Skocz do zawartości

przy odpalaniu wszystko gasnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Chcialem sie was poradzic.

Wczoraj wsiadajac wieczorem do samochodu przekrecam kluczyk grzeje swiece i kiedy chcialem przekrecic rozrusznikiem wszystko zgaslo i bylo tylko tykniecie na rozruszniku kiedy, kiedy kluczyk wrocil w pozycje gotowosci do rozruchu kontrolki bardzo powoli zaczely sie rozjasniac swiecac coraz mocniej drugie podejscie i to samo. Nadmienie ze nie mialem wczesniej zadnych problemow z rozruchem, przypuszczam co to moglo byc poniewaz jest dosc duza wilgoc i ostatnio ladowalem akumulator, ale chcialem uslyszec wasze opinie. Jakie sa w ogole objawy kiedy rozrusznik sie konczy

Opublikowano

dokładnie tak jest - najwięcej prądu potrzeba do rozruchu silnika - u mnie np. w momencie odpalania silnika wyłącza się radio i dmuchawa, ale jak się silnik uruchomi, wszystko (po tych kilku sekundach) znowu działa

 

Twój akumulator ma jeszcze siłę uruchomić wszystkie pozostałe urządzenia, ale nie starcza go już na odpalenie - poza aku sprawdź też ładowanie, bo może aku jest niedoładowany... ale może byc już zmęczony życiem :wink:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Spróbuj starannie wyczyść papiurkiem ściernym klemy i zaciski akumulatora. Może pomoże. Jeżeli tak, to zakonserwuj je, żeby starczyło na dłużej.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakładam, że masz poprawne ładowanie, wiec akumulator możesz wymienić.

To, że latem na przykład kręcił, to nie znaczy, że zimą będzie... Pojemność znamionową akumulator ma przy 20-25 stopniach Celsjusza, przy 0 stopni ma już tylko 80% pojemności, a przy -15 60%.

Kai
Opublikowano

moje zdanie po doswiadczeniach z roznymi autami jest taki:

1. sprawdz aku zwyklym miernikiem jak ma ponizej 12v to jest albo do ladowania albo na smieci

2. jesli aku jest ok to przyczyna jest w rozruszniku albo poszly w nim zwoje i nie mi sily kercic albo szczotki sie skonczyly albo bendiks sie zacina i rozrusznik pozera caly prad

a sprawdzenie ladowania nie zaszkodzi i tak na marginesie to ja bym tak dla siebie smiece wymienil bo domyslam sie ze jak masz diesela to dlugo nie byly wymieniane (podobna mialem sytuacje w berlingo swiece przechodzily 150000km i z rana auto jak traktor dzialalo a po wymianie na nowe wystarczy tylko tykniecie rozrusznika i smiga)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem rozwiazany!

przyczyna to za slabo dokrecony zacisk + do klemy

 

Jakie proste i tanie w naprawie są te BMW :)

Nic, tylko się cieszyć!

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.