Skocz do zawartości

320d 136hp (niska kompresja, przybywa olej)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W mojej E46 320d 136hp która ma już za sobą 260tys przebiegu borykam się ostatnio z ciężkim problemem..

Po kolei: Zaczęło się od tego, że auto zaczęło głośniej pracować i telepało nim na jałowym biegu oraz w czasie jazdy na niskich obrotach. Na początku zacząłem od poduszek, wymieniłem je - nic, potem koło pasowe, też wymienione na nowe - nic. Potem zaś zauważyłem, że przybywa mi oleju, a dokładniej dostaje się do niego paliwo.. Zaprowadziłem auto do serwisu (bosch serwis woliński/ k. Lublina) zregenerowali mi tam pompę, wymienili dwie świece żarowe ponieważ dwóch pozostałych nie mogli wykręcić i zrezygnowali mówiąc że nie mają możliwości. Jednak głośna praca i wibracje bez zmian.. Cóż, i tak wymieniłem olej na nowy, filtry (paliwa i oleju) także.. Pojeździłem na tym 200 kilometrów i oleju wciąż przybywało (po tych 200km przybyło jakieś 6mm sprawdzając zawsze na zimnym).. Znów zaprowadziłem auto do owego serwisu z reklamacją.

No i dzień dzisiejszy: Powiedzieli mi, że jest niska kompresja (tutaj podkreślę, ze nie sprawdzili na dwóch cylindrach gdzie nie byli w stanie odkręcić świec) kompresja wyniosła 16bar na pozostałych dwóch, lecz niestety serwis ten nie zajmuje się mechaniką silników na tym poziomie więc odesłali mnie z tym problemem.

Tak więc proszę o pomoc, co robić? Co może być przyczyną tak niskiej kompresji? Czyżby pierścienie? (dodam, że auto wcale mocno nie kopci), Nadal jest głośna praca i drganie.. Mimo niskiej kompresji nie mam też aż tak dużych kłopotów z odpalaniem, trochę pokręci i odpala, na mrozie też tak było.

Proszę o dokładne zapoznanie sie z moim problemem i o dobrą poradę, pewnie głowice będzie trzeba i tak odkręcać, ale chce się dowiedzieć od was, możne ktoś miał już taki problem.

Opublikowano
Nie no tutaj wtryski były sprawdzane i ustawiane na kompie po regeneracji pompy także są ok. No a kompresja była sprawdzana i tak jak napisałem wyniosła 16bar..
Opublikowano
jesli bardzo szybko przybywa Ci ropy do oleju to może być pompa... nie wiem czy dobrze napisze ale o ile dobrze pamietam to pompa jest smarowana olejem i jesli jest nieszczelnosc na pompie ciśnieniowej to ropa bedzie sie dostawac do oleju. nie wiem czy mozna kupić samo uszczelnienie bez regeneracji pompy... koszt całkiem spory ale problemu musisz rozwiązać bo grozi to powaznym uszkodzeniem silnika :mad2: :mad2:
Opublikowano (edytowane)
aha oczywiscie wymien olej filtr oleju i filtr skrzyni korbowej czyli odmy. tam juz jest ropa Edytowane przez yarq89
Opublikowano

Kolego yarq89 jak napisałem wyżej oddawałem pompę do regeneracji, zapłaciłem 800zł za regeneracje z uszczelnianiem pompy w Bosch service. No a co do szybkosci przybywania paliwa do oleju to jakieś 2mm na 100 kilometrów na bagnecie wg moich obserwacji zawse na zinym rano (ps. już nie jeżdżę)

 

Kolego paul1941 wiem, ze kompresja bardzo niska, dlatego pytam się co może być przyczyna? Pierścienie? Silnik czasem chodzi równo czasem nie, co jest dziwne..

Opublikowano

No nic.. wiec widzę, że czeka mnie serwis. Szkoda się męczyć bo już i tak więcej kasy wpierdzieliłem niż by serwis wizą.

Jak rozwiążę problem to postaram się napisać, może przyda się w przyszłości komuś.

 

PS: Może ktoś zna lub jest obecny tu na forum jakiś dobry mechanik/specjalista do BMW w okolicach Lublina?

Opublikowano
Kolego wydaje mi się że to wina pierścieni i stąd paliwo w oleju. Słaba kompresja to pierścienie lub głowica. Znajdź ogarniętego mechanika to ci sprawdzi czego to wina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.