Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przymierzam się do wymiany klawiatury ponieważ strasznie mi klepie po pokrywą. Niestety auto używam codziennie i nie posiadam garażu, chcę kupić wszystkie elementy od razu i je wymienić (na pewno będzie z tego DIY) ale zastanawiam się czy można stwierdzić po tym, że auto odcina się przy obrotach powyżej 6000 rpm (ok. 6200) że wałek rozrządu jest jeszcze ok. Rozsądniej jest ściągnąć pewnie pokrywę ale czy moje przypuszczenie może być słuszne?

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Zobaczysz w jakim stanie jest wałek po sciągnieciu pokrywy :) i zobaczysz czy zembatka itp jest w dobrym stanie :)
Opublikowano
Sory mój blad :) :mad2: bo kumpel mial w 318is rozklekotaną zembatke :mad2: :mad2: i tak nie doczytalem oznaczenia do konca ;P No Ale ogolnie zobaczysz stan po zdjęciu pokrywy czy nie lata ci gdzies wałek czy cos ;)
Opublikowano

No, tak przypuszczałem.

1. A powiedzcie mi, proszę chcąc wymienić u siebie wałek, popychacze, koniki, pastylki, pasek, rolki paska, pompę wody w jakie dokładnie uszczelki muszę się jeszcze zaopatrzyć oprócz:

- uszczelki pokrywy zaworów, uszczelniacza wałka (ten pierścień od strony paska)

 

2. Co to są za uszczelki/kołki -> nr 7 i 12 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/318i-M40/LHD/M/1992/april/browse/engine/cylinder_head/. Pytam o nie ponieważ chcę ściągnąć i wypucować obudowę rozrządu, bo mam ja upapraną całą w oleju z błotem.

 

3. Mam także prośbę o rysunek techniczny z wymiarami narzędzia do blokowania wałka rozrządu (tak abym mógł na maszynie CNC sobie taką wystrugać) i jak to się blokuje na wałku, na tym jego kwadratowym elemencie?

 

4. Czy wałek rozrządu ma jakieś oznaczenie, wcięcie do prawidłowego montażu koła pasowego wałka?

 

Trochę pytań się posypało, ale będę sam to wymieniał - chcę mieć jasność.

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
do ustawienia rozrzadu sa specjale przyrządy,ale ja u siebie ustawialem po swojemu bez przyrządów i smiga bardzo dobrze, kolego z tego co moge wywnioskować z Twojego pisania Twoja wiedza o mechanice jest mala wiec moze lepiej daj to komus niech Ci to zrobic, szkoda zebys sobie narobil problemów
Opublikowano
z tego co moge wywnioskować z Twojego pisania Twoja wiedza o mechanice jest mala wiec moze lepiej daj to komus niech Ci to zrobic, szkoda zebys sobie narobil problemów
:cool2:

Ajjjj...uderzyłeś mnie w sam środek mojego męskiego ego :wink:. Pewnie, że dam sobie radę. Czysta mechanika, nic innego ;)

Silnik silnikowi nie równy i w każdym jest co innego.

 

Myślę, że nie ma w tym filozofii - jak się zrobi to tak jak powinno się zrobić to będzie śmigać, szczególnie, że da się to zrobić narzędziami dostępnymi w prawie każdym garażu. Poza tym już kilu mechaników obskubało/oszukało mnie na kilka ładnych kwot i nie wierzę im ni chu chu :? . Od tamtej pory wszystko naprawiam sam w swojej BMW

 

Ale mniejsza o to, zrobię to tak czy inaczej. Pytanie czy poradzi mi ktoś czy te uszczelki które wymieniłem w moim 1. poście wystarczą? Na bmwfans.info nie znalazłem nic innego szczególnego.

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

Witam.

W silniku m40 dźwigienki się wycierają. wydasz kasę na nową głowice a problem za chwile wróci bo magistrala olejowa się zatyka.

Ale jest rozwiązanie swap dźwigienek z sinika m43 które posiadają rolkę i wałek się nie wyciera.

wałek możesz zostawić ponieważ bardziej się wycierają dźwigienki niż wałek.

Jak się wałek wytrze to tylko troszkę na czubku krzywki co nie wpływa na czas otwarcia i zamknięcia zaworu.Więc takiej tragedii niema ponieważ straci troszkę tylko w górnym zakresie obrotów a zyska w dolnym.potrzebujesz dźwigienki od sinika m43 i pastylki adaptujące od pana Andrzeja nick na Allegro Francuz_2004 (100zł).

Ja miałem ten sam problem ale mechanik skończy dzisiaj tą przeróbkę.Wielu ludzi miało problemy i ten patent zdaje egzamin.

Poszperaj w necie

Pozdrawiam

Opublikowano
w cenie tej naprawy byłoby rozsądniej wsadzić tam m42, m43, lub m44, naprawdę remont m40 to wg mnie nie najlepsza opcja, sorki, jeśli kogoś uraziłem... :D
Opublikowano
w cenie tej naprawy byłoby rozsądniej wsadzić tam m42, m43, lub m44, naprawdę remont m40 to wg mnie nie najlepsza opcja, sorki, jeśli kogoś uraziłem... :D

 

W sumie to ten silnik mi odpowiada.

Zakupiłem już dźwigienki od M43 te z rolkami. Mam też namiar do P. Andrzeja. Ale mam pytanie. Jeżeli ktoś już przerabiał M40 z dźwigienkami od M43 i pastylkami od P. Andrzeja, może mi podpowiedzieć jak prawidłowo wyregulować te pastylki? Słyszałem że się je szlifuje? Pilnikiem? I jak sprawdzić czy dobrze się je doszlifowało? Szczelinomierzem?

 

I dodatkowe pytanie. Na głowicy, od tyłu (od strony szyby) jest też takie wycięcie (półkole), czy uszczelka do pokrywy zaworów to zatyka czy jeszcze coś innego?

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

Odpowiem sam sobie :oops:

 

http://img843.imageshack.us/img843/7910/f006eec5cbdda198.jpg

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.