Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W poniedziałek umówiłem się na kontrolę układu wydechowego. Mam takie pytanie-czy w poliftowych 530xd były tylko stalowe kolektory? Jeśli tak (gdzieś na forum czytałem), czy do tego silnika pasuje ten żeliwny kolektor z poprzedniego modelu 5? :)

 

Z tego co kojarzę to w silniku M57N2 jest już żeliwny kolektor wydechowy ale nie jestem pewny na 100%, tam gdzie były metalowe to chłopki zakładali żeliwne od E39 i zero problemów.

 

EDIT:

 

Sprawdziłem i u Ciebie jest żeliwny kolektor dlatego prawdopodobnie spece od DPF-a spaprały robotę.

Opublikowano
dzięki - to pewnie puszka od filtra źle pospawana, albo któraś obejma źle spasowana. W poniedziałek będę wiedział.
Opublikowano

A te spaliny to przypadkiem nie jest pracujące WEBASTO? :norty:

W zimę przy niskich temperaturach potrafi ono pracować cały czas podczas jazdy i faktycznie na zewnątrz bardzo mocno czuć specyficzny zapach spalin.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A te spaliny to przypadkiem nie jest pracujące WEBASTO? :norty:

W zimę przy niskich temperaturach potrafi ono pracować cały czas podczas jazdy i faktycznie na zewnątrz bardzo mocno czuć specyficzny zapach spalin.

Pzdr

 

Mam webasto ale w kabinie nigdy spalin nie czułem a koledze igorwi spaliny dostają się do środka, tak że coś jest nie tak.

Opublikowano

W każdym dieslu BMW jest webasto tylko w nie każdym jest dogrzewanie wnętrza. Każdy silnik diesla jest dogrzewany po uruchomieniu poniżej chyba trzech stopni.

Pzdr

Opublikowano
Okazało się, że trzeba było lepiej dopasowac połącznie pomiędzy turbiną a puszką filtra dpf(posmarowac jakąś pastą do układu wydechowego) . Przy okazji dowiedziałem się że poprzedni wlaściciel wyrzucił dpf z katalizatorem. Teraz zastanawiam się czy włożenie katalizatora zamiast środkowego tłumika to dobry pomysł. Chodzi o to, że może tam byc za niska temperatura i w efekcie zamiast oczyszczac spaliny tylko się zatka, jak często to jest w przypadku dpf (jeśli jest niewłaściwie eksploatowany). Może lepiej wstawic dpf. Używany 1000-2000pln. Wiem tu kwestia jak długo pochodzi. Ale przynajmniej lepiej będzie się oddychało jak się wysiądzie z auta. :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Okazało się, że trzeba było lepiej dopasowac połącznie pomiędzy turbiną a puszką filtra dpf(posmarowac jakąś pastą do układu wydechowego) . Przy okazji dowiedziałem się że poprzedni wlaściciel wyrzucił dpf z katalizatorem. Teraz zastanawiam się czy włożenie katalizatora zamiast środkowego tłumika to dobry pomysł. Chodzi o to, że może tam byc za niska temperatura i w efekcie zamiast oczyszczac spaliny tylko się zatka, jak często to jest w przypadku dpf (jeśli jest niewłaściwie eksploatowany). Może lepiej wstawic dpf. Używany 1000-2000pln. Wiem tu kwestia jak długo pochodzi. Ale przynajmniej lepiej będzie się oddychało jak się wysiądzie z auta. :?

 

Po pierwsze jak nie masz już katalizatora to twój silnik nie spełnia norm euro 4 i mogą być problemy za granicą a nawet w PL w razie kontroli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.