Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,padł mi chyba czujnik temp. zewnętrznej,wskazuje temp. której nie ma :wink: po odpaleniu silnika,przez chwile pokazuje "prawdę" lecz gdy silnik się nagrzewa to temp.rośnie i zatrzymuje się tak miedzy 35st a 45st.Oczywiście chciałbym zbadać czy to przypadkiem nie wina przewodów ale nie mam pojęcia gdzie znajduje się ten czujnik :wink:
Opublikowano
Czujnik jest wmontowany w plasitk przed przednim prawym nadkolem. Nie pamietam tylko, czy trzeba rozbierac nadkole czy nie.
Opublikowano (edytowane)

Być może nadkole, w którym czujnik jest zamocowany uległo peknięciu i czujnik wpadł do środka. Dlatego po odpaleniu silnika, kiedy ten się nagrzeje czujnik pokazuje Ci temperaturę panującą w komorze silnika a nie na zewnątrz.

Jak zajrzysz pod prawy przedni narożnik pod zderzakiem to zobaczysz tam wnękę, w której powinien siedzieć czujnik. Żeby wymontować nadkole musisz odkręcić zdaje się 3 śrubki w głównej wnęce nadkola i kilka od spodu. To nadkole krótkie - tak się to nazywa - w którym siedzi czujnik jest w kształcie takiej jakby litery "L" gdzie spód jest przykręcany pod zderzakiem a pionowa ściana nadkola jest właśnie łapana śrubami w głównej wnęce koła przedniego prawego.

Czujnik temperatury zewnętrznej wygląda tak:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=65_0279&hg=65&fg=70

Nadkole krótkie wygląda tak:

 

m-pakietowe

http://www.autovip.pl/foto/d/213027A.jpg

 

seryjne

http://transjack.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/4/1425108573.jpg

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
Dzięki za wskazanie miejsca,zbadam to miejsce,mam trochę ułatwione zadanie,ponieważ nie mam nadkoli (niestety) ale to oznacza,ze nie będę musiał ściągać kola,żeby się dostać do środka.Usterka banalna ale przez zawyżone wskazania czujnika,nie działa podgrzewanie lusterek i rano muszę je szmatka przecierać :P
Opublikowano

No to jeśli nie masz w ogóle nadkoli głównych to mnie nie dziwi, że mogło Ci wyrwać to nadkole krótkie (pokazałem Ci obrazki jak one wyglądają w moim poście wyżej). Nadkola główne trzymają te krótkie żeby nie opadały w swojej tylnej części. Jeśli na tych śrubach nadkole krótkie się nie trzyma to ma tendencję do opadania, co skutkuje z reguły zbliżeniem się do kręcącego się przedniego koła by w którymś momencie zostać oderwanym/złamanym.

No chyba, że nadkoli głównych nie masz ale przynajmniej masz te krótkie nadkola wkręcone w otwory na śruby.

Pzdr.

Opublikowano
nie mam wlasnie jednych i drugich od poczatku,ta juz kupilem i nie wiem jak to spasowac,mam zderzak poliftowy,boje sie,ze jak kupie poliftowe to nie spasuje do reszty.Oslony silnika tez nie mam,ogladalem jedynie i widzialem ,ze roznia sie od siebie,troche lipa kupic i naciagac pozniej te elementy :|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalnie czujnik jest zamontowany w prawym krótkim nadkolu.Jeżeli piszesz, że go nie masz to zapewne czujnik jest upchnięty gdzie indziej-musisz poszukać.Czujnik na pewno jest bo jakby go nie było to byś miał -40.
ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam u siebie ten sam problem - po odpaleniu temperatura jest w porządku, ale po kilku minutach zaczyna szaleć i zawyża o ponad 20 st. Czujnik mam już trzeci z kolei (2x ori i teraz zamiennik) i na wszystkich jest to samo, dlatego podejrzewam, że winowajcą jest kabel, ale gdzieś w głębi, bo kiedy ostatnio wymieniałem krótkie nadkole nie znalazłem na nim żadnych łączeń ani nic podobnego.

Czy ktoś się orientuje którędy biegnie kabel od czujnika wgłąb i dokąd w ogóle jest podłączony? Wchodzi dalej do jakieś wiązki?

Opublikowano

Biegnie wiązką z prawego nadkola razem z przewodami od prawego halogenu. Idzie w górę przy prawej lampie, później wzdłuż prawej strony pod filtr powietrza. Już w środku pod deską rozdzielczą dokładnie nie wiem (jeszcze nie rozbierałem ale mam zamiar). Ale napewno biegną bezpośrednio do zestawu wskaźników.

 

Tu masz temat w którym poruszam podobny problem (jest tam opis który kabel i który pin trzeba wymienić we wtyczce - ale w różnych wersjach i rocznikach troszkę się różni pinologia więc trzeba uważać):

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=186827

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.