Skocz do zawartości

[E34] FAJKI ŚWIEC (CEWEK) W M-50


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

CZE. Mam mały kłopot becia mi strzeliła pare razy ostatnio i po wizycie u magika-gazownika stwierdził wzrokowo że fajki łączące świece z cewkami są już poparciałe,popękane ogólnie do wymiany.Co prawda w sklepie jeszcze nie pytałem ale może ktoś z WAS koledzy wie czy dostane same te gumowe łączena czy trzeba zapomnieć i całe nowe cewki kupować.Kto wie co to dla portwela oznacza nie komentuje.A, ważna rzecz auto strzela mi tylko przy odpalaniu podczas jazdy jest spoko, może macie inne sugestie niż gazownik bo jakby te gumki miały przebicie, to cały czas powinno walić NIE?

POZDRO.

Opublikowano
Mam podobny problem, tez w M50. Czasem lubi sobie strzelic przy odpalaniu. Mechanik mowil, ze prawdopodobnie ktoras cewka jest walnieta. Kupilem cewke i podmienialem po kolei na wszystkich cylindrach i dalej to samo... Sposob na te strzaly - przed zgaszeniem silnika przelaczyc na kilka sekund na benzyne, dzieki temu w dolocie nie pozostaje nie wypalony gaz.

pozdrawiam

Lukasz

Opublikowano

CZE.Widze że nie tylko ja mam kłopoty z tymi strzałami czyli to taka ogólna przypadłość , ale martwi mnie żywotność kolektora w tej sytuacji :?: Podobno zabezpieczenie jakie mi założyli (a mam 3 gwizdki,po 1 na 2 cylindry) ma wystarczyć i jeszcze nie mieli reklamacji -ODPUKAĆ-.Lepiej żeby wszystko było ok.

POZDRO.

Opublikowano
Podobno te kolektory sa bardzo wytrzymale, mi gazownik mowil ze moze byc nawet bez gwizdkow, ale ja i tak mam zalozone 6. Mysle, ze jezeli bedziesz wylaczal tak jak wczesniej pisalem, na benzynie to nie powinno byc problemow.

pozdrawiam

Lukasz

Opublikowano
Przygazówka na gazie przed wyłaczeniem silnika i problem znika. Niewątpliwie strzały spowodowane są usterką zapłonu. Radzę sprawdzć świece i ewentualnie sprawdzić na analizatorze spalin, czy wszystkie gary pracują tak jak trzeba, czy może któryś nie dostaje regularnej iskry. U mnie niestety musiałem wymienić uszczelniacze zaworów, gdyz olej przedostawał się do cylindra i zaewał świecę, która nie dawałe regularnej iskry, przez co silnik nie zawsze pracował na wszytkich cylindrach - w efekcie w kolektorze gromoadziła się mieszanka gazowopowietrzna i występował wielkie bum.
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
moj M50 tez strzelał jak go odpalałem z gazu,jak nie zaskoczył za 1 razem to potem pewnikiem było bum,nauczyłem sie zeby odpalac w trybie automatycznym czyli benzyna i po 2500 tys samo na gaz i miałem spokoj.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ja tez mam taki problem dzis w warszawie popadalo i poraz pierwszy strzelilo mi podczas jazdy w monencie przelaczania na 2 moment byl chyba za maly i bum :(.

 

Jak moge sprawdzic cewki i te gumy za cewkami.

 

Swiece nowki.

 

Pozdrawiam

 

MAC

MAC
Opublikowano
Ja na szczeście nie mam problemów z wystrzałami /zapalam i gasze na paliwie/ lecz ostatnio zaczyna mnie męczyć kolejny problem-WTRYSKI MI SIE ZAPIEKAJĄ! .Co jakis czas przeganiam betkę na paliwie lecz w tym roku poraz wtóry zaczyna mi szarpać na paliwie....Czy macie na to złoty srodek??
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
CZE. Mam mały kłopot becia mi strzeliła pare razy ostatnio i po wizycie u magika-gazownika stwierdził wzrokowo że fajki łączące świece z cewkami są już poparciałe,popękane ogólnie do wymiany.Co prawda w sklepie jeszcze nie pytałem ale może ktoś z WAS koledzy wie czy dostane same te gumowe łączena czy trzeba zapomnieć i całe nowe cewki kupować.Kto wie co to dla portwela oznacza nie komentuje.A, ważna rzecz auto strzela mi tylko przy odpalaniu podczas jazdy jest spoko, może macie inne sugestie niż gazownik bo jakby te gumki miały przebicie, to cały czas powinno walić NIE?

POZDRO.

Mam ten sam problem czy można gdzieś kupić same gumki bo cewki zmieniłem.

Opublikowano
A, ważna rzecz auto strzela mi tylko przy odpalaniu podczas jazdy jest spoko

 

a na czym go odpalasz na benzynie czy na gazie, bo jak na gazie to się nie dziw, że Ci strzela

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

CZE.Pale kabinkę na automacie tzn. odpala na PB a po 2000rpm przeskakuje na LPG.

Tylko że nagromadzony po zgaszeniu silnika w kolektorze gaz czasem wybuchnie jak sie jakaś iskierka z zaworu przedostanie.

Podobno jest jakis system co sie nazywa OK START - ma niby dopalać ten właśnie pozostały gaz z kolektora .Technicznych szczegółów nie znam.

Pozdro. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te "fajki" można kupić jako osobne części i kosztują 40-45zł/sztukę (między innymi w ASO).

 

Mam instalację na wtrysku gazu w fazie lotnej i nigdy mi nie strzelał. Rozumiem, że macie instalacje poprzedniej generacji... cóż, na ten temat nic nie napiszę, ale kto Wam to instalował? Te instalacje to trochę nie do tych silników. Widziałem pęknięty kolektor po wystrzale - żadna przyjemność (kolektor, uszczelki, trzy wtryskiwacze i przepływomierz do wymiany, to ma być oszczędność?).

Ale skoro już macie takie instalacje, to szukajcie porządnych mechaników, którzy na prawdę wiedzą co robią... to da się zrobić.

 

Pozdrawiam

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.