Skocz do zawartości

Ssanie automatyczne - nie ma pradu


leo johnson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

E30 316 1,8 m10 gaznik 1985r.

 

Mam problem z automatycznym ssaniem. Klapka ssania jest nieruchoma. Dzis u mechanika sprawdzilismy ten bimetaliczny "silniczek". Podlaczony na krotko dziala. Dziewiaty bezpiecznik - rzekomo od gaznika tez jest ok. Nie ma jednak pradu w tej 2 pinowej wtyczce podlaczonej do bimetalu.

 

Mam wiec do was nastepujace pytania: Jaki i kiedy powinien tam byc prad? Zimny silnik - jest prad - klapka sie zamyka? Czy zimny silnik - jest prad klapka sie otwiera? Gdzie szukac przyczyny braku napiecia?

 

Z gory dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się dobrze orientuję to prąd pwinien pojawić się prawdopodobnie po włączeniu zapłonu, jeśli nie to po odpaleniu silnika na pewno.

Podgrzewanie ssania trwa chyba cały czas(nie pamiętam dokładnie) ma to na celu w fazie nagrzewania jak najszybsze wyłączenie ssania, a później utrzymanie bimetalu w pozycji "na ciepło".

Jaki prąd płynie?Nie mam pojęcia, według mnie nie będzie to duża wartość max do 1 A.

Żeby odnaleźć "prąd" posprwdzaj: czujniki temperatury oraz przekaźniki w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wlasnie - wspomniales o termostacie. Mam wrazenie (moze sie myle) ze mam niedogrzany silnik. Po 5 km jazdy umiarkowanie miejskiej na wskazniku mam wskazowke ciut za "\" kreska. Czy przypadkiem po 5 km nie powinno byc juz "|" kreski? Moze mam otwarty termostat? Moze przyczyna problemu jest ta sama? Mozna jakos latwo sprawdzic ten termostat? Czy tylko zostalo mi gotowanie go?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inną propozycję (bez bawienia się w wyjmowanie termo.)jak jest zimny po nocy np.to przejedz kawałek tak żeby nie nagrzał się i dotknij węża za termo. jak będzie się nagrzewał to termo.puszcza za szybko, jak po nagrzaniu (dłuższa jazda po mieście) wąż będzie zimny to nie otwiera się i nie puszcza na chłodnice (chłodnica też powinna być ciepła.) jeżeli zachodzą takie objawy to coś jest nie tak z termo.

 

Z tego co opisujesz to masz otwarty termo.cały czas i silnik się niedogrzewa i pewnie pali więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też mam M10, ale na wtrysku.

Silniczek chodzi jak marzenie :norty:

U mnie wskaźnik temperatury osiąga pion po przejechaniu jakichś 3-4 km i to w takich mrozach jak ostatnio :mad2:

Sprawdź termostat, w M10 to nic trudnego, jest on mocowany tylko na trzy obejmy na węże.

Zagotuj gada z termometrem i zobacz jak się zachowuje, kiedy otwiera.

Jeżeli nie będziesz pewien czy jest on sprawny możesz go wymienić, koszt myślę w granicach 50 złotych nie wiem dokładnie ale do M40 ostatnio kupowałem za jakieś 60 zł a do M51 coś koło 100 a wyglądał prawie identycznie :twisted:

Co do czujników to u mnie są trzy koło siebie w okolicach wtyczki diagnostycznej, tej co jest na przeciwko wiatraka :norty:

U ciebie pewnie będą dwa.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem ten termostat. Szybka akcja na parkingu pod lokalnym supermarketem. Wskazowka wskakuje do pionu ze hej ze ho.

W becie sauna!!!!!!

 

Co do czujnika temp - to faktycznie widać takie cóś kolo wtyczki diagnostycznej - tylko cholera nie chcialo wyjsc. Moze to jakims sposobem sie wyciaga? I sugerujecie zeby spiac to na krotko i obserwowac ssanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W becie sauna!!!!!!

Tylko E30 ma takie ogrzewanie !!!! Ja w tych mrozach śmigam w samym koszulce, heeh często z otwartym oknem tak grzeje :norty:

 

Co do czujnika, to wtyczka która jest na niego naciśnięta ma zabezpieczenie, które trzeba odpowiednio odblokować.

Osobiście odradzam zwieranie styków, wątpie czy to coś da.

Tego typu czujnik nowy zamiennik kupisz za 20-30 złotych.

A na gorącym silniku masz dobre obroty ???

Jakie są na zimnym ?? 500??? 600 ???

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty na sluch sa goracym silniku sa chyba ok - chyba bo nie mam obrotomierza tylko zegar.

 

Na zimnym sa chyba za niskie bo kilka dluzszych chwil trzeba gaz leciutenko dociskac.

 

Co do czujnika to tak jak pisalem w kabinie mam wskazanie temp. Dzis sprobuje go odlaczys i zobacze czy wskazowka opadnie. - Jesli faktycznie ten czujnik odpowiada za wskaznik, to gdzie jest ten II ewentualnie odpowiadajacy za ssanie? Tak jak pisalisci szukalem przy wtyczce diagnostycznej i chyba jeden tam widze tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.