Skocz do zawartości

E91 Sprawdzenie przepływomierza


Asemka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem E91 318d 122km, mam problem z szarpaniem auta jak puszcza się nogę z gazu lub zmniejsza dodanego gazu.

Sprawdziłem już wszystko po za przepływomierzem, czytałem na forum że można odłączyć przepływomierz i zaświeci się kontrolka z silnika czyli jakiś tam błąd i jeśli będę jechał na odłączonym przepływomierzu i usterka nie wystąpi to oznacza że przepływomierz do wymiany. Pytania moje brzmią.

1. Czy to prawda ????

2. Czy jak odłączę przepływomierz będę mógł odpalić silnik bez problemu????

3. W jaki sposób będę mógł skasować błąd ???? Inpą ??? gdzie ???(instrukcja krok po kroku)

4. Czy przepływomierz może się sam uszkodzić ???

 

Z góry dziękuję za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w E36 mialem problem z przeplywomierzem. Po odlaczeniu normalnie odpalał i jezdzil. Troche wiecej palił.Kombinowalem z odpinaniem przeplywki kaswaniem bledow itd. Wynik byl taki ze pojechalem na komp. Jedzi na komp bedzie łatwiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czsami było szarpanie, wywierciłem dziurekę wg. opisu Rogera i jest lepiej.

2. tak,

3. E90 >engine >DDE 6.0 M47 TU2 >read error >clear error,

4. zależy co przez to rozumieć, samo się raczej nic nie robi :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze swojego doswaidczenia z przeplywomierzem powiem ci tak ze kiedy go odlaczysz to nic sie nie pokaze, dopiero po podlaczeniu pod kompa bedzie blad ze cos jest z przeplywowka. Jesli masz padnieta to moge ci odsprzedac swoja w promocji:) nowiutka oryginalna bosch ,kupilem bo diagnoza byla przeplywowka a okazal sie kolektor ssacy, byla uzywana raptem 20 min. Jesli bylbys zainteresowany to pisz napewno sie dogadamy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej będę zainteresowany taką przepływką jeśli się okaże że moja jest padnięta :)

Czy po podpięciu nowej trzeba ją jakoś inicjalizować czy wystarczy skasować błąd po starej.

Jeśli wymaga inicjalizacji to proszę i instrukcję tak jak zrobił to kolega sasza69 :)))) ktoremu bardzo dziękuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze masz perelke w taki samym kolorze co ja :) u mnie kiedy przekladali przeplywomierze to kasowali mi tylko blad w kompie i bylo dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem przepływomierz i auto przestało szarpać w zakresie obrotów 1500-1800, co przepływomierz może mieć z tym wspólnego ????

Czyli to oznacza że mam uszkodzony przepływomierz ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Odłączyłem przepływomierz i auto przestało szarpać w zakresie obrotów 1500-1800, co przepływomierz może mieć z tym wspólnego ????"

-ma dużo wspólnego, bo on czyta to co zasysa turbina. Jednym słowem mówiąc masz zasyfioną płytkę pomiarową w przepływomierzu i zaniża pomiar, przez co samochód poszarpuje przy niewielkim obciążeniu.

 

Tak jak pisałem wcześniej, wywierciłem dziurkę w przepływce(zabieg na własne ryzyko, bo łatwo ją uszkodzić) i jak narazie nie było szarpania, ale nie jestem w pełni zadowolony. Bo ja zawsze mam jakieś ale :norty:

 

"Czyli to oznacza że mam uszkodzony przepływomierz ???"

-uszkodzony nie, ale zabrudzony w jakimś tam stopniu. Po odłączeniu przepływki komputer ustawia stałe zawyżone wartości, które się nie zmieniają i samochód nie szarpie.

 

Polecam lekturę z innego forum http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co się zapoznałem z linkiem który wkleiłeś wynika że mam zrobić w moim przepływomierzu tę dziurkę która spowoduje zwiększenie odczytu ??? Gdzie mogę odczytać w inpie informacje z przepływki ??? (krok po kroku)

Czy to też może powodować ulenie auta????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dziurka zwiększy odczyt, bo pomiar będzie prostolinijny. Tylko tak ja wcześniej pisałem, zabieg na własne ryzyko, bo to bardzo czuły element :!:

Niektórzy próbują przemywać szklaną płytkę, ale w większości przypadków kończy się zgonem przepływki.

Ogólnie nasz przepływomierz jest ciężko rozebrać, bo jest klejony :duh: ja wierciłem bez rozbierania :twisted:

 

Odczyt przepływki E90 >engine >DDE 6.0 M47 TU2 >Read status >chyba F6 (teraz nie mam możliwości podpięcia i nie pamiętam :( ), ale powinieneś mieć trzy odczyty po prawej i po lewej. Wejdź w link który podałem i na końcu postu będzie screen z tego odczytu.

 

"Czy to też może powodować ulenie auta????"

-chodzi o to czy dziurka może powodować mulenie auta? Nie. U mnie była tak zasyfiona że po wywierceniu poczułem odrazu różnicę, ale nie jest jeszcze tak jak ja bym tego oczekiwał, może rozwiercę jeszcze bardziej :roll:. Tylko że umnie jest inny problem, ale to już w innym temacie.

 

Mam małą prośbę, jak byś mógł to sprawdź przy jakich obrotach masz maksymalne doładowanie turbiny, (odczyt ciśnienie w kolektorze) to w tym samym teście co przepływka. Przy dodawaniu obrotów powinieneś mieć nagły wzrost odczytu, u mnie jest przy 2400rpm i coś mi się wydaje że za późno, bo powinna chyba przy 2000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Małe pytanka i dywagacje moje :).

 

 

Pytanko nr jeden :)

 

 

otóż na postoju mi pomiar faluje, tzn zadany nie ale otrzymany tak. wygląda to mniej więcej o tak ( to nie filmik tylko screen z ekranu fona nie klikajcie PLAY bo nic to nie da :) )

 

http://img696.imageshack.us/img696/2064/photo25082012183755.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

zadany jest okolo 300 a otrzymany czasem pokazuje miedzy 300-340 a czasem faluje sobie od 300 do niecalych 500.

 

Pomiar w jeździe jest kurde właśnie idealny prawie zadane około 1000 otrzymane około 1200.

 

 

http://img507.imageshack.us/img507/7852/photo25082012183658.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

turbo piknie

cisnienie na listwie idealne wręcz

wtryski też patrzyłem korekty są jak najbardziej dobre.

 

 

ALE zauważyłem że przy mocnym ciśnięciu CZASEM dymi wiecej czasem mniej ( paliwo to samo ), najbardziej powyżej 3k. nie mówię że to chmura dymu ale czasem jest go ewidentnie mniej czasem ewidentnie więcej.

 

I pytanie czy przepływka możę czasme fałszować wynik, w sensie pokazywać że niby dostaje dużo więcej powietrza niż w rzeczywistosci dostaje i podawać wiecej paliwa przez co dymienie jest większe ?? akurat jak robiłęm owe fotki dymienie było znikome, ciężko mi też jeździć z kompem i wypatrywać tego momentu :).

 

W każdym badź razie czy dobrze kombinuję ??

 

przepływka zapewne jest fabryczna jak wiekszosć rzeczy w aucie jak je kupiłem ( ale już sukcesywnie jest zmienione koło pasowe, paski odma filtry,termostaty )

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.