Skocz do zawartości

[E34] podświetlenie przełączników el. szyb rozładowuje aku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Od poczatku posiadania autka mam nagminny problem z rozładowywaniem aku. Początkowo winiłem akumulator, ale po wymianie dwóch stwierdziłem że problem tkwi w autku. Któregoś wieczoru zaobserwowałem, że po przekręceniu zapłonu zapala się podświetlenie przełączników el. szyb, a po wyjęciu kluczyka świeci ono nadal aż do momentu w którym otworze i zamkne drzwi bez znaczenia czy są to drzwi przednie kierowcy czy pasażera. Natomiast zaobserwowałem iż po tej czynności w tylnych drzwiach minimalnie ledwo co świeci się podświetlenie przełączników el. szyb. Po wyjęciu przełącznika podświetlają sie przełaczniki el. szyb na tunelu środkowym. Pomyślałem że pewno sterownik centralnego zamka umiejscowiony pod tylną kanapą jest uszkodzony i postanowiłem go wymienić na drugi, sprawny lecz to nie pomogło. Postanowiłem przy pomierzyć piny na wtyczce przy uźyciu LEDa z opornikiem stosowanego do podświetlenia przełączników samochodowych.

 

Po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi celem uśpienia podświetlenia klawiszy na obu wtyczkach w tylnych drzwiach mam taki oto efekt.

http://img252.imageshack.us/img252/4031/dsc08467c.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/1402/dsc08473ir.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/1198/dsc08472c.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/2862/dsc08471c.jpg

 

żaróweczka w przełączniku znajduje się pomiedzy dolnym prawym a środkowym pinem na wtyczce. Na zdjęciu przełącznik z wylutowaną żaróweczką.

http://img801.imageshack.us/img801/2870/imag0584u.jpg

 

...dodatkowo trzeba nadmienić że przy ustawieniu diody w piny na których się ledwo co świeci i przekręceniu kluczyka obojętne czy w klapie bagażnika czy ktorychś z drzwi dioda oraz klawisze na środkowym tunelu na sekundę zapalą się mocno i gasną przy czym dioda w tylnych drzwiach nadal ledwo co świeci a powinna zagasnać. Proszę podpowiedźcie jak temu zaradzić, gdzie szukać przyczyny i jak mogę to naprawić ?

 

Może od podświetlenia klawiszy jest jakiś przekaźnik który ma zwarcie?

 

Pozdrawiam, Michał

Opublikowano

Nikt nic nie podpowie? :(

 

Dziś byłem z miernikiem. Ewidentnie gdzieś jest zwarcie. Patrzac na kostke w drzwiach prawy dolny pin wychodzi MASA, drugi od prawej 12V na podświetlenie klawiszy po przekręcneiu stacyjki. Na tym własnie pinie po wyjęciu kluczyka i zakmnięciu drzwi napięcie spada do 8,26V i stąd świeci żaroweczka.

http://img528.imageshack.us/img528/4091/dsc08467edit.jpg

 

Wyczaiłem że przekaźnik od podświetlenia klawiszy to ten. Po jego wyciągnieciu mimo przekreconej stacyjki podswietlenie klawiszy znika lećz napięcie 8,26V pozostaje.

http://img36.imageshack.us/img36/2342/modulyedit.jpg

 

 

Co jeszcze jest po drodze co może powodować to zwarcie pojawiająć sie 8V i od czego jest drugi żółty przekaźnik?? HELP!!! :worried:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przekaźniki tam sa od centralnego zamka, wycieraczek i szyb
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Ok, zatem gdzie znajduje się moduł lub przekaźnik odpowiedzialny za podświetlenie klawiszy od regulacji szyb które to zaświeca się po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon i rozruchu silnika, a znika po zgaszeniu silnika lub wyjęciu klczyka ze stacyjki i otwarciu/zamknięciu drzwi przednich prawych lub lewych, mmm, kto wie? :)
Opublikowano
Ok, zatem gdzie znajduje się moduł lub przekaźnik odpowiedzialny za podświetlenie klawiszy od regulacji szyb które to zaświeca się po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon i rozruchu silnika, a znika po zgaszeniu silnika lub wyjęciu klczyka ze stacyjki i otwarciu/zamknięciu drzwi przednich prawych lub lewych, mmm, kto wie? :)

 

Za to odpowiada moduł komfortu, jak przedmówca napisał - znajduje sie pod kanapą :-)

Opublikowano
Niewiem kolego czy to ci pomoże ale warto próbować . Nie miałem problemu akurat z oświetleniem tylko ze spryskiwaczami . Jak kupiłem samochód to już ich nie było a poprzedni kumpel mówił że były . Niczym nie działały ale przekaźnik był cały czas włączony i też bieganiu pól dnia z miernikiem padło na moduł ale nie miałem na podmiane i szukałem dalej . Problem leżał we wilgotne wtyczce od wiązki co szła w lewym progu . Tam zwierało do masy i załączało przekaźnik . używałem jakiegoś magicznego spraya do osuszania elektryki
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany.

Okazało się że winowajcą nie bym moduł od centralnego zamka, a moduł komfortu który miał przepaloną ścieżkę i spaloną diodę. Po naprawie wszystko wrociło do normy.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.