Skocz do zawartości

E30 rocznik od 88... nie klasyczny ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie E30'stek na szerokiej lampie jest całe mnóstwo na drogach, też jest piękna ale nie wygląda tak klasycznie!

Prawdziwy klasyczny wygląd ma E30 na wąskiej lampie!

 

Masz racje :!:

 

Ta mi sie Bardzo Podoba = PIĘKNA

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.mFoto.pl/uploads/1016/qqq1_0efb8.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.mFoto.pl/uploads/1016/02aaaaq_22281.jpg

 

Ta jest dlamnie idealna (wąska lampa) :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Fakt ta jest świetna, choć ja nie długo planuje kupno Bmw e30 to tylko i wyłącznie na lampie szerokiej, ponieważ bardziej mi się podoba :) Zdanie na temat które jest ładniejsze czy na wąskiej czy szerokiej lampie są podzielone.A o gustach się nie dyskutuje, więc każde e30 ma swój nie powtarzalny urok :cool2:
Opublikowano
Fakt ta jest świetna, choć ja nie długo planuje kupno Bmw e30 to tylko i wyłącznie na lampie szerokiej, ponieważ bardziej mi się podoba :) Zdanie na temat które jest ładniejsze czy na wąskiej czy szerokiej lampie są podzielone.A o gustach się nie dyskutuje, więc każde e30 ma swój nie powtarzalny urok :cool2:

 

Dokładnie :!:

 

Ale naprawde , jak zobaczyłem tą białą e30 to mi się nawed spodobała wąska lampa :mrgreen:

 

Gdy przyjdzie czas na kupno BMW e30 ,to będzie jednaki wybór :

- szeroka lampa :!: :!: :!: :!: :!: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

 

E30 są PIĘKNE :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Opublikowano

Witka, ja mam na szerokiej ale Baur, więc się zaliczam :) Co do uznania e30 za klasyka to troche pomyłka, e21 owszem, e24 - jak najbardziej, e23 również, e12- TAK.

 

Ale wg mojego skrmnego zdania e28, e30, e32 to po prostu starsze modele, którym jeszcze trochę brakuje do miana klasyka.

 

A tak przy okzaji mój Baur już za 6 lat przyjmie zółte blaszki. Może to nie szybko ale już zaplanowane że jest to pierwsze autko w mojej kolejcji. Kolejnym będzie e24 ale może w 2007 a prawdopodbnie w 2008.. w końcu wydać ok 40tys na samochód do rekreacji to jak dla mnie nie mało:P

Opublikowano

 

Ale wg mojego skrmnego zdania e28, e30, e32 to po prostu starsze modele, którym jeszcze trochę brakuje do miana klasyka.

 

A tak przy okzaji mój Baur już za 6 lat przyjmie zółte blaszki.

Widzę tu jakąs sprzeczność. :worried: Jezeli E28 nie jest klasykiem, a ja za ok. 6 lat mogę wrzucic mu złote blachy to znaczy, że będę miął wtedy zabytkowy "starszy model"? Nic nie rozumiem. :roll:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

25 lat nie jest równoznaczne z żółtymi tablicami. 25 lat to weteran szos. Samochód musi reprezentować "wartość muzealną", bodajże 90% oryginału i stan bdb.

 

Wg mnie klasyk, zabytek i weteran szos to 3 różne pojęcia. Czy poldka lub golfa można nazwać klasykiem ? W sumie każdy starszy samochód można, ale wtedy to słowo chyba troszkę traci na wartości....

 

Pozatym zabytek to zabytek a nie rzecz codziennego użytku.

Weterean to też nie żołnierz na służbie a klasyk to nie autko powszechnie widoczne na drogach...mało tego spotykane często jeszcze na taxi(e28).

 

 

Dla jednego e30 to klasykm dla innego "kozacka fura" do szpanu, dla innego "beema do tuningu" dla jeszcze innego jedyne coupe z napędem na tył za 4tys i nie będzie polskiej produkcji...

 

Mnie od dawna podobała się linia e30 a że szukałem czegoś bez dachu... i się "trafiło"... :mrgreen:

Opublikowano

Nareszcie jakiś temat o naszych e-30, dla mnie chłopaki osobiście nie ma znaczenia czy to przed 87, czy po 87, szeroka czy wąska lampa, to poprostu e-30, ale macie rację że są to samochody różniące się w dosyć sporym stopniu od siebie.Jak ktoś ma e-30 to napewno to wie!

Osobiście planowałem zmianę autka na e-36,e-34--w końcu zmienię ale na inną e-30. :8) :8)

Opublikowano
niestety ale popatrz na sasiadow zza odry...tam range youngtimera maja juz e30 i podobne im autka.w polsce traktuje sie to jako nowoczesne auto jeszcze...
Opublikowano

OK więc uznajmy za klasyka i youngtimera każde autka którego produkcja nie ukonczyla sie ponad 20lat temu, ba , nawet egzemplarze nie mające 20lat.... wąską lampę do 87. Ech... Czyli koledzy pierwsze e32 to też youngtimery, klasyki itp. :duh:

 

 

Pomysł powstania dzialu e30 wąska/szeroka lampa jest nezły. Ale rozgraniaczanie na wąską , szeroka to już tworzenie jakichś podziałów nie wiem po co... Ale zaraz ktoś uzna że ma unikata bo ma zieloną tapicerke... i wystawi go na allegro za 100tys....

Opublikowano

Według mnie E30 to klasyk, jeżeli mówimy o stylistyce. Może nie tak rekiniej jak starsze modele, bo juz wygładzonej ówczesnymi trendami.

Jednak myślę, że trudno uznać za youngtimera autko, którego produkcja zakończyła sie w 1994 roku (np. touring). "Wąska lampa" to specyficzne zjawisko, bo przecież produkcja E30 rozpoczeła sie aż ćwierc wieku temu. Jakkolwiek porównując modele z 1982 roku i 1991(sedan) różnice są według mnie kolosalne, choćby w kwestii wyposażenia czy palety silniików.

Trójka to na pewno klasyk w stajni BMW a, że czas nikogo nie oszczędza to w niedługim czasie E30 będzie poszukiwanym autkiem przez miłośników starej motoryzacji. :cool2:

To takie moja małe przemyslenia..odnośnie tematu. Wybaczcie,że sie tak panoszę na nie swoim podwórku (Klasyczne E30), ale przecież wszyscy należymy do jednej "Rodziny".

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Ale wy mieszacie te pojęcia :duh:

 

chyba ze to forum jest tylko dla E30 z lat 82-87... a nie dla wszystkich klasycznych E30.... :mrgreen:

Tak - to forum zostało utworzone dla modelu E30 z lat 1982-1987 (przed liftingiem) oraz E30 cabrio do roku 1990 i E30 Baur.

 

Mam wymienione cabrio, mieszczące się w podanym roczniku ale na szerokiej lampie. I co teraz według was jest klasyk czy nie??

Zgodnie z rocznikiem mam prawo się tu wupowiadać, bo takie prawo dał mi admin swoim postem powyżej.

 

A co do klasyków, zabytków i żóltych tablic, to niestety ale mam ten temat u siebie w klubie przerobiony PZM-AKM Gdynia Sekcja Pojazdów Zabytkowych, i zmarticie się zapewne ale żaden z Was nie otrzyma żółtej tablicy przeznaczonej dla pojazdów zabytkowych, mających ponad 25 lat i ukończoną produkcję w danym modelu min. 15 lat i spełnieniu masę innych warunków.

Poza tym Samochody Bmw o których tu mówimy były produkowane na skalę masową i nie wniosły w większym stopniu niczego do rozwoju motoryzacji, a te dwa czynniki dyskfalifikuja do miana zabytku na samym starcie, jedynie co to możemy je nazwać weteranami szos, jak juz ktoś to zauważył. Owszem , może się zdażyć że np komuś uda się takowe tablice nabyć ale to z winy i błędu urzędnika który interpretuję po swojemu ustawę , która dokładnie to reguluje, jak to miało miejsce gdzieś w polsce z pewnym VW garbusem, który z góry założenia nie załapuje się na takie miano z uwagi na masową produkcję w skali światowej i z uwagi na rozmieszczenie zakładów w wielu krajach i udzielaniu innym licencji na wytwarzanie......

A jeśli Was to zainteresuję to polecam poniższy tekst zapożyczony z pewnego źródłowego fachowego pisma na temat pojazdów zabytkowych na temat pojęcia tego nazewnictwa.

 

Cyt.:

"... "Pojęcie pojazd dawny", podobnie jak pojecie "pojazd stary" nie jest zdefiniowane, ani nie wystepuje w polskich aktach prawnych. Powszechnie przyjmuje sie, ze "pojazd dawny" ma okreslona ilosc lat, z reguly co najmniej 25, i z tej racji nalezy mu sie odpowiedni szacunek. Najczesciej pojeciem "pojazdu starego" potocznie okresla sie "pojazdy dawne" (chociaz nie jest to okreslenie eleganckie), albo tez pojazdy mocno zniszczone, zdezelowane. Natomiast w polskich aktach prawnych wystepuja pojecia: "pojazd zabytkowy" i "pojazd historyczny".

 

Pojecie "pojazd zabytkowy" jest rozumiane w dwojaki sposob. Inaczej rozumie je ustawa o ochronie dobr kultury i opiece nad zabytkami, a inaczej ustawa Prawo o ruchu drogowym. W ustawie o ochronie dobr kultury i opiece nad zabytkami, "pojazdem zabytkowym" jest pojazd, z ktorego zachowanie lezy w interesie spolecznym ze wzgledu na posiadana wartosc historyczna, artystyczna lub naukowa (zob. art. 3 pkt 1). Natomiast w ustawie Prawo o ruchu drogowym "pojazdem zabytkowym" jest pojazd wpisany do rejestru zabytkow lub wpisany do wojewodzkiej ewidencji zabytkow (zob. art. 2 pkt 39). Oznacza to, ze "pojazd zabytkowy" w rozumieniu ustawy o ochronie dóbr kultury i opiece nad zabytkami jest pojazdem zabytkowym niezaleznie od faktu ewentualnego wpisu. Natomiast w ustawie Prawo o ruchu drogowym "poj. zabytkowym" jest tylko pojazd, ktory ma odpowiedni wpis, tzn. wpisany jest do rejestru zabytkow lub do woj. ewidencji zabytkow.

Powstaje wiec pytanie, jaki pojazd moze zostac uznany za "poj. zabytkowy". Odpowiedz na to pytanie znajdujemy w pismie z dnia 13.01.2004r. Dyrektora Krajowego Osrodka Badan i Dokumentacji Zabytkow do Wojewodzkich Konserwatoro Zabytkow, wyrazajacym stanowiskom Krajowego Osrodka Badan i Dokumentacji Zabytkow dotyczace zasad kryteriow i procedury oceny pojazdow zabytkowych stosowanych przez ten Osrodek, znak L.dz. KOBiDZ-D/71/17/04.

W pismie tym czytamy m.in. "Pojazd Zabytkowy":

1. powinien posiadac co najmniej25 lat i musi byc w modelu nie produkowanym od 15 lat;

2. posiadac powinien minimum 3/4 zachowanych czesci oryginalnych w tym glownie podzespoly;

3. pojazdy majace mniej niz 25 lat, o ile sa egzemplarzami unikalnymi, z racji wyjatkowych rozwiazan konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji, powinny charakteryzowac przynajmniej jedna z wymienionych cech:

a) posiada unikalne rozwiazania konstrukcyjne; np. doswiadczalny samochod akumulatorowy;

b) dokumentuje wazne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej; np. pierwszy samochod, w ktorym seryjnie zastosowano silnik Wankla;

c) zwiazany z waznymi wydarzeniami historycznymi; np. limuzyna wykorzystywana podczas pierwszej pielgrzymki w ojczyznie Papieza Jana Pawła II;

d) uzytkowany byl przez osoby powszechnie uznane za wyjatkowo wazne; np. samochod bedacy niegdys wlasnoscia premiera Tadeusza Mazowieckiego;

e) mial zwiazek z waznymi osiagnieciami sportowymi; np. samochod rajdowy Krzysztofa Hołowczyca;

f) posiada oryginalne wykonanie lub zostal odrestaurowany na bazie oryginalnych elementow; np. pojazd odbudowany w oparciu o oryginalne czesci;

g) zostal odtworzony wiernie, zgodnie z projektem i technologia z okresu produkcji oryginalu; np. replika wykonana zgodnie z projektem i technologia z okresu produkcji oryginalu.

 

Podkreslic nadto nalezy, ze w praktyce dla uznania pojazdu za "zabytkowy", jesli ma ponizej 25 lat, potrzebne sa 2, a czasem nawet i wieksza ilosc opini wlasciwych rzeczoznawcow, nalezacych do roznych zespolow, ktorzy maja uprawnienia do opiniowania wartosci zabytkowych pojazdow.

 

"Pojazdy historyczne" w rozumieniu tej ustawy ciesza sie licznymi przywilejami. Ponadto prawodawca polski posluguje sie pojeciami: pojazd unikatowy i pojazd majacy szczegolne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji. Pojecia te wprawdzie ustawowo nie sa zdefiniowane, ale nalezy przyjac, ze "pojazdem unikatowym" jest pojazd wyjatkowo rzadki, ktorego zostalo wyprodukowanych lub zachowalo sie co najwyzej kilka egzemplarzy. Pojazdem zas majacym szczegolne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji moze byc w praktyce kazdy pojazd, ktory w jakikolwiek sposob przyczynil sie do rozwoju motoryzacji, zarowno swiatowej, jak i poszczegolnego kraju.

 

W praktyce czesto wystepuje rowniez pojecie "pojazdu kolekcjonerskiego". Przyjmuje sie, ze "pojazdem kolekcjonerskim" jest pojazd, ktory wchodzi w sklad istniejacej juz kolekcji, wzglednie kolekcje te powieksza, a takze kazdy pojazd zabytkowy. Za kolekcje pojazdow uznaje sie zgromadzony i uporzadkowany zbior pojazdow wedlug koncepcji osoby, ktora go tworzy, ktory liczy co najmniej 3 egzemplarze, z czego przynajmniej jeden ma 25 lat.

autor P.S. ..."

 

Mysle, ze powyzszy tekst nieco uswiadomil niektorym osobom co znaczy zabytek, natomiast jak inny forumowicz to zauwazyl , nazwa klasyk jest pojeciem wzglednym, i nie mozna tu glosic ze to jest dzial tylko i wylacznie dla BMW E30 do 87 na waskiej lampie zwanych klasykami, bo dla tego kogos jest to klasyk a dla innej osby klasykiem bedzie ten model do konca jego produkcji , niezaleznie na szerokosc zastosowanych lamp, czy tez wprowadzenia innych silnikow, a raczej ich modyfikacji a nie wymiany na zupelnie nowe inne jednostki.

Pojecie Klasyk moze miec tez zastosowanie do E34 czy tez do kazdego innego modelu juz nie produkowanego. [/i]

Opublikowano
Robo a co przeszkadza M3 byciu klasykiem ?? Przecież spełnia nasze kryteria a do tego jest symbolem samochodów spod znaku M. E30 nie musi być wcale "chrome line" w okresie waskiej lampy.

Co do przedziału rocznikowego podanego z regulaminie - nie ja go wymysliłem. Tak jest ogólnie przyjete w Niemczech.

 

Temat zamykam .

 

 

wiem, że nic nie przeszkadza, ale jakoś nikt nie wspomina o wersji sportowej...

proponowałbym przykleić w dziale "Klasyczne e30" temat "Ile sztuk e30 M3 może być w Polsce":

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=16555

bo zginie...

Opublikowano
Jesli znajdzie sie ktoś na forum kto bedzie chciał sie pochwalic swoja M3 E30 to z checią załoze nowy temat tylko dla M3.
Opublikowano
Jesli znajdzie sie ktoś na forum kto bedzie chciał sie pochwalic swoja M3 E30 to z checią załoze nowy temat tylko dla M3.

 

A dla cabrio E30?? :mrgreen: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano
A dla cabrio E30??

 

Zapraszam. Mam nadzieje że opiszesz dokładnie.

Opublikowano
A dla cabrio E30??

 

Zapraszam. Mam nadzieje że opiszesz dokładnie.

 

Tyle tylko, że ja mam na szerokiej lampie i raczej do Waszych "klasyków" się już nie załapuje :mrgreen: , ale niemniej jednak za jakiś czas jak będę miał czas, coś napiszę i zamieszczę fotki....... :mrgreen:

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.