściągniecia paska, następnie alternator wykręcasz, powinien byc razem z rolką mimosrodowa przykręcony u góry i śrubą z nakrętką u dolu. Odkrecasz sruby którymi przykrecona jest pompa wspomagania, podstawa jest przykręcona szescioma srubami do bloku, żeby ją wyciagnąć nie musisz jej rozbierac z podzespołów. Mi nawet się udało odkrecic bez ściągania wiatraka. Odpinasz jeszcze wtyk od czyjnika oleju i odkrecasz przewód olejowy od wanosa. Przed odkreceniem podstawy popusc filtr oleju żeby olej zszedł do silnika.

Ja wymontowałem najpierw filtr powietrza i kanał dolotowy alternatora, dobrze jest jeszcze sciągnać kanał ssący gumowy, będzie więcej miejsca.

Opublikowano
Witam.

 

Planuje wymianę uszczelki '6' z diagramu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

Ktoś to już robił, jakieś przeszkody po drodze, DIY ;)

Próbowałem szukać czegoś w necie ale nie bardzo mam pomysł czego szukać, jak to nazwać. :?

 

Pozdro.

 

Prosim:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=422843 - Tu masz fotki i tekst.

 

A tu filmik:

 

Warto przy okazji wymienic separator, bo dobry dostęp sie robi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bastaz: dzięki, dzięki :cool2: będzie co analizować przez weekend.

 

Trochę rozkręcania jest widzę, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

Opublikowano
, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

 

A po co chłodnicę chcesz ściągać? Nie ma takiej potrzeby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo się zasugerowałem zdjęciami i rozłączaniem węża górnego. Na filmiku faktycznie chłodnicy nie ruszają.
Opublikowano
bastaz: dzięki, dzięki :cool2: będzie co analizować przez weekend.

 

Trochę rozkręcania jest widzę, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

 

Sam wentylatorek odkrecasz. Tak z ciekawosci, to z ktorego roku i miesiaca masz auto?

 

Aha, robiac to warto sprawdzic stan rolek od paskow. Moje juz troche szumiały, a ze mialem napinacz mechaniczny (ten głowny) to zrobilem konwersje na hydrauliczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bastaz: dzięki, dzięki :cool2: będzie co analizować przez weekend.

 

Trochę rozkręcania jest widzę, za cholerę nie widzi mi się ruszanie chłodnicy, najwyżej wentylator bo u mnie jest elektryczny.

 

Sam wentylatorek odkrecasz. Tak z ciekawosci, to z ktorego roku i miesiaca masz auto?

 

Aha, robiac to warto sprawdzic stan rolek od paskow. Moje juz troche szumiały, a ze mialem napinacz mechaniczny (ten głowny) to zrobilem konwersje na hydrauliczny.

 

Ja mam wymienione z rok temu napinacze bo grzechotały, auto jest 09/2000.

Opublikowano

Zastanawia mnie, jaka jest zależność rocznika od montażu elektrycznego wiatraka.

3.0 z jakimi sie spotkalem mialy zawsze wiatrak na wiskozie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jest elektryka, oryginalnie był nawet silnik ze zintegrowanym modułem, a nie tak jak u większości silnik osobno, moduł sterowania osobno.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniłem wczoraj te uszczelkę. Stara oczywiście twarda jak plastik, nie dziwie się, że puszczała oleum. Wymiana prostsza niż na to wygląda, w sumie po za pracą ze śrubami w aluminium to większego stresu nie ma. Do trzeciej śruby od pompy wspomagania da się spokojnie dojść od góry, nie trzeba podnosić auta i odkręcać od spodu.

 

No i znowu stała się rzecz dziwna, odłączenie aku na czas wymiany uszczelki /ok 4h/ spowodowało, że wskazówka temp, znowu jest w pionie, a nie przesunięta o grubość w prawo. :?

Opublikowano
Jakim momentem dokrecales te sruby od obudowy filtra oleju? Ja znalazlem w necie info, ze niby 22Nm przy M8.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakim momentem dokrecales te sruby od obudowy filtra oleju? Ja znalazlem w necie info, ze niby 22Nm przy M8.

 

Na filmie z yt sa momenty ale ja niestety 'z reki' :oops: Ogolnie stare dość mocno trzymały ale nie dociągałem na sile. Sprawdzę za parę dni od spodu czy nie ma wycieków. Będzie wyciek to nowe szpilki i klucz z warsztatu pożyczę.

Opublikowano
W dynamometryczny klucz warto zainwestowac, bo to cos co sie kupuje raz a rzecz bardzo przydatna jak sie samemu grzebie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem już na etapie zakupu ale żeby ogarnąć zakres typu 5-2xxNm trzeba by kupić min. ze 2 klucze. Te 'mocne' są długie więć operowanie np. na śrubach na silniku gdzie jest mało miejsca raczej będzie niemożliwe. Druga sprawa, że taki klucz który ma zakres od 10-220 a czesto i więcej do użytku domowego, a nie profesjonalnego w warsztacie będzie zapewne miał duży margines błędu co przy małych śrubach może być katastrofalne w skutkach. Myślałem nad takim 5-40Nm i drugim mocniejszym powiedzmy do 200-220Nm.
Opublikowano
Jestem już na etapie zakupu ale żeby ogarnąć zakres typu 5-2xxNm trzeba by kupić min. ze 2 klucze. Te 'mocne' są długie więć operowanie np. na śrubach na silniku gdzie jest mało miejsca raczej będzie niemożliwe. Druga sprawa, że taki klucz który ma zakres od 10-220 a czesto i więcej do użytku domowego, a nie profesjonalnego w warsztacie będzie zapewne miał duży margines błędu co przy małych śrubach może być katastrofalne w skutkach. Myślałem nad takim 5-40Nm i drugim mocniejszym powiedzmy do 200-220Nm.

 

No dokładnie. Ja mam proxxon 6-30Nm i Kabo 30-210Nm - very good stuff ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dokładnie. Ja mam proxxon 6-30Nm i Kabo 30-210Nm - very good stuff ;)

 

Oooo właśnie, nad tym proxxon-em myślałem bo z tymi najmniejszymi momentami jest zazwycaj największy problem.

 

Jest jeszcze NEO 10-60Nm :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.