Skocz do zawartości

320 m50b20 kręci - nie odpala, nagła usterka


pdasiek

Rekomendowane odpowiedzi

silnik jak już odpali to normalnie chodzi, tzn na pewno na 6 garów, aż takim laikiem nie jestem i potrafię to odróżnić.

No nic pobawie się jutro i dam znać.

 

Tak jeszcze dla jasności całej sytuacji co do czujnika wału i jego działania, to dobrze pojmuje że odczytuje on położenie wału korbowego (górne\dolne położenie tłoka) i odpowiednio wysyła sygnał co cewek>świec o zapłonie?

I jeśli jest uszkodzony to podaje za słaby sygnał/nie podaje wcale - którego komp po prostu nie bierze pod uwagę i odczytuje jak by po prostu silnik "nie kręcił"

 

Czujnik wału korbowego wysyła sygnał do sterownika DME, sterownik wie w jakim położeniu są tłoki i ustala odpowiedni moment zapłonu, dodatkowo moment zapłonu/iskry jest idealnie regulowany na podstawie czujników spalania stukowego i czujnika wałka rozrządu.

Jeżeli sygnał z czujnika wału korbowego jest za słaby to sterownik nie bierze pod uwagę słabego sygnału i nawet nie rejestruje w kodzie usterki wadliwego czujnika, sterownik przyjmuje że silnik nie jest uruchamiany bo nie ma impulsów.

Sterownik dopiero wtedy wie że silnik jest uruchamiany gdy pojawią się prawidłowe impulsy z czujnika wału, jak się pojawią to pojawi się również iskra.

Inne czujniki mogą być nie sprawne a iskra będzie, i rozruch silnika też będzie możliwy.

Działanie takie podyktowane jest bezpieczeństwem dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wytłumaczenie szczegółowe. Lubię coś "zrozumieć" zanim zacznę się brać za naprawę, czy nawet zanim coś zlecę do naprawienia.

 

>>>

 

No i póki co usterka naprawiona. Podmieniłem akumulator z innego auta, odpaliła od strzała po czym zgasła i nie chciała odpalić, wtedy odpaliłem z gazu. Od tej pory zrobiłem 60 km i póki co nic się nie dzieje.

 

Pojawił się jednak inny problem, świeci się ABS i tu pytanko,

możliwe że jak podpiął aku pod inne autko, to poszedł za duży prąd i popaliło przekaźniki? Wcześniej nigdy nie zapalała się kontrolka.

Bezpieczniki całe.

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po wyl. zaplonu nie powinien sie skasowac? No ale odepne ale dopiero za tydzien bede znowu przy autku...
http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to dokładnie jest. Wiem ze jak odłączysz klemy od auta to komputer powinien sie zrestartować i nie pokazywać błedu omyłkowego. Jeśli to bład przypadkowy ale raczej tak bo w hamulcach nikt nic nie grzebał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic spróbuje odłączyć na jakiś czas aku,

Czy może zrobić reset kompa? (opis na forum, spinanie klem, 3x ruszanie itp itd - pełny reset) tylko boje sie że po tym resecie i zapisywaniu nowych MAP na PB może mi nie chodzić na LPG czy się myle?

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy padnie akumulator to mapy dla PB się nie zmieniają, wkładasz aku naładowany i jedziesz tak jak wcześniej,

w przypadku resetowania kompa PB od nowa następuje adaptacja i tutaj się boje tego że może trzeba będzie po tym zabiegu jechać do gazownika na "adaptacje LPG" nie wiem nie znam się na gazie dlatego pytam

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy padnie akumulator to mapy dla PB się nie zmieniają, wkładasz aku naładowany i jedziesz tak jak wcześniej,

w przypadku resetowania kompa PB od nowa następuje adaptacja i tutaj się boje tego że może trzeba będzie po tym zabiegu jechać do gazownika na "adaptacje LPG" nie wiem nie znam się na gazie dlatego pytam

Ja robiłem u siebie reset kompa. Mam gaz IV generacji ELPIGAZ i nie musiałem jechać do gazowników - auto pali mi gazu tyle samo ile przed resetem i ma taką samą dynamikę jazdy jak przedtem.

pozdrawiam :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie najpierw spróbuje odpiąc aku na 30 minut, jak błąd nie zniknie to spróbuje zrobić pełny Reset.

 

Jeszcze pytanko:

przy pełnym resecie po włączeniu zapłonu przez jakiś czas nie powinny się palić wszelkie kontroli np klocków czy właśnie ABS'u? dopiero po jakimś czasie powinny być zczytane?

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema chyba pełnego czy nie pełnego resetu, komputer się resetuje gdy braknie mu napięcia z np kondensatorów podtrzymujących, a to nastąpi zarówno jeśli długo będzie odłączony aku jak i przy odłączonym aku i spiętych klemach (może szybciej). Przy pierwszym podłączeniu wszystko odrazu powinno działać normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.