Skocz do zawartości

E34 525I M50, PROBLEM ZE SKRZYNIĄ AUTOMAT


lukka

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,

 

Mam pewny problem z automatem, nie znalazłem nigdzie rozwiązania na tą przypadłość więc pisze. Mianowicie mam skrzynie automat auto z 95r., wszystko niby ok biegi płynnie zmienia podczas jazdy, Na R oraz na biegach ,2,3,4 rusza bardzo dobrze, natomiast jeśli po cofaniu np., wrzucę D, to auto stoi w miejscu,na górce nawet się cofa, chwile się zastanowi około 5-10 sekund po czym zaczyna ruszać, jakbym odrazu dodał gazu to zrywa go do przodu i szarpnie, ale jak się zatrzymam jak już ruszy i nie przerzucę przełożenia i zostawię go na D i będę chciał ruszyć to normalnie po puszczeniu hamulca rusza delikatnie, czasami jest wszytko w porządku a czasami skrzynia właśnie tak się zachowuje, dodam że auto ma przejechane 300 tyś, ojej w skrzyni był wymieniany na jesieni ubr. w niemczech, i tu wątpliwości bo wiem ze był zmieniany w zakładzie u jakiegoś turka;/ proszę o pomoc, od niedawna mam e34 w automacie, wcześniej jeździłem e34 525tds.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to nic grubszego, czytałem tez na temat sterownika, czy to tez może być problem sterownika skrzyni?da sie jakos zresetować go?? dodam że parę razy podczas ruszania pojawił się komunikat getribeprogram, skrzynia w trybie awaryjnym jak się nie mylę, ale po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wracało do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Zresetowałem kompa dzisiaj poprzez odpięcie akumulatora na dłuższą chwile, znalazłem na forum takie info żeby tak zrobić, ewentualnie odpiąć i sprawdzić sterownik skrzyni i o dziwo po podłączeniu akumulatora problem zniknął, ze 20 razy ruszałem do przodu i do tyłu i auto już od razu po zmianie z R na D ruszało, skrzynia się nie "zastanawiała" jak wcześniej pisałem o tym.Mam nadzieję że problem nie wróci chociaż i tak zmienię olej, i tutaj mam prośbę, ponieważ temat zmiany oleju w skrzyni automat już był, mam pytanie odnośnie ilości ile oleju wchodzi, jedni pisali ze trzeba zdjąć miskę odkręcić filtr, spowrotem złożyć i zalewać, ale też napotkałem taki watek ze ktoś rozkręcił chłodnice oleju żeby wszystko zleciało, właśnie chodzi mi o to żeby cały olej wymienić, a może jednak wystarczy wymiana tego co "samo zleci" czy mogę liczyć na pomoc w tej sprawie i dokładne opisanie co i jak poklei zrobić? Skrzynia:5hp18, rodzaj oleju jeszcze nie wiem bo nie patrzyłem co jest na tabliczce i jaki ma kolor, czarny czy zielony,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to nic grubszego, czytałem tez na temat sterownika, czy to tez może być problem sterownika skrzyni?da sie jakos zresetować go?? dodam że parę razy podczas ruszania pojawił się komunikat getribeprogram, skrzynia w trybie awaryjnym jak się nie mylę, ale po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wracało do normy.

 

do się zrobić adaptacje

http://img36.imageshack.us/img36/340/egs.th.png

 

ale za taki stan rzeczy ja obstawiam elektrozawory w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

 

odgrzeje koledzy temat bo nadal mam ta usterkę, mianowicie nie rusza na D od razu ale tylko i wyłącznie po przełączeniu z R, jeśli odpalę auto na P i wrzucę na D auto od razu startuje, tylko z przełożenia R chwile się musi automat zastanowić, dodam jeszcze ze podczas jazdy biegi zmienia bardzo płynnie, prawie nie czuć przełożeń, na wszystkich trybach. Macie jakieś pomysły co to może być dokładnie, i jeszcze mam prośbę odnoście wymiany oleju, jak zrobić żeby cały olej spuścić i przepłukać z syfu i wymienić??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem podobny problem ze skrzynią ale po wymianie oleju na nowy znacznie się poprawiło. przy wymianie skorzystałem z tego linku http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853

poczytaj sobie tam jest wszystko z rysunkami jak odbywa się wymiana płynu i filtru :lol:

pozdrawiam dodam ze moja też jest 525i tylko z 92 m50 i skrzynia taka sama jak u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, Jaka jest całkowita pojemność skrzyni 5HP18?? nie wiem ile oleju kupić, 9 liter wystarczy do wymiany dynamicznej czy lepiej wziąć 10 żeby później nie brakło, oczywiście filtr do tego i uszczelkę:

 

http://allegro.pl/5hp18-filtr-oleju-z-uszczelka-bmw-e30-e34-e36-m3-i2237683927.html

 

może być coś takiego czy lepiej kupić w normalnym sklepie motoryzacyjnym??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Filtr tylko i wyłącznie markowy (zaoszczędzone koszty są nie współmierne w przypadku usterki ASB). Poniżej linki, które odpowiadają na Twoje pytania, pozdrawiam.

http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/5HP18.pdf

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/ZF1999Chart.jpg

viewtopic.php?t=33255&highlight=olej+automat+5hp18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam ponownie,

 

Olej wymieniony, filtr i uszczelka tez oczywiscie. Autko odzylo, roznica jest ogromna, nic nie szarpie, dzieki koledzy za pomoc, dodam ze olej byl istnie czarny jak spuscilem a filtr caly zabity i na magnesach mnostwo brudu w pore to zrobilem bo jeszcze troche i mogla by skrzynia odmowic posluszenstwa.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.