Skocz do zawartości

Rzeczywiste wyniki spalania a styl jazdy


adamdn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na samym wstepie zaznacze ze sprawach aut BMW nie orientuje sie za bardzo wiec moje pytania moge wielu z Was dziwic... No nic - do rzeczy.

 

Mam upatrzone BMW E-30 325 rocznk 90 z przebiegiem 210 000km jednak nurtuja mnie takie pytania od ktorych wlasciwie zalezy los tej beemki :) :

 

1) Ile wynosi spalanie w takim BMW serii 3 z silnikiem 2.5l? Interesowaloby mnie poznac wynik dla "normalnego" stylu jazdy czyli poza miastem w granicach 100-120 km/h bez specjalnych szalenstw.

 

2) Auto ma zamontowana instalacje gazowa (2 miesieczna) - ile moze spalac w takim razie gazu przy podobnym stylu jazdy?

 

3) Jadac bardzo ekonomicznie - ile spala gazu najmniej w trasie?

 

W skrocie mowiac jestem zmuszony pokonywac miesiecznie w trasie 1600km i na miescie okolo 200-300km. Czy takie BMW nie zrujnuje domowego budzetu?? :lol:

 

Pozdrawiam

adamdn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) przy nromalnej jezdzie to od 9-10 litrow w wzwyz

2) od 12-13 litrow i wyzej

3) nie mniej niz 10 litrow.

 

Jak szukasz czegos ekonomicznego to 325i sie do tego grona nie zalicza. Chociaz zalezy jak kto na to patrzy ;d spalanie jak w Polonezie !! :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Poloneza mam - z silnikiem Rovera i musze stwierdzic ze na trasie udalo mi sie osiagnac 6,25l a mocno cisnac (co te auto z reszta potrafi) mialem okolo 7,5l (oczywiscie na trasie). W miescie od 11-12l. Podane dane dotycza PB95 V-Power. Noge w Poldku mam ciezka - oj bardzo... :wink:

 

Co do gazu w takim BMW to jak dobrze czytam przy oszczednej jezdzie da sie osiagnac wynik rzedu 10-12l gazu na 100km co jest wynikiem zadowalajacym :mrgreen: O to wlasnie chodzi.

 

Przy normalnej jezdzie na gazie (110kmh, wyprzedzanie ale nie z noga w podlodze) w trasie bedzie to raczej nie wiecej niz 14l?? (bede mial najprawdopodobniej obrecze 16'' jezeli to ma jakies znaczenie)

 

W miescie ilu litrow gazu moze siegnac spalanie?

 

Czy sa duze rozbieznosci pomiedzy zima a latem?

 

Pozdrawiam

adamdn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe - no domyslam sie ze moze i ponad 20l ale nie o to tu chodzi. Chodzi mi o to czy da sie osiagnac spalanie na poziomie 10-12l gazu jezdzac normalnie bez wyglupow i szalenstw czy tez trzeba bedzie uprawiac styl jazdy o kropelce?? :wink:

 

Pozdrawiam

adamdn

 

P.S. A ile najmniej moze sie udac na lpg (w trasie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem sobie aktualną M50B25 na trasie (600km) na Pb z pięcioma osobami i bagażem. Jechałem równo i spokojnie, ale nie powoli (koło 130kmph). Pojeździłem też w tym po mieście (W-wa, około 100km) i po tankowaniu wyszło, że sumarycznie spalił 9,5l/100km. Uważam to za całkiem dobry wynik, jak na taką jazdę mieszaną z obciążeniem.

Jechałem również do Wrocławia na LPG, spokojnie i w dwie osoby, średnia to grosze poniżej 11l/100km.

Jednak przy depnięciu spalanie rzędu 16-18l LPG / 100km nie jest jej obce.

 

Innym razem, poprzednią M20B20 jechałem trasą (400km) z małymi prędkościami (koło 90-100kmph, bo MUSIAŁEM) i po zatankowaniu okazało się, że spaliła niecałe 8l/100km Pb, tam nie miałem LPG (zawsze tankowałem do pełna). Z drugiej jednak strony, trasa Wrocław-Gliwice (200km) pewnego razu kosztowała prawie 40l paliwa (spalanie minimalnie poniżej 20l/100km), ale MUSIAŁEM to zrobić BARDZO SZYBKO.

 

Ogólnie chciałem pokazać, że spalanie BARDZO zależy od nogi... Można spalać 8l LPG, a można i 20l Pb. Ogólnie uważam i tak BMW za samochody w miarę oszczędne, jednak ich moce absolutnie nie namawiają do oszczędnej jazdy - to jest powodem, a nie mało ekonomiczne silniki. Spróbuj pojechać tak oplem, fiatem, czy innym, jak BMW (o ile te inne mają takie możliwości), to zobaczysz ile te "inne" smoki zeżrą.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może nie na temat ale jeśli chcesz kupić 325 i jeżdzić super ekonomicznie to po co ci to auto... moje m40 pali 10-12 i to a nie mam we krwi kręcenia do 2500 i następny bieg ani powyżej 4500 obr/minute...

 

chcesz ekonomiczne auto to kup 1,8 i albo 1,8is.... albo 1,6, zdejmij oznaczenia.... :8)... i będziesz jeździł "prawie" jak... ekonomicznym 325i i ne zaskoczy Cię spalanie np 15...

 

na biede licz 13-14 lpg... wg mnie realna liczba to 14l... ale to moje zdanie...

 

pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może nie na temat ale jeśli chcesz kupić 325 i jeżdzić super ekonomicznie to po co ci to auto... moje m40 pali 10-12 i to a nie mam we krwi kręcenia do 2500 i następny bieg ani powyżej 4500 obr/minute...

 

To ja wyjaśnię po co komu wielki silnik do spokojnego jeżdzenia.

 

Znajomi dziwili się lekko, że kupiłem BMW, wiedząc, że jeżdżę po bożemu (chociaż też nie lubię Eco-Drivingu i Biała Dama :mrgreen: ma wtryniany 5. bieg zwykle dopiero w poblizu 100 km/h).

 

Nawet jeżeli jeździsz grzeczne 90-120 km/h po polskich drogach, co chwilę musisz wyprzedzać, żeby utrzymać takie tempo, a nie pokutować dziesiątki kilometrów w tempie 60-80 km/h, za tirami.

 

Wykonaj ten manewr z silnikiem M40 B16.

Wykonaj ten manewr z silnikiem M20 B25.

 

Po porównaniu efektów przestaniesz pytać: "po co duży silnik do spokojnej jazdy".

 

Pomijam inne pozytywy z posiadania 325i (brzmienie, kultura pracy, itp.)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większy silnik tym większa elastyczność,tzn.ja np. jadąc i utrzymując obroty w granicach do 3 tys -3,5 tyś obrotów ,nie jestem zawalidrogą ponieważ silnik M52B25 który mam przyśpiesza od najniższych obrotów i wcale nie trzeba wciskać gazu do dechy żeby wyprzedzać bez najmniejszego problemu i tym się różni właśnie silnik 2,5 od 1,6 czy 1,8.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem wszytko... ale autor postu pisze że nastawia się od razu na super ekonomiczną jazdę... i zastanawia się nad kosztami miesięcznymi jakie będą go czekać po zakupie 2,5... też dużo jeżdzę głównie praca - dom, po mieście... czyli dziennie ok 70-80km... więc miasto nie daje wielkiego pola do popisu 2,5 szczególnie ok 7-8 rano a potem ok 17-18, szczególnie w Kakowie... więc kwestia ekonomiczna też się liczy... sam bym chciał 325i i nie myśleć o stacji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O spalaniu w mieście trudno mówic ponieważ miasto ,miastu nie równe mój silnik 2.5 litra pali w mieście 12-13L ,a jesli stoje w korkach trochę to 14-14,5 litrów LPG ,ale byc może ,że jak bym mieszkał np w Krakowie czy Warszawie moje spalanie w miescie wynosiło by i 15-16,jedynym wyznacznikiem spalanie w stosunku do pojemności może być jazda poza obszarem zabudowanym i na autostradach wtedy mój silnik pali 9-9,5 L przy predkościach do 120km ,a przy predkosciach powyżej 150-160 na godzine pali 12L -LPG.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. większa pojemnosć nie zawsze musi sie wiązac z wiekszym spalaniem przy umiejętnej jeździe.

 

Uzasadnienie: Auto nie męczy sie tak jest elastyczne Przykład moje E34 m20 b25 kontra m20b25 moje pali 15 litrów lpg miasto a kumpla pali 15 litrów lpg .... 0,5 litra mocy róznicy i z 50 koni ... obaj jeździmy spokojnie...

na 1500 kg lepiej radzi sobie silnik 2,5 oczywiscie jak zaczne deptać to bedzie mniej oszczędny... ale też 2.0 litra odpowiednio bedzie bardziej z tyłu

 

2. Myśle że da sie osiągnac 11 litrów po miescie lpg 325 litra to nie jest źle ...

 

3 brak punktu :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.