Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik jak silnik. Na plus że oszczedny... te benzyniaki nowe 4cyl są slabiutkie pod kazdym wzgledem...
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Oryginalnie myślałem o 1.8TSI, ale szefu wyszedl z propozycja odsprzedaży swojego auta. 03.2014, dbane serwisowane aso I ogólnie spoko, ale naczytalem się o N47, a ile ludzi tyle opinii. O skrzyni za dużo nie znalazłem. I szukam konstruktywnych opinii o całości..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie ten silnik N47 ma tylko jedną wadę rozrząd. Jak będziesz robił krótkie odcinki to jeszcze DPF się męczy. Rozrząd wymienisz jakby co w kasie do 4000 zł. Poza tym to extra silniki i nie ma co się bać. Super jeżdżą, całkiem cicho chodzą. W e46 mam skrzynie automatyczną GM uważaną przez wszystkoch za mega bubla. Moja e46 ma na liczniku 300 tysi, a może i więcej i złego słowa o niej nie powiem. Także nie łam się kupuj. Kupujesz z pewnego źródła i nie ma co się bać, ewentualnie targuj na rozrząd.
Opublikowano
W ASO nie wymienią mi jakby sie delikatnie nałgało? Gwara nie obejmuje tego? Da się jakoś bezinwazyjnie sprawdzić stan rozrządu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to nie ma już akcji serwisowych na te rozrządy. Jak ich pociśniesz to może ci trochę koszty obniżą, ale kasa i tak będzie większa niż te 4000 zł w prywatnych zakładach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na TEN rozrząd nigdy nie było akcji.

Bierz i ani się nie zastanawiaj. Rozrządy o których czytasz to roczniki 2008.

W tym już jest wiele poprawek. Mniejsza szansa na awarię choć profilaktycznie przy 200.000km można go wymienić, albo jak go usłyszysz - tak jak ja to teraz robię.

4000 wymiana to już tylko dla biznesmenów, poszukasz to i wymienisz za poniżej 3 - bo mnie to tyle wynosi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Nie ma co przesadzać. Jak go usłyszysz to wymienisz i tyle. Podkreślam, że silnik jest na serio godny polecenia. Moj jest z 2009 i mam go ponad dwa lata. Z silnikiem nic się złego nie dzieje. Regularna wymiana oleju plus wyłączony durny START/STOP i auto śmiga jak marzenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na TEN rozrząd nigdy nie było akcji.

Bierz i ani się nie zastanawiaj. Rozrządy o których czytasz to roczniki 2008.

W tym już jest wiele poprawek. Mniejsza szansa na awarię choć profilaktycznie przy 200.000km można go wymienić, albo jak go usłyszysz - tak jak ja to teraz robię.

4000 wymiana to już tylko dla biznesmenów, poszukasz to i wymienisz za poniżej 3 - bo mnie to tyle wynosi.

Akurat rozrząd w n47 się nic nie zmienił. Miałem pare f30 z 2014 z rozwalonym rozrzadem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, też widuje, ale to jezdzone musi być na hama...
Opublikowano
Moja siostra cioteczna pracuje w salonie BMW i mówiła, że rekord w f30 to zerwany rozrząd po 1tys km od czasu odjechania z salonu NOWEGO egzemplarza. Nie wiem jak to możliwe
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja jutro odbiór.

Niestety trafiłem na zapaleńca mechanika i musiałem dokupić kilka uszczelek jak pod wtryski, turbo, nakrętki połosi (xdrive). Przyznam że rozpytując po warsztatach to nikt o nich nie wspominał.

Łańcuch już był masakrycznie wciągnięty a dzwonił tylko przy odpalaniu.

No i tak.

Robota 1500

Części 1500

Części zamienniki Febi i SWAG a wszystko w pudełkach ori. Łańcuchy iwis a prowadnice pozmianowe, te wyciszone z czarnym środkiem że startym nr bmw..

https://m.fotosik.pl/zdjecie/47a4135aa9949476

Opublikowano

Witam!


Panowie proszę o poradę czy już zmieniać rozrząd - przebieg 185 tyś. Jak się silnik rozgrzeje to od około 1800 obrotów słychać w kabinie szelest ( wydaje się że to łańcuch ).

Zamieszczam nagranie z pracy silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniać... Następny etap to wysypanie się napinacza i cześć.
Opublikowano

Witam panowie.

Mam okazję kupić BMW E90 320D z 2011r. Jeśli dobrze kojarzę, jednostka w tym aucie to N47, która cieszy się dość złą sławą ze względu na rozrząd. Czy faktycznie jest to aż tak duży i kosztowny problem, aby zrezygnować z zakupu auta? Egzemplarz naprawdę zadbany i z dobry rąk.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednostka cieszy się bardzo dobrą opinią, należy wymienić rozrząd i tyle. Co to za problem w dzisiejszych czasach...
Opublikowano
Z tego co czytałem, to problem polega na dostaniu się do skrzętnie ukrytego rozrządu, przez co wymiana potrafi kosztować (PODOBNO) 4-5tyś. Nie wiem na ile to jest prawda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd to koszt koło 3 tysi teraz. Co do silnika to w wesji 143KM jest to super ekonomiczna i dynamiczna jednostka. Od ponad dwóch lat nim śmigam i jedyne co było zepsute to sterownik świec ( naprawa własnoręczna - koszt 0zł) oraz zasyfiały EGR ( pół roku temu go przeczyściłem, ale na dniach wymienie na nowy). Według mnie mogę polecić ten silnik każdemu. Wyłącz thlko START/STOP i zmieniaj olej co max 15 tysi i będziesz zadowolony.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja tez Panowie juz dawno po wymianie rozrzadu i mega zadowolony jestem, polecam kazdemu, calkowity komfort psychiczny, zero czarnych mysli z tylu glowy. Jak ktos dobrze wspomnial wczesniej - koszt to tak naprawde tyle co koszt dobrych kol zimowych. Oprocz rozrzadu to silnik jest swietny - dosc dynamiczny, oszczedny, calkiem cicho pracujacy. To udana jednostka, tak naprawde z jedna wada (tylko, nie az).


Tak naprawde kazdy silnik BMW ma jakies wady/zalety, nie ma zlotego srodka. Wg mnie N47 to calkiem dobry kompromis, pomiedzy moca, a oszczednoscia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja tez Panowie juz dawno po wymianie rozrzadu i mega zadowolony jestem, polecam kazdemu, calkowity komfort psychiczny, zero czarnych mysli z tylu glowy. Jak ktos dobrze wspomnial wczesniej - koszt to tak naprawde tyle co koszt dobrych kol zimowych. Oprocz rozrzadu to silnik jest swietny - dosc dynamiczny, oszczedny, calkiem cicho pracujacy. To udana jednostka, tak naprawde z jedna wada (tylko, nie az).


Tak naprawde kazdy silnik BMW ma jakies wady/zalety, nie ma zlotego srodka. Wg mnie N47 to calkiem dobry kompromis, pomiedzy moca, a oszczednoscia.

Jaki przebieg, jakie objawy?

***** ***
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.