Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, wymieniam tarcze i cały hamulec reczny w mojej buni. zastanawiam się, czy zeby wymienic płyte kotwiącą do hamulca recznego to trzeba odkręcić sama piaste ?

2. czy ta nakretka to ma lewy gwint ?

3. i trzeba demontowac pół oś ?

Opublikowano
wiem o tym:), ale szczeki są mocowane i te wszystkie sprężynki do tz. tarczy kotwiące a u mnie ta tarcza jest skorodowana i sprężynki się nie trzymają wiec musze wymienić te tarcze kotwiące a żeby to zrobić trzeba rozkręcić piastę:) chyba
Opublikowano
z tym jest troche roboty.. najlepiej bylo by wyciągnąc cały wachacz odkręcic półoś zbic piaste tylko trzeba pamietac o tym ze łożysko jest w tym momencie do wymiany i wtedy wymienic tą blache.jednak z doświadczenia wiem ze nie zawsze półoś chce z tej piasy wyjść u siebie miałem taki przypadek ze na prasie jak chcielismy wycisnąć półoś to cały wachacz pękł a półoś sie nawet nie ruszyła.ale niektórzy robią tak ze roscinaja ta blache i jakoś tam zakładaja albo poprostu przerabiają mocowanie tych szczęk..
Opublikowano
Ja przerabiam za każdym razem w ten sposób że montuje śrube m6 z podkładką ok 20mm długa i dopasowuje małą sprężynkę i przykręcam to nakrętką m6. Zawsze działa i już nie zdarza się mi to żeby wyrywało czy przesuwało szczęki :)Więc polecam. Następnym razem zrobie tutek co i jak ma wyglądać
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

to zeby wyjąć taka tarcze trzeba az tyle wyjmowania i wyciskać i do tego łożyska.???????? a wiesz może czy jesli odkrecam piaste to tą nakretke musze tyle samo obrotów dokrecic co odkrecic czy po prostu dokreca sie ją do końca ??????

Poniewarz juz mam kupione całe tylnetarczo bebny nowe klocki wszystkie spreżynki szczeki itp nawet tą cała tarcze kotwiącą to jednak chyba mi sie nie opłaca jakoś przerabiac i chyba zdecyduje sie normalnie wycisnąć i wymienic łożyska, wtedy wszystko juz bedzie na cacy :)

Opublikowano
no jest z tym troche roboty żeby zrobić to tak jak należy... nakretke na półośi dokręcasz ma max tylko nie przesadzaj i nie bierz 1m rury na klucz.. zwykła grzechotka i wtedy na max albo klucz dynamometryczny 250 Nm i ma być. a łożysko sie normalnie rozleci podczas zbijania piasty wiec musowo je wymienic.. i bardzo przydatna a niekiedy niezbedna jest prasa a czasami nawet palnik jak półoś nie chce wyjść..
Opublikowano

ok dzieki za podpowiedz. Ja teraz jestem w Gruzji i dopiero bede w czerwcu ale jak odnajde temat na forum do dam znac jak poszło.

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.