Skocz do zawartości

problem z elektryką- zwarcie??????????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kurde nie wiem o co biega ale nagle podczas jazdy w sobotę pojawił mi sie następujący problem- jadąc na swiatłach mijania przerzuciłem na długie i nagle przydusiło silnik -przygasł i w tym momencie zapaliła sie kontrolka ABS. To samo pojawiło sie jak włączyłem przeciwmgielne. Wygląda mi na to że pod dużym obciązeniem spada napięcie i silnik nie pali bo brak mu pradu na instalkę zapłonową. Dodam ze problem pojawił sie nagle wraz z nastaniem mrozu( było -7,5 stopnia).Mało tego dzien wczesniej nagle skasowała mi sie godzina w kompie. Myslę nad tym i pierwsze co mi przychodzi na myśl to że pada akumulator!? Może pod wpływem mrozu nadeszła jego chwila i dostaje jakiegoś zwarcia( akumulator ma juz swoje latka) Pytanie czy ktoś z was miał taki przypadek.?? :mad2: :mad2:
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

zmierzyłem i tak

napiecie ładowania cos około 14,4, przy włączonych swiatłach drogowych spada do 14,1. Akumulator z rana przy -6,5 stopnia miał około 12,3, potem gdy silnik pochodził trochę i po jego wyłączeniu było na akumu 12,5V, potem jak włączyłem swiatła napiecie spadło do 11,73V (bez włączonego silnika). W akumulatorze jest niby zielone oczko choć wygląda mi na bardzo jasna zielen, akumulator mam od opla 44Ah i na nim jest wybity jakis kod : 2745.Czy to przypadkiem nie jest data produkcji? Co radzicie? dodam że wszystkie bezpieczniki sa ok.

DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

ten akumulator to wogole za maly jest. powinien byc co najmniej 50Ah. patrze chociazby na katalog centry. mialem podobne problemy ze slabym aku, chyba 40Ah ale miesiac temu zmienilem na 55 i wszystko gra.

 

po drugie z racji wieku i zbierajace sie osadu w aku moze dochodzic do zwarc. ale ja sprawdzilbym stan szczotek na alternatorze. to ze bez obciazenia daje poprawne napiecie to nie znaczy ze pod obciazeniem nie bedzie robil problemow. sprawdzenie szczotek napewno nie zaszkodzi.

 

no i wypadaloby sprawdzic stan klem na akumulatorze - zasniedziale potrafia niezly cyrk zrobic. rozkrecic, wyczyscic i zakonserwowac wazelina techniczna lub innym srodkiem do klem.

Opublikowano
Kurde nie wiem o co biega ale nagle podczas jazdy w sobotę pojawił mi sie następujący problem- jadąc na swiatłach mijania przerzuciłem na długie i nagle przydusiło silnik -przygasł i w tym momencie zapaliła sie kontrolka ABS. To samo pojawiło sie jak włączyłem przeciwmgielne. Wygląda mi na to że pod dużym obciązeniem spada napięcie i silnik nie pali bo brak mu pradu na instalkę zapłonową. Dodam ze problem pojawił sie nagle wraz z nastaniem mrozu( było -7,5 stopnia).Mało tego dzien wczesniej nagle skasowała mi sie godzina w kompie. Myslę nad tym i pierwsze co mi przychodzi na myśl to że pada akumulator!? Może pod wpływem mrozu nadeszła jego chwila i dostaje jakiegoś zwarcia( akumulator ma juz swoje latka) Pytanie czy ktoś z was miał taki przypadek.?? :mad2: :mad2:

 

sprawdz przejscia pomiedzy klemami a przewodami zasilającymi głownymi, czy jest tam czysto?? czy sa klemy dobrze skrecone??

 

 

 

pozdr

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
wlasnie poszedłem i sprawdziłem. Wszystko sie trzyma na swoim miejscu klemy były czysciutkie zakonserwowane, a ztym ładowaniem pod obciązeniem sprawdzałem i ładuje ok, takze pozostaje akumulator............. :mad2: No cóż kiedys musiał nadejsc na niego czas. Tylko nurtuje mnie jedno ze ten akumulator trzyma prad , kreci rozrusznikiem jak trzeba?????????!!!! moze dochodzi do jakiegos zwarcia miedzy celami na wybojach?????
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

Regulator napięcia służy po to że jak pracuje alternator pod obciązeniem on reguluje napięcie tak aby było podobne do wartości bez obciążenia,jak piszesz że po załączeniu obciążenia napięcie trochę spada to mogą być wytarte szczotki (poprzez łożyska,które też można wymienić przy okazji),druga sprawa to aku. możę ma już zwarcia między celami(sprawdzisz to jak go naładujesz a elektrolit na mierniku nie będzie miał odpowiedniej gęstości lub jak pojawi się elektrolit w celi koloru kawowego) wtedy zainwestuj w aku.

jak włączyłeś długie to nie miałeś na tyle dobrego napięcia że wyłączyła się pompa ABS (stąd ta kontrolka)

POZDRAWIAM !

Opublikowano
dobrze mówisz kolego z tym abs-em. elektrolitu nie sprawdze bo akumu jest bezobsługowy. teraz pytanie czy ktos zwas wyjmował szczotki- pytanie czy trzeba wyciągnąc alternator czy da radę to zrobić na zamontowanym alternatorze??? a i jeszcze jedno- gdzie jest umiejscowiony regulator napiecia??? Dzis i tak zamawiam nowy akumulator- bosch silver 55Ah a szczotki i tak musze sprawdzic chociaż przy przebiegu 90 tys to chyba jeszcze sie nie zuzyły???? :norty:
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

i tu możesz być w błędzie co do szczotek,jak masz wywalone łożyska to możesz zmieniać regulator nawet co 3 m-ce,jak masz alternator obudowany plastikową czarną osłoną od tyłu to najlepiej jest wyjąć a jak jest wyjęty to zmienić też łożyska (koszt kompletu ok 17zł) jak wyjmiesz regulator i szczotki będą równo zjechane to raczej wytarł się od normalnego zurzycia,ale jak będziesz miał dużą różnicę jednej szczotki do drugiej to zainwestuj w łożyska,

P.S nie przestrasz się ceny orginalnego regulatora (ok 300) i pytaj o zamiennik(55-70 zł) a jak masz muze i wzmaki to pytaj o regulator o mocniejszym doładowaniu (14.5 V)

regulator jest przykręcony z tyłu na dwie śróbki.

powodzenia!

Opublikowano
kolego wez mnie nie strasz ! jak na razie zakładam ze jak kupie nowy akumulator to wystarczy. :jawdrop: Wczoraz zamówilem dzis ma byc na 9 - Bosch Silver 5BN cena ok 220 pln ( chyba niezła bo w cenniku Boscha na internecie podają 258 PLN)
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano
a i po wczorajszym mrozie i ja muszę kupić aku. (jak nie urok to ....) ale sprawdziliśmy ładowanie (z naszym kolegą z forum) i wyszło że dobre i przwdopodobnie aku robi zwarcie na celach i jest szajs,planuje kupić CENTRĘ PLUS albo CENTRĘ FUTURA 50 Ah 460 lub 510 na rozruch.futura ma gwarancję na 3 lata (nieźle) a i ceny przystępne!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

12,5V na akumulatorze po jeździe i wyłączeniu silnika? Ten akumulator już prawie nie żyje.

Ładowanie 14,1-14,4V jest jak najbardziej ok. Przy włączaniu świateł, żarówka 55W może łyknąć na rozruch nawet koło 500W (rezystancja nieświecącej żarówki H1 55W to około 0,6Ohma) - stąd te spadki nagłe (akumulator zdechnięty, a alternator takiego obciążenia nie obsłuży).

I ostatnie - kontrolka ABS - włącza się, gdy napięcie spadnie poniżej pewnego progu (nie pamiętam, ale chyba 10V).

Wymień ten akumulator i ciesz się dalej BMW.

 

Weźcie też pod uwagę, że znamionową pojemność akumulator ma przy 20-25 stopniach Celsjusza. Przy 0 stopni pojemność spada już do 80%, a przy -15 stopniach to jest 60%... Biorąc pod uwagę zużycie akumulatora i przytoczone przeliczenie, to akumulatora już nie ma :)

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.