Skocz do zawartości

M40 prawidlowe odpowietrzenie ukladu chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

wymienilem plyn chlodniczy spuszczajac stary kroccem na dole chlodnicy. domyslam sie po ilosci wlanego nowego plynu ze starego nie da sie do zera spuscic. zawsze cos w bloku czy tez nagrzewnicy zostanie?

 

wymienilem tez termostat - stary za szybko mial pelne otwarcie. bez problemow dalo sie odkrecic wydawaloby sie zardzewiale sruby :) ale nie w tym problem. wiadomo ze w m40 sa dwa odpowietrzniki ukladu chlodzenia: jeden na gorze chlodnicy i jeden na aluminiowej oslonie termostatu. i tu jest problem - stalowa sruba w aluminiowym kolanku jest tak zapieczona ze nijak nie udalo mi sie jej odrecic. nowe nie zjechane klucze, WD40, zabki, imadla - wszystko nic. w pwenym momencie balem sie ze peknie to cienkie aluminium i dalem sobie spokoj bo drugiego takiego nie mam. po paru godzinach walki zlozylem wszystko tak jak bylo. zalalem silnik ile sie dalo plynem, odpalilem go i dolewalem plynu w miare opadania jego poziomu w zbiorniku wyrownawczym. weszlo ok 4 litrow. kiedy odpowietrznikiem na chlodnicy lecial juz rowny strumien wyrzucanego plynu, zakrecilem go. po chwili probnej jazdy wskazowka doszla prawie do srodka - prawie bo bylo na dworze minus 8 stopni wiec chyba nie jest zle. termostat dziala prawidlowo. czuje kiedy otwiera dlugi obieg i kiedy nagrzewa sie chlodnica. z cieplym powietrzem do wnetrza kabiny tez nie ma problemu. odpowietrzalem oczywiscie na otwartej nagrzewnicy na maksa. po wystygnieciu silnika poziom plynu jest prawidlowy - kreska na zbiorniku wyrownawczym.

 

i tu jest pytanie - czy mimo nieudanej proby odpowietrzenia ta sruba na obudowie termostatu uklad bedzie dzialal prawidlowo? czy w ten sposob nie uszkodze czegos? czy pompa wody wypchnie resztki powietrza z ukladu? bo tak sie zastanawiam czy aby nie znalezc gdzies takiego kolanka z odpowietrznikiem ktory da sie odkrecic i zamontowac go.

 

pozdrawiam - mac

Opublikowano
Witam. Miałem podobny problem. Co do płynu w M40 316i, powinno wejść 6l. Co do odpowietrzenia, trzeba się sporo natrudzić. Z tego co piszesz wynika, że nie masz dobrze odpowietrzonego układu. Podstawowy odpowietrznik jest na chłodnicy, drugi na aluminiowej osłonie termostatu. Musisz rozgrzać silnik do momentu otwarcia termostatu. Wtedy dopiero dowiesz się ile trzeba jeszcze dolać. Druga sprawa, ustaw ogrzewanie na full i zobacz czy leci ciepłe powietrze. Jeżeli się okaże, że wskazówka tempertury będzie na środku, po nie długiej pracy silnika, a z nagrzewnicy poleci zimne powietrze to na 100% musisz się jeszcze pomęczyć. Co do resztek powietrza, powinno się to objawić wyciekiem płynu u dołu chłodnicy przez spust zabezpieczający przed rozsadzeniem. Co do poziomu płynu na zimnym silniku, powinno być niewiele powyżej napisu COLD. W moim przypadku nie było potrzeby odkręcania śruby na kolanku. Pozdrawiam
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

1. W M40 da rade (jak w kazdym silniku) spuscic caly plyn poprzez odkrecenie sruby spustowej na bloku (pod kolektorem wydechowym).

2. Jezeli autko ci sie nie gotuje i dziala prawidlowo ogrzewanie a weze nie puchna nienaturalnie to nie ma potrzeby kombinowania z dalszym odpoweitrzaniem

Opublikowano

kolejne trzy dni i zero problemow. grzeje i trzyma temperature prawidlowo.

 

teraz juz mnie uspokoiliscie - dzieki :)

Opublikowano

Witam

Po odkreceniu odpowietrznika na chlodnicy i na termostacie ,lejesz tyle,zeby sie przelalo przez chlodnice i termostat.

Zwracasz uwage ,czy puszcz banki powietrza.Jezeli juz nie puszcza zamykasz odpowietrzniki zakrecasz korek i po krzyku .

po nagrzaniu silnika i wystudzeniu uzupelniasz do kreski cold kalt.

W czasie operacji silnik nie pracuje.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.