Skocz do zawartości

E39 520i 98 błąd wiatraka klimy i czujnika na termostacie


grześ0388

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem tu nowy.Sprawa wygląda następująco że po podłączeniu mojej małej pod kompa wyskoczył błąd wentylatora klimatyzacji i czujnika "na" termostacie wodnym :mad2: Czy ktoś z was miał podobne problemy? Dodam że z samochodem nic sie nie działo,pojechałem na kompa z ciekawości,bo lepiej zapobiegać niż leczyć :D z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu to fajnie jakbys wkleil dokladnie jaki to byl blad. Wentylator sprawdz wg tej instrukcji http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4 jesli bedzie sprawny to po wlaczeniu sniezynki powinien zrobic ok 2 obroty (taki test), jak bedziesz cos wiecej wiedzial to pisz. Aha, ile razy wystepowaly dane bledy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzasz inpa, to masz info ile razy wystapil dany blad. Jesli nie kasowales nigdy bledow, to moze ktos wyjal wentylator do naprawy, blad wystapil np 5 razy, bo wentylatora nie bylo. Jesli wystapil 150 razy to znaczy ze np obwod jest gdzies przerwany itp. Kontrolka airbagu to zwykle uwalona mata zajecia- wystarczy emulator lub zakodowanie na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierz się w sobie, otwórz machę i nachyl się nad komorą, a zobaczysz, że do termostatu nie dochodzą żadne kable... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej znajduje się na dolnym, grubym wężu chłodnicy po prawej stronie (patrząc od tyłu do przodu auta). Być może masz przerwaną ciągłość kabelka od tego czujnika i to już wystarczy, aby wyskoczył błąd....

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego TheDed: czujnik o którym piszę to jest czujnik temperatury do sterowania prędkością wentylatora klimatyzacji (który zresztą nie jest wentylatorem klimatyzacji, a wentylatorem dodatkowym, wspomagającym ten na wiskozie jeśli on nie wyrabia). Trudno ponadto mówić o pomiarze poziomu płynu chłodniczego czujnikiem, który jest zamocowany na wężu :-) Edytowane przez thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj podpiąć auto pod kompa i wyszło tak jak mówiłem: błąd wiatraka klimatyzacji (w moim rozumieniu to też wentylator dodatkowy,bo z visco jest ok),błąd czujnika temperatury na termostacie wodnym a ten błąd airbagu to był napinacz pasów,ale wystarczyło go tylko wykasować bo miałem niedawno demontowany fotel kierowcy i drzwi kierowcy więc nic się raczej nie uszkodziło.Póki co kontrolka sie juz nie świeci.A co do tego czujnika termostatu to ja mam taki termostat: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=11_2180&hg=11&fg=35 i w sumie wypadało by wymienić cały termostat bo samego czujnika raczej nie da sie kupić. Zaraz zabieram sie za sprawdzenie wiatraka tak jak piszą w linku,bo test z włączeniem śnieżynki nic nie dał,ani drgnął.O efektach napisze. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ani drgnie "wentylator klimatyzacji". Theded jest od tego specem :cool2: .

Dowiadywałem się i niezły zamiennik można kupić za ~550 PLN, wymiana to od 80 do 300 PLN (w zalezności, gdzie popytać :mrgreen: ). Wymieniam pewnie w czerwcu.

Grzes0388, ty się nie martw, to częsty przypadek niestety w tak starych samochodach. Warto to jednak zrobić, bo jak koledzy wspominali to jest nie tyle wentylator klimatyzacji, ale dodatkowe chlodzenie w gorące dni i przy włączonej klimie.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wolałbym żeby był sprawny bo juz praktycznie mamy lato a nikt by nie chciał przegrzać silnika,chociaż jak narazie (mam auto 1,5 roku) przy rozgrzanym silniku wskaźnik temp zawsze był w pionie,żadnych odchyłów. Żaden ze mnie elektryk ale póki co to udało mi sie jakoś rozpiąć wtyczkę,chociaż kiepskie dojście i mierzyłem obwód od strony wiatraka.Nie wiem czy taki pomiar coś daje,ale obwód był zamknięty.Mam 3 pinowy,bo są 3 "bolce" i mierząc każdy z każdym dawał wynik że obwód jest zamknięty.Nie mam prostownika,ale sie załatwi :) Może ten pomiar nie daje wyjaśnienia przyczyny niesprawności wiatraka, a może problem nie tkwi po stronie wiatraka.Sam już nie wiem.Po majówce odwiedze jakiegoś dobrego i ogarniętego elektromechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Problem rozwiązany :D .Wiatrak jest sprawny i działa,a problem był dość błachy, przy wtyczce jest jakaś czerwona kostka (nie wiem czy to sterownik czy cuś),po odpięciu okazało się że styki są zaśniedziałe.Wystarczyło oczyścić i teraz wiatrak kręci sie aż miło :8) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.