Skocz do zawartości

[E34] FAJKI ŚWIEC (CEWEK) W M-50


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

CZE. Mam mały kłopot becia mi strzeliła pare razy ostatnio i po wizycie u magika-gazownika stwierdził wzrokowo że fajki łączące świece z cewkami są już poparciałe,popękane ogólnie do wymiany.Co prawda w sklepie jeszcze nie pytałem ale może ktoś z WAS koledzy wie czy dostane same te gumowe łączena czy trzeba zapomnieć i całe nowe cewki kupować.Kto wie co to dla portwela oznacza nie komentuje.A, ważna rzecz auto strzela mi tylko przy odpalaniu podczas jazdy jest spoko, może macie inne sugestie niż gazownik bo jakby te gumki miały przebicie, to cały czas powinno walić NIE?

POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, tez w M50. Czasem lubi sobie strzelic przy odpalaniu. Mechanik mowil, ze prawdopodobnie ktoras cewka jest walnieta. Kupilem cewke i podmienialem po kolei na wszystkich cylindrach i dalej to samo... Sposob na te strzaly - przed zgaszeniem silnika przelaczyc na kilka sekund na benzyne, dzieki temu w dolocie nie pozostaje nie wypalony gaz.

pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZE.Widze że nie tylko ja mam kłopoty z tymi strzałami czyli to taka ogólna przypadłość , ale martwi mnie żywotność kolektora w tej sytuacji :?: Podobno zabezpieczenie jakie mi założyli (a mam 3 gwizdki,po 1 na 2 cylindry) ma wystarczyć i jeszcze nie mieli reklamacji -ODPUKAĆ-.Lepiej żeby wszystko było ok.

POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygazówka na gazie przed wyłaczeniem silnika i problem znika. Niewątpliwie strzały spowodowane są usterką zapłonu. Radzę sprawdzć świece i ewentualnie sprawdzić na analizatorze spalin, czy wszystkie gary pracują tak jak trzeba, czy może któryś nie dostaje regularnej iskry. U mnie niestety musiałem wymienić uszczelniacze zaworów, gdyz olej przedostawał się do cylindra i zaewał świecę, która nie dawałe regularnej iskry, przez co silnik nie zawsze pracował na wszytkich cylindrach - w efekcie w kolektorze gromoadziła się mieszanka gazowopowietrzna i występował wielkie bum.
Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj M50 tez strzelał jak go odpalałem z gazu,jak nie zaskoczył za 1 razem to potem pewnikiem było bum,nauczyłem sie zeby odpalac w trybie automatycznym czyli benzyna i po 2500 tys samo na gaz i miałem spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Ja na szczeście nie mam problemów z wystrzałami /zapalam i gasze na paliwie/ lecz ostatnio zaczyna mnie męczyć kolejny problem-WTRYSKI MI SIE ZAPIEKAJĄ! .Co jakis czas przeganiam betkę na paliwie lecz w tym roku poraz wtóry zaczyna mi szarpać na paliwie....Czy macie na to złoty srodek??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
CZE. Mam mały kłopot becia mi strzeliła pare razy ostatnio i po wizycie u magika-gazownika stwierdził wzrokowo że fajki łączące świece z cewkami są już poparciałe,popękane ogólnie do wymiany.Co prawda w sklepie jeszcze nie pytałem ale może ktoś z WAS koledzy wie czy dostane same te gumowe łączena czy trzeba zapomnieć i całe nowe cewki kupować.Kto wie co to dla portwela oznacza nie komentuje.A, ważna rzecz auto strzela mi tylko przy odpalaniu podczas jazdy jest spoko, może macie inne sugestie niż gazownik bo jakby te gumki miały przebicie, to cały czas powinno walić NIE?

POZDRO.

Mam ten sam problem czy można gdzieś kupić same gumki bo cewki zmieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:twisted: siema :twisted:

 

widze ze to chyba normalny objaw w M50.

u mnie jest dokladnie tak samo. ja zawsze przed zgaszeniem przelaczam na etylinke.

podobno to normalne bo kolektor jest sporych rozmiarow.

 

rozwiazanie- wtrysk gazu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZE.Pale kabinkę na automacie tzn. odpala na PB a po 2000rpm przeskakuje na LPG.

Tylko że nagromadzony po zgaszeniu silnika w kolektorze gaz czasem wybuchnie jak sie jakaś iskierka z zaworu przedostanie.

Podobno jest jakis system co sie nazywa OK START - ma niby dopalać ten właśnie pozostały gaz z kolektora .Technicznych szczegółów nie znam.

Pozdro. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "fajki" można kupić jako osobne części i kosztują 40-45zł/sztukę (między innymi w ASO).

 

Mam instalację na wtrysku gazu w fazie lotnej i nigdy mi nie strzelał. Rozumiem, że macie instalacje poprzedniej generacji... cóż, na ten temat nic nie napiszę, ale kto Wam to instalował? Te instalacje to trochę nie do tych silników. Widziałem pęknięty kolektor po wystrzale - żadna przyjemność (kolektor, uszczelki, trzy wtryskiwacze i przepływomierz do wymiany, to ma być oszczędność?).

Ale skoro już macie takie instalacje, to szukajcie porządnych mechaników, którzy na prawdę wiedzą co robią... to da się zrobić.

 

Pozdrawiam

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.