Skocz do zawartości

rozkrecenie dwuczesciowych felg bbs do renowacji


spikeeeee

Rekomendowane odpowiedzi

http://img21.imageshack.us/img21/2264/dscf6867l.jpg

 

Ponownie musze sie zapytac o te felgi. Tyle ze teraz troche inny problem.

Mianowicie, postanowilem je odnowic, ale zeby to zrobic musze je rozkrecic. Teraz mam pytanie, jak ciezko te sruby siie odkrecaja (wiem ze sa z tytanu wiec sa mocne), czy podczas odkrecania nie niszcza sie nakretki?

Moze ktos to robil wczesniej i mogl by cos doradzic.

Teraz dorada, czy zrobic je cale na srebrny metalic, czy tez szprych w kolorze auta a ranty srebrne?

Dzieki z gory za podpowiedzi.

Przyjacielu popraw tytuł! Temat jest warty zachowania,ale pod warunkami regulaminu-nie róbmy śmietnika :wink: Zrób z tym porządek bo nie jesteś świeżym userem,oczekuje więcej od twojej osoby. POzdr :norty:

Edytowane przez spikeeeee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O BBS RC :D

Teraz mam pytanie, jak ciezko te sruby siie odkrecaja (wiem ze sa z tytanu wiec sa mocne), czy podczas odkrecania nie niszcza sie nakretki?

Odkręcają się średnio ciężko ponieważ są klejone, należy rownież pamietać o sklejeniu ich podczas skladania. Do tej czynności musisz mieć klucz 10 dwunastokątną, żeby nie zniszczyć nakrętek. Ja gdy odnawiałem swoje posiłkowałem się tym tematem, Masz w nim opisane wszystko w najmniejszych szczegółach. http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1156455

Aha, śruby nie są tytanowe bo ukręciłem jedną podczas składania

Zapomniałem dodać, ze podczas składania skręcasz śruby momentem 25Nm.

Teraz dorada, czy zrobic je cale na srebrny metalic, czy tez szprych w kolorze auta a ranty srebrne?

Proponował bym zrobić je w stylu moich viewtopic.php?f=156&t=146687

Dzieki z gory za podpowiedzi.

Niema za co, wisisz dobrego browara

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do browara to nie ma problemu, tyle ze miusisz poczekac do momentu jak bede w Polsce.

Powiedz mi jedno, czym pokryles polerowana powierzchnie rantow?

Zostawienie golego aluminium raczej nie wchodzi w gre?

cala prace chcial bym zrobic sam i oszczedzic jak najwiecej kasy (jestem na etapie kupna mieszkania wiec pieniadze sa potrzebne).

Felgi zaczynaja wygladac nikeciekawie a zwlaszcza jedna wiec chce je zrobic jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jedno, czym pokryles polerowana powierzchnie rantow?

Zostawienie golego aluminium raczej nie wchodzi w gre?

Niczym jej nie pokrywałem, jest po prostu dobrze wypolerowana. Cały zeszły sezon nawet ich nie poprawiałem, tylko za każdym razem po myciu przecierałem je miękką szmatką żeby nie zostały zacieki. W tym roku tuż przed założeniem poświęciłem godzinę na poprawienie połysku 4 felg, więc wychodzi po 15 minut na koło. Osobiście wydaje mi się to bardzo krótko szczególnie że nie używałem żadnych polerek mechanicznych.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pare pytan.

Jak zlociles sruby? farba czy inna metoda?

Wspomniales o klejeniu, klejone sa nakretki czy elementy felgi?

Czym kleic z powrotem?

myslalem zeby wymienic sruby na takie http://www.ebay.co.uk/itm/144-MULTI-COLOUR-SPLIT-RIM-BOLTS-M7-x-32-BBS-RS-WHEELS-/190597963960?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item2c608620b8 ale cena jest z kosmosu wiec odpuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

 

Pozwolcie, ze podlacze sie pod temat, gdyz tez sie zastanawialem gdzie oddac moje felgi do renowacji, zeby mi ich nie rozwalili ale widze, ze mozna to zrobic samemu w pieknym stylu i za darmo :) no prawie... :D

 

Mam 2 pytanka do andrzej29:

1

jak odnowic te plastikowe pokrywy, gdzy moje juz nie sa ladne

2

widze, ze twoje wentle tez sa (aluminiowe chyba) to jak je odnawiales?

 

pozdrawiam dako3

dako3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby złociłem farbą na lakierni, cena tej usługi w stosunku do chromowania (1,50 zł za śrubę) jest naprawdę znikoma.

Nakrętki przyklejasz do śrub, przez co niemają możliwości samo odkręcenia się, np takim klejem http://allegro.pl/klej-do-gwintow-srub-usa-hit-super-mocny-i2281467208.html

Ja swoich pokryw nie odnawiałem, były ładne więc nie było sensu cokolwiek z nimi robić. Oryginalna farba została również na rotorach. Jeśli masz warunki to podjedz do sklepu z lakierami niech ci dobiorą farbę i sam je pomaluj. Ewentualnie jeśli nie masz sprężarki i pistoletu niech ci nabiją farbę w puszkę spreya.

Moje wentyle są z nierdzewki i polerowałem je również pastą http://allegro.pl/k2-aluchrom-pasta-do-chromu-i-metali-lodz-i2280535190.html jak dla mnie jest po prostu rewelacyjna. Właśnie ta pastą robiłem również bębny.

Oczywiście wcześniej kupiłem dużo droższa paste renomowanej firmy która do końca nie zdała egzaminu ponieważ nie mogłem nią wyciagnąć idealnego lustra. A tania pasta zdała egzamin idealnie.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello

 

co do wentli to nie nie nieeeee, ja mam calutkie wydaje mi sie, ze andrzej tez tak ma, do samej felgi mam metal sa one przy feldze grube i tam mi sie rdza zbiera dlatego pytalem o renowacje ich.

 

natomiast dziekuje za podpowiedz adrzejkowi faktycznie proste... ale mam jeszcze pytanko, na tej stronie po angielsku (wiadomo ktora) koles ma taka fajna nakladke do polerowania z trzpieniem, patrzylem u nas ale nic podobnego nie moge znalezsc, moje pytanko:

 

czy zwykla filcowa koncowka z trzpieniem tez zda egzamin i czym ty sobie poradziles ?

 

pozdrawiam dako3

dako3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zda spokojnie. Ja na swoje felgi miałem całą zimę więc polerowałem je tylko ręcznie, trochę czasu mi to zajeło. Teraz na allegro masz dosyć spory wybór filców polerskich np. http://allegro.pl/filc-polerski-na-trzpieniu-walcowym-30-x-50-x-60-i2250190795.html gdy ja polerowałem swoje, dostępne były głównie filce na krążek przyczepiane na rzepa :mad2: Jeśli masz BBS RC to do ściągnięcia starej powłoki lakierniczej szczerze polecam preparat o nazwie V33 bo jest naprawde skuteczny http://allegro.pl/srodek-do-usuwania-starych-powlok-zel-v33-250-ml-i2279315956.html , nie chcę oczerniać innych firm ale śnieżka czy scansol poprostu sobie z tym nie poradziły.

Ps. Nie używaj czasem szpachelki do ściągniecia resztek lakieru bo porysujesz aluminium, do tego celu użyj pędzel którym nakladasz preparat.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

oki thx zaa porady,

 

a co do tej powloki no to wlasnie sie zastanawiam bo ja to mam normalnie jakby gruba folie, taki przezroczysty plastik, tez tak macie ?

Dokładnie miałem coś w tym stylu, ale wydaje mi się że była to poprostu gruba warstwa klaru.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaze jakie mam wentle:

http://wstaw.org/h/f374938a789/

Mam identyczne

 

a tak wyglada kopulka

http://wstaw.org/h/be2876eb608/

trochę już zajechana, przydało by się ją odmalować

a mam pytanko, po tych wszystkich zabiegach wywazales kola ?

Tym pytaniem to mnie trochę rozbawiłeś :D

http://img140.imageshack.us/img140/2569/bebny1.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/7885/bebny2.jpg

 

Przed rozkręceniem felgi dobrze jest zaznaczyć sobie ustawienie rotora względem bębna np. markerem.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdej wymianie opon wyważa się koła tak więc jest to jak najbardziej normalne.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, niczym nie pryskałem. Na spokojnie, załatw sobie nasadowy klucz 10 dwunastokątną najlepiej z przedłużką i grzechotką i spróbuj odkręcić nakrętkę. Napewno uda ci się bez problemu.

Ps.

Śruby z gniazd trzeba wybić tak jak na fotkach z linku.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam

 

wzialem sie za regeneracje felg, ale po malu zaczynam juz zalowac, bo roboty jest od h... i ciut ciut.

 

Najgorsza sprawa jest fakt, ze nie moge wypolerowac tych rantow na lusterko.

Czy ty uzywales papierkow sciernych jak ten koles w linku zza granicy?

Ja jedna zrobilem papierkami ale roboty od cholery a efekt beznadziejny,

ale chyba musze wszystkie tak zrobic bo mam wzery przy wentylach i na rantach.

Jak spolerowac ranty , zeby bylo lustro jak u ciebie andrzejku ????

 

a dodam, ze mam koncowke, filc na trzpieniu i tym robie.

poprostu może trzeba duuuuuuzo cierpliwosci zeby sie to spolerowalo ?

dako3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo czasochłonna i żmudna robota. Lustro musisz już starać się wyciągnąć papierem tak żeby było jak najmniej mleczne lub jak kto woli za mgłą. Kup sobie również pastę alu chrom firmy K2, jest tania a mogę powiedzieć że bije inne droższe na głowę. Ja swoje polerowałem tylko ręcznie, pasta miękkie szmaty i jazda.

Ja swoje felgi robiłem w grudniu 2010r. Właśnie zacząłem trzeci sezon a felgi wyglądają jakbym je dopiero zregenerował.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

dzieki za odpowiedz

 

no mam ta k2 ale zrobilem blad bo papierkiem jechalem na sucho teraz jade na mokro i jest nadzieja.

ja jeszcze musze pomalowac plastikowe pokrywy srub, a wlasciwie to juz pomalowalem i do tego sruby tez sam maluje,

a powiedz mi jeszcze jak zabezpieczales sruby od spodu kolnierza na rancie

a nakretki malowales tez czy twoje byly ok, bo moje zluszyly sie przy odkrecaniu i jak je zabazpieczales przez korozja?

aa jeszcze zamowilem zielona paste polerska moze cos pomoze :P

?????

 

ogolnie stwierdzam, ze to harówka totalna i czuje sie jak niewolnik :P

 

pozdrawiam

dako3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechanie papierem na sucho to podstawowy błąd. Podstawa to tylko papier wodny, nie narobisz sobie tylu szkód co zwykłym. Moje śruby z nakrętkami po usunięciu starej farby pływały sobie jeszcze z 3 dni w odrdzewiaczu, następnie zostały pomalowane podkładem i akrylem. Innego zabezpieczenia nie dawałem i jak do tej pory nie widać absolutnie żadnych śladów korozji. Polerkę najlepiej robić w okresie pożno jesieennym

lub zimowych gdy dni są krótkie a wieczory długie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki

 

jutro kontynuacja czyszczenia felg papierkiem,

zastanawia mnie tylko jeszcze jedno

po skreceniu felg, sruba "wyjdzie" przez nakretke jak zabezpieczales ten krotki odcinek sruby juz po skreceniu felgi ?

dako3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to nie pamiętam. Ale na pewno nic się nie stanie gdy po skręceniu zamalujesz gwint jakąś srebrną lub szarą farbą.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.