Skocz do zawartości

Przełożenia dyfrów w E30


CarloS

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu zastrzegam ze wiem ze ten temat juz krązy ale nigdzie nie ma rzetelnej odpowiedzi na bardzo kluczowe pytania dlatego proszę was o uważne przeczytanie pytania i rzeczowe, sprawdzone odpowiedzi.

 

Chodzi mi o wasze obeserwacje odnośnie przełożenia dyfrów w E30, mnie interesuje szczególnie informacja na temat 320i m20b20. Bardzo proszę was o podanie maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach przy różnych dyfrach. Interesuje mnie szczególnie v max na 2 i 5 biegu (daje obraz). SZczególnie jestem zainteresowany danymi dla 320i m20b20 przy zastosowaniu dyfrów pow. 4 tzn 4.10, 4.27, 4.45 - moze występuja jeszcze krótsze a do tego zeszperowane?

Piszcie jaki macie autka, dyferki no i ile wózeczki ida na poszcz biegach- mysle ze kazdemu z nas taki porównanie bardzo sie przyda, w koncu idzie wiosna trzeba szukac koni na suche...;)))

(u mnie niestety urwana tabliczka nie wiem jaki dyfer ale duuzo za długi-na 2 idzie 110 a na 5 -240!!!.... jaki byłby ok zeby na 5 vmax bylo ok 180?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej w 320 mialem 4.1 potem 3.91 i uwazam ze 3.91 to optimum, na II ciagnal do 100, maks ok 210 - bardzo przyjemnie sie jechalo w tarsie na V biegu - 140 km/h i ok 3600 obr - na 4.1 (fabrycznym) bylo juz ok 4 tys obrt i glosno. Aby V max wynosil 180 to przydalby sie dyferek o przelozeniu 4.27. 4.45 bedzie stanowczo za krotki.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320i V-max 240 km/h? noo szcuneczek.

Przełożenia dyfra możesz w dużym przybliżeniu dość łatwo sprawdzić.Podnosisz jedno tylne koło (jeśli masz szperę to dwa) i kręcisz nim wykonując jeden pełny obrót. Podczas wykonywania tego obrotu liczysz ile razy obrócił sie wał napędowy. Jeśli obrócił się np 4 razy to masz przełożenie około 4:1 itd itp.

 

A tak przy okazji jeśli masz silnik o mocy około 130 koni i normalną masę samochodu to na 100% Twój licznik zawyża o jakieś 30-40 km/h i tu jet problem, a nie w przełożeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakub, z całym szacunkiem, nie wyłapiesz różnicy między (np.) 3,91 a 4,10 kręcąc kołami i licząc obroty wału.

 

E30 320i, rocznik 1983 miał przekładnię 3,45.

E30 320i Sedan / Coupe rocznik 1989 -> 4,10.

E30 320i Cabrio i Touring rocznik 1989 -> 4,27.

 

Co ciekawe, mimo większej wagi (+155 kg) i krótszego przełożenia Cabrio paliło średnio tylko 0,3 l/100 km więcej niż Sedan.

 

Małe porównanko różnych kombinacji przekładni w 320i

(Zakładamy, że wóz ma standardowe opony 195/65 R 14).

 

Przełożenia 4,27 / 4,10 / 3,91 / 3,73 / 3,64 / 3,45*

(Prędkości maksymalne przy 6400 obr/min):

1. bieg..............45 / 47 / 49 / 52 / 53 / 54 km/h

2. bieg..............83 / 86 / 91 / 95 / 97 / 99 km/h

3. bieg..............127 / 132 / 139 / 145 / 149 / 151 km/h

4. bieg..............168 / 175 / 183 / 192 / 196 / 200 km/h

5. bieg (przy 3000 obr/min)......97 / 101 / 106 / 111 / 114 / 116 km/h

 

To są prędkości rzeczywiste, a nie licznikowe :!:

Zaokrąglenia do pełnej liczby.

Dokładność wyliczeń +- 1 km/h.

 

Przełożenie 4,45 przy dwóch litrach, to już hardcore :twisted2: :twisted2:

Wystarczy poszukać przekładni 4,27.

____________________

* Wąska lampa jeździła na oponach 195/60 R 14.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki chłopaki - krótko i na temat - rapid130- respect. Pod spodem zamieszczam link do tabelki z modelami silnikowymi e30 i stosowanymi w nich (również zależnie od rocznika) przełożeniach dyfrów - polecam, pozdrawiam

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00023/f00023.htm

 

PS

u mnie sprawa utrudniona bo poprzedni własciciel mówi ze to dyfer z e36 compact jeden z 2 najdłuższych, ale przełożenia też nie zna (jakby przypadkiem przyplątał sie tu ktoś z dyferkiem 4,45 ze szpera, albo 4,27 ze szpera do sprzedania to prosze o kontakt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

a tu można sobie zrobić symulację różnych prędkości dla różnych przełożeń dyfrów i skrzyń ( dyfer to "final drive") w połączeniu z wielkością kół i opon :norty: :jawdrop:

 

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.