Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dzisiaj mam pewne pytanie odnośnie tego iż moje BMW nie nabiera prawidłowej temperatury silnika, codziennie jeżdże do pracy około 12 km, silnik w tym czasie sie nie nagrzewa, wzkazówka max. dochodzi do 1 kreski i na tym poziomie chwilke sie utrzymuje po czym delikatnie spada, robiłem też dłuższe trasy i wtedy także wzkazówka dochodzi do 1 kreski lub lekko poza nią i spada lub utrzymuje się na tym samym poziomie. Czytałem już na forum o tych termostatach EGR, i tak myśle czy dałoby coś gdybym go wymienił, czy może myślicie że problem leży gdzieś indziej, dodam tylko że to już tak dłuższy czas, ale myślałem że to może przez to że były takie duże mrozy cały czas itd. ale teraz widzę że chyba nie. Wspomne jeszcze o tym że właśnie w grudniu wymieniałem jeszcze ten wentylator który znajduje się przed chłodnicą który jest od klimatyzacji. Kupiłem używkę, i prawdopodobnie był to wentylator z silnika benzynowego, ale przełożyłem go do mojej obudowy, nie różnił sie niczym, tylko i wyłącznie obudowa w benzynie jest większa a wentylator i ten moduł sterujący wygladaja dokładnie tak samo, czy to może mieć jakiś wpływ na łapanie temperatury przez silnik ? Prosiłbym o jakieś wzkazówki :roll:

 

dodam że no ostatnimi czasy silnik nie złapał temperatury takiej żeby wzkazówka była praktycznie pionowo.

Opublikowano

u Mnie te z nie dział ten wentylator i powiem Ci ze ja mama grubo walnie te termostaty ale zakryłem sobie 2 wloty jak sie rozgrzeje przy takich warunkach jest ok stoi w pionie ;)

 

sam wymieniałeś ten wentylatr ??

Opublikowano

No temat wałkowany w tą i z powrotem tysiąc razy. Nie wymieniaj w ciemno. Sprawdź który termostat nie działa. Wyjmij termostat egr i jak możesz przez niego dmuchnąć swobodnie to jest do wymiany. Termostat główny sprawdzisz jak włączysz silnik, nagrzeje się trochę i wąż nr 2 na tym zdjęciu jest ciepły to główny do wymiany. Poza tym sprawdź żaluzję za tym wiatrakiem czy się zamyka po włączeniu silnika. Termostaty kupuj tylko w ASO, nie są drożej niż na alledrogo główny 226zł, egr 132zł. To chyba tyle :D

http://img268.imageshack.us/img268/5348/dsc03416numerki.jpg

Opublikowano

no ze znajomym mechanikiem, tam nie ma nic nadzwyczajnego żeby to wymienić, ściągasz z góry te osłony, wyciągasz cały wentylator z ramką przełożyłem wentylator do tej mojej ramki tej nowej i tam podłaczasz tylko to do gniazdka i tyle, a ja wymieniałem dlatego że nie chciał mi się wyłączyć i wentylator zapieprzał na całej mocy, poprostu wyłączyłem silnik a wentylator dalej chodził i to nie tak lekko tylko na całej mocy chodził ile mógł, zamknąłem auto a on dalej chodził dopiero po ściągnięciu klemy z akumulatora się wyłączał gdy nie dostawał prądu.

 

tak żaluzja się zamyka

Opublikowano
jeździsz z uwalonym termostatem i myślisz czy wymienić ? wiadomo że się wymienia. Tym co maja sprawne w mrozy auto się nagrzewa do pionu. Choćby było -50 to się nagrzeje tylko potrzebuje więcej czasu, a ty masz temperature na pierwszej kresce i zwalasz wine na mrozy. Na pewno główny do wymiany bo jakby egr to by sie nagrzewało bardziej niż 1 kreska. I tematów o tym chyba kilka jest nawet na tej stronie, tylko sie nie chce poszukać chociaz na tej samej stronie......
szukam
Opublikowano
czytaj ze zrozumieniem, nie powiedziałem że mam uwalony termostat, tylko nie wiem czy tak jest i dlatego zadałem to pytanie, jakbym wiedział że nie działa to bym nie pytał się co może być spowodowane tym że silnik sie nie dogrzewa. skad wiesz że to napewno główny jest zepsuty a nie egr ?
Opublikowano

bo z uwalonym egr silnik by się nagrzał bardziej, prawie do pionu albo nawet do pionu tylko by to długo trwało. Chyba normalne i jasne że jak się silnik nie dogrzewa to walnięty termostat. Nie ma tutaj co myśleć. Poza tym sprawdzenie tego to moment, egr sie sprawdza w 5 minut, wystarczy go wyjąć i dmuchnąć w niego ale mimo tego że ci ktos już o tym napisał pewnie nawet nie chciało się sprawdzić tego egr.

 

i patrz co masz napisane po prawej stronie pod nickiem

 

viewtopic.php?f=69&t=175800

 

chyba ten temat dokładnie mówi o tym co sie dzieje czyli niedogrzanym silniku u ciebie to po co zakładasz kolejny ? wystarczy poczytać a nie pierwsze co to zakładanie nowego tematu i potem jest 20 tematów o tym samym.

szukam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Dziś wziąłem się za wymianę termostatu głównego (320d 2004r), bo po przeczytaniu postów na forum wywnioskowałem, że to jest właśnie przyczyną niedogrzania silnika (nawet jak było ciepło to bardzo długo osiągał optymalną temp.). trochę roboty było, żeby dostać się do tego termostatu. Po jego wyjęciu okazało się, że prawdopodobnie jest on dobry. Wykręciłem termostat egr i to ten był uszkodzony na 100%, bo przepuszczał powietrze bez najmniejszego oporu.

Teraz po wymianie dwóch termostatów jest ok. Polecam na początku sprawdzenie tego egr, ponieważ jest on prawie na samym wierzchu i jest on trochę tańszy.

pozdrawiam.

Tomek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.