Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Szukam pomocy!!!W moim e38 w przedziale prędkości 80-95 pojawiają się drgania kierownicy.Całe zawieszenie już sprawdziłem i koła oryginalne zimowe założyłem i nic :( Kilkanaście razy wyważałem i nic :( Czy ktoś też miał już taki problem.Już nie wiem co wymieniać.Może to coś z przekładnia kierowniczą?Trochę mnie to denerwuję aż mi się nie chce jeżdzić .Testowałem ostatnio na równej drodze i aż mnie szlag trafił że BMW 7 a tu jakieś telepanie kiery.Masakra doradżcie mi coś.Amorki,tarcze,łożyska wykluczam,na szarpakach tez nic nie wychodzi.
Opublikowano
gumy siadły na wahaczu i dlatego bije na szarpakach nie było widać
Opublikowano
przyczyn moze byc wiele , wymieniac cos bez pewnosci nie ma sensu, bo tak mozna wymienic połowe samochodu wachacz przod dolny mało prawdopodobne zeby powodował bicie na kierownicy w takim przedziale predkosci , bardziej stuk przy gwałtownym ruszaniu i wyczuwalny luz, takie objawy moga byc spowodowane , krzywe tarcze , zle wywazone koła ,wspornik drazka kierownicy, ale jesli to wykluczasz i jak piszesz zawieszenie tez było dobrze sprawdzone , to zaczał bym od najprostrzych rzeczy czyli zmiana przodnich koł naprzykład na letnie i sprawdzic czy sie cos zmieni bo przyczyna moga byc opony,
Opublikowano
Na szarpakach nic nie widać,wszyscy mówią że zawieszenie jest idealne i nie ma się do czego przyczepić.Opony i felgi też wykluczam bo pracuje w wulkanizacji i próbowałem przekładać opony i wyważać na wszelkie różne sposoby i nic :( Na zimę mam założone oryginalne felgi 16 cali z super oponami a letnie 19 cali. Faktycznie słyszałem że te wahacze mogą mieć wpływ na drganie, ale luzu na nich nie ma.Nie wiem czy je wymienić ?
Opublikowano
wiele razy spotykałem sie z luzami na wachaczach ale takich objawow nie było , ale skoro opony tez wykluczasz , i zawieszenie było sprawdzane na trzepakach , to sprobuj jeszcze podniesz auto i normalnie złap za koło i w miare silno poruszaj na boki czy nie ma luzu potem drugie , trzepaki tez dokładnie wszystkiego nie sprawdza , raz miałem taki przypadek ze na trzepakach wszyscy mowili igła zawieszenie a koło prawe po podniesieniu auta i sprawdzeniu normalnie reka na boki miało luzy i był wybity wspornik drazka kierownicy a dokładnie tuleje bo jest wymienialna nie trzeba zmieniac drazka całego,,, to duzo trudu nie kosztuje wiedzc mozesz jeszcze tak sprawdzic, a własnie to powodowało tez takie objawy jak u ciebie , drgała kierownica w przedziale 80-90 i 130-140,
Opublikowano
Hmm po weekendzie o sprawdzę ale drążek środkowy i końcówki też są nowe.Ale podniosę auto i sprawdzę luzy tak jak pisałeś.Dzięki za pomoc może mi się uda pozbyć tego telepania.
Opublikowano
Może to trochę ci pomoże ale myślę że warto też sprawdzić tarcze jeśli koła już sprawdzałeś. Tarcze to element wirujący więc jest uzasadnione że może powodować wibracje.
Opublikowano
ale to nie jest ani drazek srodkowy , ani tez koncowka drazka ,,, tylko spornik drazka kierownicy w nim sa tuleje i one sie wybijaja ,,, jak sprawdzisz to napisz co i jak
Opublikowano
przyśle ci stare też wydawały się całe wymieniłem i jak ręką od ją ja obstawiam wahacz za liter zobaczymy
Opublikowano
witam silentbloki dolnego wachacza [bumerang] te wchodzące do nadwozia na trzepakach luzu nie będzie widać kupować orginał w aso koszt ok 190 zl za komplet sprzedawane w komplecie ewentualnie lemforder ale cena praktycznie taka sama jeżdże na 20 i ten temat mam opanowany wymieniałem kilku krotnie [chyba że opona ma peknięty kort na wyważarce to nie wyjdzie a też może bić
Opublikowano
Czy jest problem z wymianą tej tulei wspornika drążka kierownicy? Dam radę to sam wymienić ? Jutro chcę się zabrać do roboty :) może uda mi się .
Opublikowano
chciałeś powiedzieć wahacza kanał dobry klucz i spoko da rade kołami trza kręcić w lewo i prawo żeby śrube wyjąć trzymającą wahacz
Opublikowano
z wymiana tulei wspornika nie ma problemu, z wachacza tez jesli masz kanał to lepiej , ale mozna to zrobic bez kanału podniesz na normalnym podnosniku ja tak wymieniałem i
Opublikowano
Chodzi mi o tuleję wspornika,drążek środkowy trzeba wyciągać ?mam podnośnik na warsztacie więc jutro zobaczę.Ciężko się ją wymienia? Auto mam nie cały rok i można powiedzieć że się dopiero uczę tego samochodu.Ale dzięki forum jest to łatwiejsze.
Opublikowano
Witam.A więc postanowiłem zmienić tuleje wahacza tak jak radziliście i co ? Kupiłem Lemfordery,zamontowałem i jazda próbna.Przy prędkości 80-90 Wszystko gra tak jak powinno być czyli IDEALNIE :) Dzięki za cenne rady bo jak jeżdziłem na stacje diagnostyczne na szarpaki to mi nic nie wykryli a jak sprawdziłem tradycyjną metodą czyli BRECHĄ dopiero było widać naderwane tuleje.Jak je wybiłem to guma była naderwana.Także dzięki bardzo :) Noo teraz to się jedzie SUPER !!! Dzięki
Opublikowano
Wymieniłem same tuleje bo sworznie mam ok,więc nie było potrzeby wymiany całości.Teraz to zupełnie inna jazda :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
cześć, mumia17 gdzie kupiłeś te lemfordery? podasz jakiś namiar? pilnie muszę wymienić w swojej oba górne wahacze. z góry dzięki.
Opublikowano
dzięki, wstepnie zamówiłem całe wahacze, ale widzę że same tuleje są o wiele tańsze. mam pytanie czy lepiej kupic już cały wachacz bo chyba swożeń jest nie wymienny tylko tuleja czy kupić tylko tuleje i mieć nadzieję że swożeń tak szybko się nie rozsypie? cały wahacz 720 zl x 2 daje 1440 zł i najgorsze że nie ma do e63 żadnych sensownych zamienników w kraju. pomocy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem same tuleje bo sworznie mam ok,więc nie było potrzeby wymiany całości.Teraz to zupełnie inna jazda :)

Witam mam jeszcze jedno pytanie jak wymieniałes te tuleje do dokrecałes je na podniesionych kołach czyli na podnosniku czy czy samochod byl opuszczony -normalnie stał na kołach?? , bo spotkałem sie z roznymi opiniami ,jedni uwazaja ze niedopuszczalne jest skrecanie tuleji wachacza na podniesionym aucie ,,, dlatego pytam

Opublikowano
bo spotkałem sie z roznymi opiniami ,jedni uwazaja ze niedopuszczalne jest skrecanie tuleji wachacza na podniesionym aucie ,,, dlatego pytam

I to jest słuszna opinia, gdyż dokręcenie tulei przy podniesionym aucie jast najczęstszą przyczyną ich przedwczesnego zużycia. Tak dokręcone tuleje rzadko przejadą więcej niz 20tys, natomiast gdy zostaną dokręcone przy aucie stojącym na kołach, to przejadą wielokrotnie więcej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.