Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
trzeba tylko pamiętać o ustawieniu tulei na znaku i jak wyżej napisane było dokręcać śrubę tulei wahacza przy obciążeniu auta
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Więc tak jestem po wymianie drążków kierowniczych oraz tulei górnych.

 

1) Wymiana drążków odbyła się bezproblemowo, nie ma tam żadnej filozofii

2) Z tulejami było więcej zabawy, wymianę zrobiłem bez ściągania wahacza i też tak polecam. Wszystko udało się zrobić za pomocą tego ściągacza

http://i49.tinypic.com/21cxbhi.jpg.

 

Krótki opis:

 

Wypychanie : Nie miałem krążka o rozmiarze tulei żeby ją wypchnąć, ale użyłem dużego klucza nasadowego i za pomocą ściągacza wypchnąłem samą gumę poszło bez problemu. Następnie brzeszczotem przeciąłem aluminiową tuleję, uwaga żeby wahacza nie dziabnąć. Śrubokrętem można podważyć nie do końca przeciętą tuleję i ją wydłubać.

 

Wciskanie : Do zamontowania tulei użyłem tego samego ściągacza, oraz krążka stalowego o rozmiarze trochę większym niż tuleja. Pamiętamy aby zamontować tuleje poprawnie.

http://i46.tinypic.com/2qdmkbt.gif http://i48.tinypic.com/2nulkkk.gif

Tuleja weszła jak w masło :P, musimy uważać aby równo ją wciskać, ściągacz jest samocentrujący ale na początku trzeba uważać. Pamiętamy także żeby nie dokręcać tulei na podniesionym aucie. Ja opuściłem auto i obciążyłem jedną stronę 80 kg i dokręciłem tuleję.

 

Wszystko zrobione z kanału w 2 osoby.(podziękowania dla Dawidka za pomoc :))

 

Wnioski :

Wymieniałem te tuleje ponieważ miałem mocne drgania kierownicy podczas hamowania, co się okazało drgania nie ustały. Więc podejrzewam, że teraz do wymiany kwalifikują się tarcze hamulcowe przednie :(. Spory koszt 350 zł sztuka + 200 klocki.

Opublikowano (edytowane)
Z opisu wynika, że trzeba obciążyć po 67,5 kg dwa przednie fotele tylna kanapa 67,5 po środku oraz bagażnik 22 kg. Po zsumowaniu wychodzi 225 kg. Dzielimy to na 4 no i wychodzi 56,25 kg na każde koło. Czyli trochę przesadziłem, jak myślicie poprawić to czy zostawić tak ? Edytowane przez MATRIX5000
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
80kg to spore przegięcie tutaj masz procedure http://www.beisansystems.com/procedures/thrust_arm_bushings_procedure.htm powino byc zejete siedzenie kierowcy i pasazera pełny bak i obciązony tył porównaj sobie jak ugina się wtedy auto a jak po załozeniu 80kg na jedną strone,dlatego ja mam przetestowane 30kg bo z tą procedurą to duzo roboty
Opublikowano

 

 

Wnioski :

Wymieniałem te tuleje ponieważ miałem mocne drgania kierownicy podczas hamowania, co się okazało drgania nie ustały. Więc podejrzewam, że teraz do wymiany kwalifikują się tarcze hamulcowe przednie :(. Spory koszt 350 zł sztuka + 200 klocki.

 

W moim przypadku wymiana tych tulei pomogła o tyle że przestało stukać z przodu na dziurach.Drgania kierownicy niestety nie ustały,dopiero przetoczenie tarcz pomogło ale po3000km znowu zaczyna bić więc rozglądam się za nowymi tarczami Od razu wymienię też z tyłu bo tam mam chyba jeszcze org.

 

Z tym obciążeniem auta przy dokręcaniu wachaczy to nie przesadzajcie :D najważniejsze żeby samochód stał na kołach ,30 czy 80kg nie ma większego znaczenia.

Opublikowano
Czyli co można tak zostawić? Nie zniszczy mi to za szybko tulei?

-jak dobrze wprasowałeś tuleje to nic się nie stanie,nie widziałem w żadnym serwisie żeby mechanik latał z workami z piaskiem.

 

Jeśli chodzi o tarcze to najpewniejsze będą http://czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-OE-BMW,2269.html

 

-też myślę o tych tarczach,może jak zamówię komplet tył i przód z szczękami i klockami to dostane jakiś rabat :wink:

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

tylko kolego pamietaj ze taka zabawa z zawieszeniem e39 do prostych nie nalezy. Niby wahacze i drazki prawie sa na wierzchu, dostep jest zajebisty itd... ale po wymianie wszystkiego musisz:

1. jak auto jeszcze stoi na podnosniku dokrecasz lekko sruby

2. opuszczasz auto

3. dociazasz: fotel kierowcy i pasazera sa w srodkowej pozycji obciazone kazde o 68 kg, na srodku tylnej kanapy kolenych 68 kg i do bagaznika 21 kg.

4. sprawdzasz wysokosc zawieszenia (bmw z tego co pamietam liczy od najblizszego podloza pktu felgi do krawedzi blotnika): przod: 569-589mm, tyl: 537-557mm

5. jesli bedzie trzeba, musisz dokladac ciezarki albo je odejmowac (+- 5kg) az osiagniesz zadany wznios nadwozia

6. dopiero wtedy mozesz dokrecac srubki od wahaczy.

7. po wymianie wahaczy i drazkow jedziesz na geometrie... powinni ci przed przystapieniem do pomiaru powtarzac pkty 3 i 5. Oczywiscie sprawdzic cisnienie w kolkach i dopiero mozna zaczac regulowac.

 

Wiem, ze niektorzy dysponuja urzadzeniami z laserami i innymi bajkami, ale tak nakazuje fabryka. Sam walczylem z ta geometria, u roznych fachowcow i na roznych urzadzeniach, ponad 3 miesiace i co drugi fachowiec to baran w tej kwestii... ty masz to na talerzu... pozdrawiam

Opublikowano
tylko kolego pamietaj ze taka zabawa z zawieszeniem e39 do prostych nie nalezy. Niby wahacze i drazki prawie sa na wierzchu, dostep jest [bAD] itd... ale po wymianie wszystkiego musisz:

1. jak auto jeszcze stoi na podnosniku dokrecasz lekko sruby

2. opuszczasz auto

3. dociazasz: fotel kierowcy i pasazera sa w srodkowej pozycji obciazone kazde o 68 kg, na srodku tylnej kanapy kolenych 68 kg i do bagaznika 21 kg.

4. sprawdzasz wysokosc zawieszenia (bmw z tego co pamietam liczy od najblizszego podloza pktu felgi do krawedzi blotnika): przod: 569-589mm, tyl: 537-557mm

5. jesli bedzie trzeba, musisz dokladac ciezarki albo je odejmowac (+- 5kg) az osiagniesz zadany wznios nadwozia

6. dopiero wtedy mozesz dokrecac srubki od wahaczy.

7. po wymianie wahaczy i drazkow jedziesz na geometrie... powinni ci przed przystapieniem do pomiaru powtarzac pkty 3 i 5. Oczywiscie sprawdzic cisnienie w kolkach i dopiero mozna zaczac regulowac.

 

Wiem, ze niektorzy dysponuja urzadzeniami z laserami i innymi bajkami, ale tak nakazuje fabryka. Sam walczylem z ta geometria, u roznych fachowcow i na roznych urzadzeniach, ponad 3 miesiace i co drugi fachowiec to baran w tej kwestii... ty masz to na talerzu... pozdrawiam

 

:mrgreen: :mrgreen:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję trochę temat i żeby nie zakładać nowego dołączę się tu :wink:

Wymieniłem tuleje górnego wahacza (lemforder) i po opuszczeniu auta koła stały delikatnie tak \------/ i tuleje strasznie się napięły i zrobiły się białe tak jak na fotce niżej :shock: oczywiście nie skręcane na podnośniku tylko luźno przyłapane i opuszczone na koła,dopiero jak się ruszyło autem z miejsca i ruszeniu kierownicą koła się wyprostowały i tuleje się ładnie ułożyły i dopiero wtedy dokręcone,ale teraz zastanawia mnie co to jest to białe i czy przypadkiem tuleje nie są już na dzień dobry do wyrzucenia :?:

 

http://images63.fotosik.pl/989/ee1fa189c3c4163em.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.