Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanko...

 

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/13/85/27/2213852797

 

w górnym środku jest śruba/króciec -> gdzie powinien być podłączony weżyk idący od tego króćca? Niestety tak nabyłem autko, że jakiś patenciarz podłączył tam wężyk i poprowadził go prosto w dół - dzięki czemu auto podczas jazdy pozbywało się oleju. Widać ślady odkręcania tego króca w postaci naruszonej części uszczelki głowicy (tej która wystaje poza obrys).

 

i drugie pytanko....

 

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/05/27/18/2205271858

 

tu ten króciec jest zastąpiony śrubą ampulową. Czy ewentualnie mogę bezpiecznie zamienić śruby? Nie chce robić druciarstwa, a także wole nie poprawiać producenta.

 

W ETK :

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTA1MzZfcA==.png

 

wydaje mi się że jest to część nr 10 (nr 9 nie występuje w tym aucie w/g VIN), a faktycznie pod EGR wystaje kolejny króciec do którego nic nie jest podłączone. Na logike jedno z drugim.... Być może ten wężyk po prostu spadł a ja dobrego mechanika odrazu nazywam patenciarzem? :) Aha.... i jeszcze jedno : EGR był zaślepiony - zostawić tak czy wrócić do ustawienia fabrycznego? Aktualnie czyszczę silnik, robię wszystkie naprawy bieżące (rolki, paski, filtry, płyny, uszkodzone plastiki i węże, chłodnica).

Opublikowano

witam do tego króćca podłączony jest wężyk z egr-u żeby olej który tam ścieka nie paskudził silnika

z zaworu egr wychodzą dwa wyjścia (króćce) jeden od sterowania zaworem a drugi to właśnie ten o którego pytasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te dwie pokrywy których zdjęcia wkleiłeś różnią się,bo w jednych było to a w innych nie.Ja u siebie nie mam tego wężyka i EGR też mam tylko z jednym cyckiem na wężyk od podciśnienia.Wychodziły TDS-y z tym i bez tego.

To samo było z rurami dolotowymi do filtra powietrza.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Napewno widzę różnicę w silnikach M51 w różnych modelach auta - e34, e38 i e39. Wydaje mi się że gdy jest ASC i rozbudowany EGR to właśnie jest ten króciec i te węże o których pisałeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.