Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak w temacie, prosze o porade jaki olej zalac marka wybieram Motul 8100 xclean + na podstawie pozytywnych opini uzytkownikow, przy przegiebu 300tys km jaki wybrac 5w30 czy 5w 40 ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Przebieg nie ma nic albo prawie nic do rzeczy jeżeli silnik jest ok nie bierze oleju . Ja bym zalał lekkobieżny 5W30 . Lepsze , szybsze smarowanie w najważniejszym dla silnika momencie czyli rozruchu zimnego silnika . Tym bardziej jak używamy go cało rocznie - zimą .Jadnak więcej ludzi na forum używa lepkości 5W40. Ta lepkość jest preferowana przez Motula. Możesz poczytaj więcej w dział olejów . Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
no wlasnie zdania sa bardzo podzielone, a moze castrola zamiast motula? juz sam kompletnie nie wiem co kupic :mrgreen: filtry boscha czy mann? filter odmy profilaktycznie tez planuje wymienic gdyz nie wiem kiedy ostatni raz byl wymieniany..Anrzeju mozesz mi polecic jakis sklep internetowy gdzie to wszystko dostane na raz:) patrzylem na tym sklepie ktore forum reklamuje ale nie maja oleju motula reszte TAK a chcialbym wszystko w jednej paczce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy castrol czy Motul nie ważne byle oryginał z pewnego źródła . Filtr obu marak ok. Nie znam sklepu który mogę polecić dzie możesz kupić również filtr odmy . Polecam allegro Filtry-Gdańsk i http://www.oilcars.eu/pl/produkty. Sorry muszę kończyć teść czeka z szkłem .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli rozumiem ze 5w30 ma lepsze smarowanie i przydaje sie to glownie zima, a teraz wiosna latem to jeden pies :D
Nie ,latem mniej ale również i jeszcze ciut mniejsze spalanie. Kończę po żona pojedzie sama :cool2:
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Sklepu nie polecę, bo nie korzystam z internetowych zakupów, z autopsji mogę powiedzieć, iż ja przy każdym przeglądzie technicznym czyszczę "pojemnik" gdzie znajduje się separator oleju (niewymienialny jako odrębna część tylko jako całość z filtrem odmy) a filtr odmy wymienia się co dwa przeglądy techniczne (mniej więcej 40-50tyś km). Wyjąć i zajrzeć tam żaden problem, a organoleptycznie sprawdza się najlepiej czy wymiana jest konieczna czy nie.

 

Odnośnie oleju moje auto od zawsze smarowane jest Castrol'em 5W30 i w cale nie preferowanym LONG LIFE'm (dużooo droższy, u mnie wchodzi go prawie 9L, a jeśli ktoś nie robi 30tys km po autostradach, lecz jeździ głównie w mieście, to lepiej olej zwykły 5W30 wymienić częściej niż lać LONG LIFE) lecz zwykłym dla silników diesla, ważne by był "LOW SAPS" - ważne dla aut z DPFem. Castrol i Motul to są dwa bardzo dobre oleje, lecz dla silnika najważniejsze jest to by marki oleju zbyt często nie zmieniać, a najlepiej w ogóle. Jeśli już chcesz zmienić markę, to najlepiej by było zlać olej, zalać nową marką przejechać 1000km, zlać go ponownie i zalać ponownie tę samą marką. Kosztowna opcja ale ma to dopiero sens, o ile w ogóle to ma sens ta zmiana marki oleju. Polecany jest Costrol, więc lejmy Castrol, tak jak kolega Andrzej powiedział lepkość 5W30 jest najbardziej optymalna i tego się trzymajmy.

 

Filtry BOSCHA są ogółem OK, MANN jest cholernie drogi, a jest jeszcze firma KNECHT i łączy jakość MANNa a cenę BOSCHA, więc masz idealny środek, ja osobiście korzystam tylko z filtrów KNECHT i MAHLE.

 

Pozdrawiam

Robert

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano
iż ja przy każdym przeglądzie technicznym czyszczę "pojemnik" gdzie znajduje się separator oleju (niewymienialny jako odrębna część tylko jako całość z filtrem odmy) a filtr odmy wymienia się co dwa przeglądy techniczne

 

RobertWawa tu jest schemat dla twojego samochodu na którym jest "odma" http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NM71&mospid=48803&btnr=11_3934&hg=11&fg=15 - część numer 11 z opisem odpowietrznik. Jak rozumiem czyścisz to przy każdej wymianie oleju ? , tylko powiedz mi gdzie ty tam masz separator i skąd ?? sam sobie dołożyłeś :?: bo fabrycznie silnik M57N2 separatory nie występują - pytałem w kilku ASO sprawdzałem w ETK i Realoem z którego zamiesiłem schemat. W niektórych ASO powiedzieli mi ,że zmieniono konstrukcję "odpowietrznika" i nie potrzeba już separator a w niektórych mówili ,że w silniku M57N2 nie jest przewidziany bo jest nie potrzebny .

Separatory występowały w poprzednich wersjach tych silników tj. M57 (separator "szmaciany") część numer 15 na tym schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

i w silnikach M57N (separator plastikowy) także część numer 15 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3935&hg=11&fg=15.

 

Pisze to wszystko bo wiem ,że dużo ludzi także mechaników montuje separatory do silnika M57N2 bo uważają ,że skoro były w starszych silnikach to i w tych powinny być. A czy powinny ? wg. producenta : nie :!:

Ja jak kupiłem swój samochód to miał założony separator i to na dodatek szmaciany :duh: chciałem wymienić na nowy kupiłem nową odmę ("odpowietrznik") w ASO i okazało się ,że separator już nie występuje w tym silniku - wtedy mi w serwisie wytłumaczyli to co napisałem powyżej, na potwierdzenie podzwoniłem po innych ASO i potwierdzili. Wiec założyłem nową "odmę" dobraną w ASO po numerze VIN i jeżdżę tak od już prawie 3 lat. Przy następnej wymianie wymienia na nowa bo niby tak zalecane jest co 3 wymianę oleju wymienić bo jakaś membrana się w tam zużywa.

 

pozdr

Opublikowano
Ja swoj plastkowy separator oleju przelozylem z "odpowietrznika" ktory byl u mnie w aucie zamontowany. Podczas wymiany filtra odmy ktory znajduje sie w srodku czesci nr. 11 z linku na stronie realoem, wyjalem rowniez plastikowa czesc, pojechalem z tym do serwisu spytac co to jest i dlaczego po zakupie u nich integralnego "odpowietrznika" tej dodatkowej czesci nie bylo lecz jest tylko filtr odmy i wolne miejsce gdzie idealnie wchodzi ta czesc ktora byla u mnie w aucie. W serwisie powiedzieli mi ze to jest separator oleju, nie wiedza skad w ogole go mam no ale mam, nie jest bledem jak zamontuje go ponownie, choc zgadza sie ze jest to czesc ktorej teraz nie ma. U mnie jet ona plastikowa, oryginalna ze znaczkiem BMW i Boscha wiec go czyszcze i wkladam ponownie do calego "odpowietrznika".
Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.