Skocz do zawartości

323i silniki benz. R6 + doładowanie kompresorem od Mercedesa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dziś mój dobry kolega pozbywa sie gratów z rozwalonego mercedesa i chce mi zaoferować doładowanie z mercedesa CLK 208 które wygląda tak jak na tych fotkach: http://images39.fotosik.pl/1336/e11523d54904f906.jpg

i tu sie pojawia moje pytanie czy taki kompresor da sie za adoptować do mojego bolidu :P i co mi jest jeszcze potrzebne z tego mietka. Co prawda nie za dużo z niego zostało ale taki kompresor bym chapnął jeśli by sie dało to zaadoptować w moim M52B25tu. Czy ktoś posiada tu z obecnych jakiś DIY jak założyć turbo z listą potrzebnych rzeczy i czy taką operacje mogę zrobić na seryjnych gratach i czy muszę odprężać silnik. Wiem że zaraz znawcy tematu pewnie mnie zjadą że sie porywam z motyką na słońce bo pewnie sam kompresor to tylko jedna z wielu ważnych i droższych rzeczy która jest do tego potrzebna. Wiem że trzeba zrobić coś takiego jak coś w rodzaju odprężenia gdy zdejmę noge z gazu by nie rozerwało kolektora ciśnienie robione przez kompresor. Bardzo proszę o naświetlenie sytuacji i o wyrozumiałość bo nigdy nie zajmowałem sie modami silnika pod względem doładowania. Oczywiście mój M52 ma tylko żeliwne tuleje a blok jest aluminiowy i wiem że to nie jest idealny do tego typu modyfikacji motor ale widze filmiki po necie że ludzie zakładają kompresory co prawda nie ten który jest na zdjęciu ale może i on sie nada...

Pozdrawiam Przemek

Opublikowano

napewno się da . możesz np zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w jego miejsce zamontować ten od mercedesa ale w praktyce powinieneś jeszcze wiele zrobić np pompa paliwa , wtryski , wałki rozrządu , cały dolot jak i wydech - wydech w zasadzie mozna pominać jak i większosc czynności , tylko że bez sensu było by pomijać , do tego masa wężyków , IC i co najgorsze to strojenie , zakup świnki lub całego kompa

 

co do odpręzenia to montując ostre wałki rozrządu unikniesz odprężania , bo cisnienie sprężania spadnie ale może się okazać że będziesz jezdził na PB98 , nie wiem jaki stopien spreżania ma twoj silnik , ani jak bardzo nie p&p jest taki kompresor bo pewnie samemu byś tego nie montował . myśle że i tak pasowało by odpręzyć silnik i zmodyfikować kompresor

Opublikowano

Mniej więcej można ten pomysł porównać do sytuacji "kolega ma fotele z rozbitego M3. Co jeszcze muszę dokupić żeby mieć prawdziwe M3?"

 

Są gotowe zestawy do e46

Opublikowano

Montował bym to wszystko sam bo z żyje z mechaniki ale nie bawiłem sie nigdy w doładowywanie silnika.

Mniej więcej można ten pomysł porównać do sytuacji "kolega ma fotele z rozbitego M3. Co jeszcze muszę dokupić żeby mieć prawdziwe M3?"

Są gotowe zestawy do e46

źle mnie trochę zrozumiał kolega jakub gdyż nie chodziło mi o takie poboczne graty jak IC czy tym podobne ale o jakieś ważne rzeczy które powinienem wyciągnąć z tego mietka ... można powiedzieć już ogarnąłem trochę temat po za problemem tzw. zaworem upustowym no i najgorsza sprawa to chyba ogarnięcie strojenia tego wszystkiego co trzeba zostawić fachowcom...

Opublikowano

Trochę źle się wyraziłem...w sumie to do odważnych świat należy.

 

Wzorowalbym się na gotowych zestawach z e46.

Opublikowano
Trochę źle się wyraziłem...w sumie to do odważnych świat należy.

 

Wzorowalbym się na gotowych zestawach z e46.

 

A czy któryś z tych producentów ma jakiś schemat instalacyjny(montażu) czy coś ? chodzi mi najbardziej o miejsce montażu tego zaworu upustowego

Opublikowano
Martwisz się BOVem, a nie ogarnąłeś tematu montażu i strojenia kompresora :cool2: BOV montujesz przed przepustnicą i dajesz na niego podciśnienie z dodatkowego króćca w kolektorze ssącym.
Opublikowano
no właśnie, wyspawanie łap do zamontowania kompresora to będzie największy problem...
Opublikowano
Martwisz się BOVem, a nie ogarnąłeś tematu montażu i strojenia kompresora :cool2: BOV montujesz przed przepustnicą i dajesz na niego podciśnienie z dodatkowego króćca w kolektorze ssącym.

To uważam za najmniejszy problem gdyż kółko napędzające dobiorę (dorobię) sobie sam ewentualnie w najgorszym przypadku są firmy które dorabiają koła napędzające na wymiar. Jeśli chodzi o sposób montażu zgapiłem z projektu Michała Małeckiego czyli wykorzystam mocowania alternatora i tworząc szkielet by obok(miejsce filtra powietrza) i tam będzie siedział kompresor.

Kolejnym problemem jest problem sterowania całością i w tym jestem zielony. Znając życie to nie da rady tego tak złożyć aby sterował tym standardowy komp i trzeba dołożyć coś takiego jak DET III tak jak to w przypadku projektu M. Małeckeigo wiec nawet nie chce sie wypowiadać żeby nie palnąć jakiejś głupoty. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.