Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem jak do tej pory bawarki z silnikiem 2.0d 136hp. Od 2 miesięcy zauważyłem dziwne zachowanie pedału gazu, a mianowicie gdy jadę stała prędkością na niskich obrotach (1600 RPM), i odejmę szybko gaz nie zmieniając przy tym biegu na niższy, po czym szybko go wcisnę do oporu następuje chwilowe zastanowienie się "motoru" co ma dalej zrobić. Dzieje się tak jak by paliwo na chwilę dosłownie 0.5 sec zostało odcięte.Po czym samochód dalej przyśpiesza jak powinien, takie objawy nie występują na wyższych obrotach powyżej 2500 RPM. Dodam że wszystkie filtry jakie można było wymienić zostały zastąpione na nowe, INP-a też niczego niepokojącego nie wskazała. Ekonomizer mogę na każdym biegu zamknąć, tym samym nie odnotowałem żadnych spadków mocy. Czy jest to normalne zjawisko występujące w tym typie motoru ?

 

ps. Wężyki od podciśnienia szczelne, EGR wyczyszczony (nie jest zaślepiony), nie kopci przy nagłym ruszaniu, jedne czego nie mogłem sprawdzić to filterki od turbo i EGR-u. Dostęp do nich bez kanału jak się domyślam jest nie możliwy z mojego punktu widzenia. Dodam jeszcze że to zjawisko nie występuje po kolejnych zmianach biegu. Problem polega jedynie na nagłym ujęciu gazu i ponownym go dodaniu do "oporu".

Opublikowano
ps. Wężyki od podciśnienia szczelne, EGR wyczyszczony (nie jest zaślepiony), nie kopci przy nagłym ruszaniu, jedne czego nie mogłem sprawdzić to filterki od turbo i EGR-u. Dostęp do nich bez kanału jak się domyślam jest nie możliwy z mojego punktu widzenia. Dodam jeszcze że to zjawisko nie występuje po kolejnych zmianach biegu. Problem polega jedynie na nagłym ujęciu gazu i ponownym go dodaniu do "oporu".

 

Kolego nie potrzebujesz kanału, zdejmujesz obudowy i masz dostęp. Jeżeli chodzi o zaworek od strony turbo to trzeba odkręcić rure od przepływki do turbo i zbiorniczek od podciśnienia i już masz dostęp do tedo zaworka, 2 srubki na 10. Jeżeli chodzi o zaworek od egr trzeba jeszcze zdjąć mojm zdaniem najgorszą obudowe do wkładania tą na 3 torksy przy kolektorze, jak ją wyjmiesz to będziesz też widział zaworek dostemp jest troche gorszy niż przy stronie turbo ale też się da. Nie potrzeba żadnego kanału

Opublikowano
Widzę że masz również 2.0d. Nie zauważyłeś u siebie takich anomalii podczas dodawania i odejmowania gazu do "oporu" na niskich obrotach ? A co do tego filterka od turbo dzisiaj chyba przyjże mu się baczniej, tylko zakupie tzw czasoumilacze :P .
Opublikowano
powiem ci kolego że ja u siebie przerabiałem cały brak mocy jaki jest tu na forum więc troche moge sie na ten temat wypowiedzieć. Miałem podobnie ale umnie przepływka była wymieniona i nie było adaptacji zrobionej ale nie koniecznie może być tak u ciebie. Ja u siebie wszystko diagnozuje disem jest najlepszy :D Jak będziesz rozbierał zaworek to uważaj na tą obudowe od filterka żeby nie pękła. Masz 320d + masz Chipa??
Opublikowano (edytowane)
powiem ci kolego że ja u siebie przerabiałem cały brak mocy jaki jest tu na forum więc troche moge sie na ten temat wypowiedzieć. Miałem podobnie ale umnie przepływka była wymieniona i nie było adaptacji zrobionej ale nie koniecznie może być tak u ciebie. Ja u siebie wszystko diagnozuje disem jest najlepszy :D Jak będziesz rozbierał zaworek to uważaj na tą obudowe od filterka żeby nie pękła. Masz 320d + masz Chipa??

 

Tak na 161 km i 343 Nm. Zrobiła mi to jedna z Łódzkich firm.

 

normalna zwłoka turbo ....

 

To mnie trochę uspokoiłeś. Rozumiem że nie powinienem się tym przejmować i że jest to normalna przypadłość tych silników ? Naturalne jest że modyfikacje przeprowadzone na niej różnią ją od serii w sposób znaczny, ale po "wgraniu" oryginalnego oprogramowania i następnie sprawdzeniu jej "mocy" okazało się że nie widnieją żadne gwałtowne spadki mocy w dolnych zakresach obrotów. Podczas jazdy na oryginalnej mapie problem tego "zadławienia się, zawahania," chociaż bardziej mi to podchodzi do chwilowego odcięcia paliwa dalej występuje.

Edytowane przez SilverRanger
Opublikowano
to jesteś jednym z niewielu szczęśliwców któremu pompa vp44 daje ładnie paliwo ;)

jeśli możesz to zamieść swój wykres ... przed i po ..

 

Wykres niestety mam "papierowy". Nie dostałem zrzutów ekranu na płytę z oryginalną mapą. Jednak w przyszłym tygodniu z racji że dzisiaj niedziela :) postaram się podjechać do kogoś kto ma skaner i zgrać w formacie *.jpg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.