Skocz do zawartości

Jakie ciśnienie oleju w M43 i przy jakich obrotach


maczator

Rekomendowane odpowiedzi

niewiem dokładnie o co ci chodzi.opisz na spokojnie jeszcze raz.jak się to stało,jakie objawy,czy jak to naprawiasz to znowu się to dzieje.czy dżwigienka ci spada?.może popychacz się zatarł.opisz dokładnie wtedy ktoś zawsze pomoże! :norty: pozdro
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnego pięknego dnia zakopalem sie w śniegu......troszeczkę przegazowalem go ruszajac tył/ przód.

Po tym zdarzeniu zaczął sie dziwny dźwięk. Coś jak stukanie. Zdjęliśmy z sąsiadem pokrywe zaworów i okazało sie ze spadła dźwigienka z zaworu ssącego na (patrzac od przodu auta) 3 cylindrze. Założyliśmy ja i niby wszystko było ok aż tu na drugi dzień spadła na 2 cylindrze (też zawór ssący). Wszystkie fazy rozrządu ok zgadza sie ze strzałkami i znakami. Dzisiaj po załozeniu tej z drugiego spadła na 1 cylindrze (czy to jakaś prawidłowość). Zauważyłem ze to nigdy nie dzieje sie przy większych obrotrach (nawet przy 2000 i wiecej jest ok). Ale jak tylko puściłem na wolne obroty od razu efekt taki jak poprzednio (na 4 cylindrze). Już brakuje mi cylindrów ;)

A na poważnie samochod unieruchomiony i nie wiemy co moze być przyczyą tego dziwnego zjawiska.

Jeśli masz jakieś sugestie to chętnie wysłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Już ci pomagam szanowny kolego!

W twoim aucie posłuszeństwa odmówiły popychacze hydrauliczne. Są dwa sposoby zlikwidowania problemu.

1. Na prasie, ale nie hydraulicznej, wycisnąć stary olej z popychaczy aż staną się mięciutkie jak gąbeczka i dadzą sie uginać palcami. Poczym zamontować je pod wałek rozrządu po wcześniejszym ich umyciu. Przed odpaleniem silnika z zamontowanym wałekiem sprawdzić dla pewności czy pod każdą krzywką hydro się jaszcze uginają. Przy odpalaniu odłącz przewód zasilający cewki zapłonowe i kręć motorem dotąd aż zgaśnie kontrolka smarowania. Póżniej pozostaje odpalić motor i dawać ognia.

2. Jeśli wymieniona metoda nie odniesie zakładanego skutku należy popychacze bezwzględnie wymienić na nowe przy czym również propnuję wycisnąć z nich olej w sposób omówiony wcześniej.

Życzę miłej zabawy i radości z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć.sprawdż te hydrauliki.ale rzeczywiście trochę to dziwne :roll: .sprawdż też czy w czasie tego wydarzenia nieuszkodziłeś miski olejowej,możliwe że dociska smoka i niezasysa dobrze oleju i ciśnienie jest mniejsze.a jak tam kontrolka od smarowania? nieświeci się wogóle?pozdro
klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka gaśnie tak jak zwykle.

Co do miski olejowej to chyba byłoby widać tak z zewtątrz ale jak byłem na kanale nie rzuciło mi sie w oczy żadne wgniecenie czy coś takiego.

 

Nie wiem czy to ma znaczenie ale mój silnik jest zagazowany. Dodam tylko ze ostatnio jeżdże na benzynce bo już znajomy mi podpowiadał że coś z antywybuchu moglo tam blokowac ale nie moge sobie wyobrazić w jaki sposób. Dlatego odrzucam ta hipoteze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam po tak długiej nieobecności. Masz rację. Nikt jednak nie dał mi dobrej odpowiedzi.

Problemem był kawałek plastiku który dostał się do kanału dolotowego i nie pozwalał się zaworowi zamknąć.

A dostał się tam po jak pisałem zakopaniu się w śniegu. w tym czasie strzelił mi z gazu (pierwszy i jedyny raz) Widocznie strzał wyszczerbił kawałek tego plastiku sam już nie pamiętam od czego to było. W każdym razie po wyjęciu problem ustał całkowicie.

Podrawiam

To był dobry samochód ale musiałem się z nim juz jakiś czas temu rozstać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie doszedłem co było przyczyną w moim przypadku. BMW E36 które posiadam kupiłem, za grosze, ponieważ stało ok 6 lat nie odpalane, zgubione zostały kluczyki, przywiozłem je do siebie, odpaliłem, doczyściłem i postanowiłem je zostawić dla swojej mamy. Oczywiście zanim ruszyło na drogi zostały wymienione wszystkie płyny, oleje, świece, filtry. Usterka wystąpiła w czasie jazdy, ściągnąłem kolektor dolotowy, miskę olejową, sprawdziłem wstępnie panewki, ciśnienie oleju, kompresję... Przy wymianie popychaczy zmieniłem również olej. Poprzedni po ok 7tyś był czarny, w sumie takie miałem założenie żeby przepłukać silnik. Już byłem zdecydowany ściągać głowicę, jednak coś mnie ruszyło i sprawdziłem na odłączonej cewce czy olej równo kapie z rurki smarującej wałek rozrządu. Wykręciłem ją, przeczyściłem złożyłem wszystko i pięknie hula. Pojeżdżę trochę i zobaczymy co się będzie działo. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.