Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.W silnikach N47 rozrzady sa po prostu wadliwe.Jesli rozrzad jest od strony podszybia to wiadomo ze trzeba uwazac a wlasnie tak jest w silnikach N47.Moj szwagier jezdzi piatka z 2 litrowym dieslem z N47 i niestety ale tez silnik odmowil mu posluszenstwa za sprawa lancuszka rozrzadu,ruszal z pod domu i buch-auto stoi!nie wiemy jakie straty bylu w silniku bo sprzedal caly za dwa tysie,wymienil silnik i narazie jezdzi. Jak kupowalem swoja 3 to unikalem tego silnika jak ognia bo slyszalem o zrywajacych sie lancuszkach.Niedawno wywalilem klapki z kolektora i smigam. Pozdro

a ta piątka szwagra to który rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przesadzasz. Pierwsze informacje na forum nt pękających łańcuchów w M57 pojawiły się miesiąc temu /wcześniej może był taki jeden przypadek począwszy od 2006r./ Dzisiaj aut z silnikami M57 mają przeciętnie po 300 tyś i więcej przebiegu, a te z pękniętym łańcuchem pewnie o wiele więcej. Problem w silnikach serii N pojawia się jeszcze przez przebiegiem 100 tyś km. To jednak nie jest to samo. Na marginesie podam, że w M47 pękanie łańcucha prawie w ogóle się nie zdarza. Przynajmniej na forum takiego problemu nie odnotowałem.

Mam też wątpliwości czy łańcuchy w serii N i M są takie same. Wiem że był wątek w którym ktoś tak napisał i podał nawet linki do realoem ale moim zdaniem pomylił się uznając, iż seria M z literką N w nazwie to to samo co silniki serii N.

Słyszałem też, a może gdzieś czytałem, że rozrząd /łańcuch/ w silnikach serii M wymaga okresowego sprawdzania po kątem jego stanu. Średnio przy przebiegu 400 - 500 tyś km wymaga wymiany. Znając polskie realia gdzie do kraju sprowadzane są auta z dużymi przebiegami, potem "korygowanymi" to wiele z tych silników ma wiele ponad 500 tyś km. Szczególnie w autach 10 - 7 letnich z silnikami o pojemności 3l, które na zachodzie naprawdę dużo jeżdżą.

Wprost przeciwnie. A dlaczego w N57 tak malo jest przypadkow urwanego łańcucha, mimo, że to dokładnie ten sam mechanizm a nawet wiele części co w N47 ?

Dokładnie z tego samego powodu co w M57. Aut z tymi silnikami jest bardzo mało, wiec mało się o tym słyszy. Cudów nie ma. Lancuch M57N zostal odchudzaniu i ma grubość i trwałość jak w N47/N57, a być może nawet gorsza, bo jest z przodu silnika, a nie z tylu.

Natomiast rzeczywiście może się psuć rzadziej z dwóch powodów powiązanych z eksploatacją. Te auta więcej jeżdżą w trasie i często maja skrzynie asb. To bardzo mocno wpływa na trwałość łańcucha. Dodatkowo nawet w przypadku ręcznej skrzyni nie miały systemu start stop. Każde uruchomienie silnika to większe naprężenia łańcucha. Jak myślisz dlaczego o wiele łatwiej znaleźć przypadki zerwania łańcucha w aktach które jeździły głównie po mieście ?

 

Podsumowując konstrukcja w M57N jest prawdopodobnie najbardziej narażona na problemy, ale najrzadziej o tym słychać z powodu nieco innej eksploatacji oraz malej liczby aut z tym silnikiem. Sprawa dotyczy nie całej serii M57, lecz silnika w odmianie N z aluminiowym blokiem. Tych jest w ogóle bardzo mało na rynku bo to był już koniec produkcji tej serii, a przypadków awarii jest relatywnie sporo.

 

Natomiast co do M47 ja kojarzę z forum co najmniej dwa przypadki zerwania łańcucha.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz. Pierwsze informacje na forum nt pękających łańcuchów w M57 pojawiły się miesiąc temu /wcześniej może był taki jeden przypadek począwszy od 2006r./ Dzisiaj aut z silnikami M57 mają przeciętnie po 300 tyś i więcej przebiegu, a te z pękniętym łańcuchem pewnie o wiele więcej. Problem w silnikach serii N pojawia się jeszcze przez przebiegiem 100 tyś km. To jednak nie jest to samo. Na marginesie podam, że w M47 pękanie łańcucha prawie w ogóle się nie zdarza. Przynajmniej na forum takiego problemu nie odnotowałem.

Mam też wątpliwości czy łańcuchy w serii N i M są takie same. Wiem że był wątek w którym ktoś tak napisał i podał nawet linki do realoem ale moim zdaniem pomylił się uznając, iż seria M z literką N w nazwie to to samo co silniki serii N.

Słyszałem też, a może gdzieś czytałem, że rozrząd /łańcuch/ w silnikach serii M wymaga okresowego sprawdzania po kątem jego stanu. Średnio przy przebiegu 400 - 500 tyś km wymaga wymiany. Znając polskie realia gdzie do kraju sprowadzane są auta z dużymi przebiegami, potem "korygowanymi" to wiele z tych silników ma wiele ponad 500 tyś km. Szczególnie w autach 10 - 7 letnich z silnikami o pojemności 3l, które na zachodzie naprawdę dużo jeżdżą.

Wprost przeciwnie. A dlaczego w N57 tak malo jest przypadkow urwanego łańcucha, mimo, że to dokładnie ten sam mechanizm a nawet wiele części co w N47 ?

Dokładnie z tego samego powodu co w M57. Aut z tymi silnikami jest bardzo mało, wiec mało się o tym słyszy. Cudów nie ma. Lancuch M57N zostal odchudzaniu i ma grubość i trwałość jak w N47/N57, a być może nawet gorsza, bo jest z przodu silnika, a nie z tylu.

Natomiast rzeczywiście może się psuć rzadziej z dwóch powodów powiązanych z eksploatacją. Te auta więcej jeżdżą w trasie i często maja skrzynie asb. To bardzo mocno wpływa na trwałość łańcucha. Dodatkowo nawet w przypadku ręcznej skrzyni nie miały systemu start stop. Każde uruchomienie silnika to większe naprężenia łańcucha. Jak myślisz dlaczego o wiele łatwiej znaleźć przypadki zerwania łańcucha w aktach które jeździły głównie po mieście ?

 

Podsumowując konstrukcja w M57N jest prawdopodobnie najbardziej narażona na problemy, ale najrzadziej o tym słychać z powodu nieco innej eksploatacji oraz malej liczby aut z tym silnikiem. Sprawa dotyczy nie całej serii M57, lecz silnika w odmianie N z aluminiowym blokiem. Tych jest w ogóle bardzo mało na rynku bo to był już koniec produkcji tej serii, a przypadków awarii jest relatywnie sporo.

 

Natomiast co do M47 ja kojarzę z forum co najmniej dwa przypadki zerwania łańcucha.

 

Twój opis (teoria) to stek bzdur. Łańcuch w M57N2 jest zupełnie inny niż w N57, nie został odchudzony - jest taki sam jak był montowany w M57 co najmniej od roku 2003 gdzie M57 miał żeliwny blok.

Silników M57N2 od 2005 roku jest cała masa w większych autach koncernu BMW takich jak E60, E61, X3, X5, X6, E65, E66 itd. W E90 nie jest on tak popularny jak M47 czy N47. Faktycznie jest kilka przypadków opisanych na forum pękniętego łańcucha w tych silnikach - ale w porównaniu do ilości tych jednostek w całej gamie BMW jest to promil. Wpisując w google łańcuch rozrządu M57 też sporo przypadków można znaleźć z zerwanym łańcuchem w starszych autach np. E39. Samochody z silnikami 3.0d w początkowych latach robiły przebiegi rzędu 300 - 400 tys kilometrów - po to były kupowane drogie, duże, szybkie, komfortowe auta. Po takich lub podobnych przebiegach trafiały za pośrednictwem handlarzy do Polski, gdzie wiadomo "kuracja odmładzająca licznik" no i łańcuch pękał przy stanie licznika 200 tys. Po przebiegu kilkuset tysięcy wszystko może się urwać z "płetwą rekina" na dachu włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja nie tworze żadnych teorii lecz podaje fakty, jeśli jesteś na nie głuchy to nic nie poradzę. Sprawdź w realOEM że łańcuch M57N2 ma inny numer części jeśli nie wierzysz. W stosunku do silników N47 po 2007 roku inne diesle to Maks 10-20 procent zależnie od rynku. Dlatego jest tyle wpisów o N47 a nie dlatego że łańcuchy w nich szczególnie często padają (plus sprawy eksploatacyjne o których pisałem wcześniej)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wymiany jest zrozumiały przy przebiegach rzędu 200+ jak wg mnie, co więcej jeżeli założymy, że koszt wymiany to ok 3k raz na 200 tys. To nie tak dużo. W poprzednim aucie wymiana rozrządu na pasku z pompą wodna kosztowała mnie 1200zł a robić ją należało wg. wielu mechanikow co 70 tys. Wieć w ciągu 200 tys 3 x 1200 daje 3600. Wobec czego można uznać, że łańcuch w n47 nie jest aż tak drogi.

Tylko kuźwa czemu on mi wydaje dźwięki po 70 tys od poprzedniej wymiany? Za chwile ktos powie raz trzeba wymienic co 200 raz co 150 a raz co 50 jak hałasuje. A może by tak profilaktycznie co 40 tys wywalać silnik i zmieniać na wszelki wypadek? :duh: To nie jest normalne.

 

Gość z ASO mówił mi o drganiu tej szyny. Nie wiem czy się tym przejmować. Chyba teraz sam dokładnie potrafie wychwycic to drganie na gorącym silniku i wydaje mi się, że jest ono delikatne. Martwi mnie jednak to czego on nie słyszał bo nie mógł tzn. delikatne stukanie albo bradziej cykliczne grzechotanie na nie rozgrzanym silniku. Na zimnym nie ma go wcale, na rozgrzeanym też nie. Pojawia się tak po 2-4km trasy kiedy silnik jeszcze nie chwyci temp. Co dziwne słyszalne to jest tylko i wyłącznie przy obr 800/min wystarczy, że dodam ok50-100 obr/min i natychmiast znika to grzechotanie. W wyższym zakresie obrotów już się nie pojawia. Czy to nie dziwne odbiega bardzo od opisów hałasowania rozrzadu, który to hałąsuje wraz ze wzrostem obrotów (do zakresu 1700-1800 gdzie potem silnik zaglsuza halas)

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz problemy po 70kkm to reklamuj usługę. Z tego co widzę na forum po fachowej wymianie praktycznie nie ma ponownie problemów. Jeśli którymś moim autem pojadę kiedyś do 200kkm to łańcuchy profilaktycznie wymienię.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie nie z beczki rozrządu.Generalnie w roznych silnikach wystepuja 3 typy bloków 1) żeliwny i wtedy tuleje stanowia ten sam materiał co blok .2)Aluminiowy z wciśniętymi żeliwnymi tulejami pod cylindry oraz 3) 100% aluminium a tuleje powstają poprzez napylenie na nich jakiejś utwardzającej chemii (kiedyś był to alusil i nikasil) .I teraz jaki rodzaj rozwiązania drugi czy trzecicznajduje sie w N47?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz problemy po 70kkm to reklamuj usługę. Z tego co widzę na forum po fachowej wymianie praktycznie nie ma ponownie problemów. Jeśli którymś moim autem pojadę kiedyś do 200kkm to łańcuchy profilaktycznie wymienię.

 

Reklamacja to sprawa raczej przegrana. Auto jest po gwarancji a rozrząd został wymieniony 2 lata i 2 miesiące temu. WIec raczej nic z ASO nie ugram. Dostałem od nich ostatnio listę cześci które zostały wymienione i było ich naprawdę sporo. chyba z półtorej strony, wiec zasadniczo profesjonalnie raczej byc powinno to zrobione...

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja na usługę biegnie 2 lata od momentu jej wykonania. Wiec spóźnione 2 miesiące. Ja bym jednak próbował.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przesadzasz. Pierwsze informacje na forum nt pękających łańcuchów w M57 pojawiły się miesiąc temu /wcześniej może był taki jeden przypadek począwszy od 2006r./ Dzisiaj aut z silnikami M57 mają przeciętnie po 300 tyś i więcej przebiegu, a te z pękniętym łańcuchem pewnie o wiele więcej. Problem w silnikach serii N pojawia się jeszcze przez przebiegiem 100 tyś km. To jednak nie jest to samo. Na marginesie podam, że w M47 pękanie łańcucha prawie w ogóle się nie zdarza. Przynajmniej na forum takiego problemu nie odnotowałem.

Mam też wątpliwości czy łańcuchy w serii N i M są takie same. Wiem że był wątek w którym ktoś tak napisał i podał nawet linki do realoem ale moim zdaniem pomylił się uznając, iż seria M z literką N w nazwie to to samo co silniki serii N.

Słyszałem też, a może gdzieś czytałem, że rozrząd /łańcuch/ w silnikach serii M wymaga okresowego sprawdzania po kątem jego stanu. Średnio przy przebiegu 400 - 500 tyś km wymaga wymiany. Znając polskie realia gdzie do kraju sprowadzane są auta z dużymi przebiegami, potem "korygowanymi" to wiele z tych silników ma wiele ponad 500 tyś km. Szczególnie w autach 10 - 7 letnich z silnikami o pojemności 3l, które na zachodzie naprawdę dużo jeżdżą.

Wprost przeciwnie. A dlaczego w N57 tak malo jest przypadkow urwanego łańcucha, mimo, że to dokładnie ten sam mechanizm a nawet wiele części co w N47 ?

Dokładnie z tego samego powodu co w M57. Aut z tymi silnikami jest bardzo mało, wiec mało się o tym słyszy. Cudów nie ma. Lancuch M57N zostal odchudzaniu i ma grubość i trwałość jak w N47/N57, a być może nawet gorsza, bo jest z przodu silnika, a nie z tylu.

Natomiast rzeczywiście może się psuć rzadziej z dwóch powodów powiązanych z eksploatacją. Te auta więcej jeżdżą w trasie i często maja skrzynie asb. To bardzo mocno wpływa na trwałość łańcucha. Dodatkowo nawet w przypadku ręcznej skrzyni nie miały systemu start stop. Każde uruchomienie silnika to większe naprężenia łańcucha. Jak myślisz dlaczego o wiele łatwiej znaleźć przypadki zerwania łańcucha w aktach które jeździły głównie po mieście ?

 

Podsumowując konstrukcja w M57N jest prawdopodobnie najbardziej narażona na problemy, ale najrzadziej o tym słychać z powodu nieco innej eksploatacji oraz malej liczby aut z tym silnikiem. Sprawa dotyczy nie całej serii M57, lecz silnika w odmianie N z aluminiowym blokiem. Tych jest w ogóle bardzo mało na rynku bo to był już koniec produkcji tej serii, a przypadków awarii jest relatywnie sporo.

 

Natomiast co do M47 ja kojarzę z forum co najmniej dwa przypadki zerwania łańcucha.

 

Osobiście to jednak uważam, że to co piszesz nie jest do końca logiczne. Skoro silniki M47n i M57n mają ten sam rozrząd i silnik M57n jest bardziej narażony na awarie rozrządu jak M47n z uwagi na to że posiada 6 cylindrów. To na podstawie stosunku ilości awarii rozrządu w silnikach M47n oraz N47 można stwierdzić, iż najbardziej narażoną na awarie rozrządu jest silnik N57 a nie M57n. Twoim zdaniem na forum awaria rozrządu dla silnika M47 pojawia się 2 razy, natomiast awarii rozrządu /pęknięć oraz szurania/ jest 100 razy więcej.

W Polsce na pewno nie jeździ 100 razy więcej silników N47 od M47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem że w M47N jest taki sam rozrząd jak w M57N. To po pierwsze.

Po drugie silniki M nie pochodzą z czasow unifikacji jak silniki N wiec rozrząd może być całkiem inny. Pisałem jedynie że w M57N lancuch jest równie cienki jak w N i jest relatywnie dużo przypadków zerwania. Na szuranie nikt nie reaguje, być może go nie słychać lub nie występuje.

Przypadków zerwania łańcucha w N jest na forum może z 20. To nie jest sto razy więcej. Jeśli zsumujesz przypadki zerwania M47 i w M57 to wyjdzie że jest ich tylko kilka razy mniej niż w N.

Po czwarte silnik N57 jest dokładnie tak samo narażony na awarie łańcucha jak w N47, a nie bardziej, bo rozrząd jest z tylu. Rozrząd jest bardziej narażony na drgania w silniku R6 tylko gdy znajduje się z przodu. Dlatego przeniesiono go na tyl w nowszych silnikach. Także obecnie w benzynowych i dieslach serii B.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem że w M47N jest taki sam rozrząd jak w M57N. To po pierwsze.

Po drugie silniki M nie pochodzą z czasow unifikacji jak silniki N wiec rozrząd może być całkiem inny. Pisałem jedynie że w M57N lancuch jest równie cienki jak w N i jest relatywnie dużo przypadków zerwania. Na szuranie nikt nie reaguje, być może go nie słychać lub nie występuje.

Przypadków zerwania łańcucha w N jest na forum może z 20. To nie jest sto razy więcej. Jeśli zsumujesz przypadki zerwania M47 i w M57 to wyjdzie że jest ich tylko kilka razy mniej niż w N.

Po czwarte silnik N57 jest dokładnie tak samo narażony na awarie łańcucha jak w N47, a nie bardziej, bo rozrząd jest z tylu. Rozrząd jest bardziej narażony na drgania w silniku R6 tylko gdy znajduje się z przodu. Dlatego przeniesiono go na tyl w nowszych silnikach. Także obecnie w benzynowych i dieslach serii B.

Kiedy rozrząd jest z przodu to jego odległość od uszu kierowcy jest o wiele wieksza ( kiedy jest z tyłu to w linii prostej jest on naprawdę bardzo blisko od uszu) Może stąd wynika że w M nie słyszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja na usługę biegnie 2 lata od momentu jej wykonania. Wiec spóźnione 2 miesiące. Ja bym jednak próbował.

 

Myślę, żę to co ustaliłem i co napiszę przyda się potomnym.

Zasady gwarancji udzielanej w BMW (taką odpowiedź uzyskałem z BMW Group na Wołoskiej i z ASO DM w Bydgoszczy):

Gwarancja standardowo trwa 2 lata. W ramach gwarancji uszkodzoną cześć wymienia się na nową. I teraz:

Jeżeli auto zostało kupione w zagranicznym salonie i tam część została wymieniona w ramach gwarancji (klient nie płacił za wymianę) to gwarancja na tę wymienioną część kończy się w dniu końca gwarancji na auto (w moim przypadku było to tydzień albo 2). Tak stanowi tam prawo.

Natomiast jeżeli auto część miało wymienioną w ramach gwarancji w PL to tutaj prawo nakazuje na wymienioną część dać gwarancję taką jak była standardowa na tę część gdy auto było nowe ( gwarancja to 2lata, więc na wymienioną część znów należy się 2 lata)

 

Okazuję się, żę nasze prawo jest bardziej prokonsumenckie. I jeżeli mamy wymieniony rozrzad w polskim salonie w ramach gwarancji to znów mamy gwarancje, a za granicą już nie.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalam na podstawie papierów co w moim aucie zostało wymienione w ramach gwarancji i mam kilka pytań. Jak wprowadzane są zmiany (poprawki) poszczególnych elementów? Czy po wprowadzeniu poprawki danej części zawsze nadawany jest jej nowy nr katalogowy? Czy może możemy mieć 2 cześci o tym samym nr katalogowym i jedna będzie przed poprawką a druga po? Czy jest to możliwe?

 

Gdzie w ogóle można sprawdzić historię poszczególnych poprawek, gdzie byłoby napisane jaka część i kiedy została poprawiona oraz jakie są najbardziej aktualne części do ukł rozrządu?

I kolejna jeszcze sprawa czy rozrząd jest w pełni z unifikowany czyli ten sam do 118d, 120d, 318d, 320d, 320ed, 520d itd Czy zdarzają się jakieś dziwne odstępstwa, że nagle ktoś po nr vin dowie się, że ma zupełnie inne cześci?

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad jest taki sam niezaleznie od tego czy 18d czy 20d i niezaleznie jaka buda.poprawki opisane tu https://www.facebook.com/pages/BMW-Problem-Timing-Chain/293617047394760?sk=timeline.Najbardziej znaczace poprawki to ślizgi i kształt zębów na wale korbowym.Po co chcesz coś ustalać.Sprawa jest prosta : zaczyna hałasować wymienia sie całość.Przy tak sporej czasowo pracy nie opłaca sie przyoszczedzać paru stówek na nie wymienieniu wszystkich czesci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części rozrządu we wszystkich N47 są takie same. Z czasem się zmieniały, ale w danej chwili były jednolite dla wszystkich jednostek bez względu na moc i rodzaj auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
niestety ale nie masz racji, koło pompy oleju występuje w dwóch średnicach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja na usługę biegnie 2 lata od momentu jej wykonania. Wiec spóźnione 2 miesiące. Ja bym jednak próbował.

 

Myślę, żę to co ustaliłem i co napiszę przyda się potomnym.

Zasady gwarancji udzielanej w BMW (taką odpowiedź uzyskałem z BMW Group na Wołoskiej i z ASO DM w Bydgoszczy):

Gwarancja standardowo trwa 2 lata. W ramach gwarancji uszkodzoną cześć wymienia się na nową. I teraz:

Jeżeli auto zostało kupione w zagranicznym salonie i tam część została wymieniona w ramach gwarancji (klient nie płacił za wymianę) to gwarancja na tę wymienioną część kończy się w dniu końca gwarancji na auto (w moim przypadku było to tydzień albo 2). Tak stanowi tam prawo.

Natomiast jeżeli auto część miało wymienioną w ramach gwarancji w PL to tutaj prawo nakazuje na wymienioną część dać gwarancję taką jak była standardowa na tę część gdy auto było nowe ( gwarancja to 2lata, więc na wymienioną część znów należy się 2 lata)

 

Okazuję się, żę nasze prawo jest bardziej prokonsumenckie. I jeżeli mamy wymieniony rozrzad w polskim salonie w ramach gwarancji to znów mamy gwarancje, a za granicą już nie.

a jakiś odnosny paragraf KC potwierdzajacy to co napisałeś możesz zamieścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to można się sprzeczać czy to koło w ogóle jest elementem napędu rozrządu .Raczej za "rozrząd" rozumie sie to co spina wał korbowy z wałkami rozrządu.Ale dobrze że zwróciłeś uwagę na tą różnice

nazywaj sobie jak chcesz ale przy wymianie ma bardzo istotne znaczenie wiec każdy kto pyta ma i te elementy na uwadze tym bardziej że też się zużywają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja na usługę biegnie 2 lata od momentu jej wykonania. Wiec spóźnione 2 miesiące. Ja bym jednak próbował.

 

Myślę, żę to co ustaliłem i co napiszę przyda się potomnym.

Zasady gwarancji udzielanej w BMW (taką odpowiedź uzyskałem z BMW Group na Wołoskiej i z ASO DM w Bydgoszczy):

Gwarancja standardowo trwa 2 lata. W ramach gwarancji uszkodzoną cześć wymienia się na nową. I teraz:

Jeżeli auto zostało kupione w zagranicznym salonie i tam część została wymieniona w ramach gwarancji (klient nie płacił za wymianę) to gwarancja na tę wymienioną część kończy się w dniu końca gwarancji na auto (w moim przypadku było to tydzień albo 2). Tak stanowi tam prawo.

Natomiast jeżeli auto część miało wymienioną w ramach gwarancji w PL to tutaj prawo nakazuje na wymienioną część dać gwarancję taką jak była standardowa na tę część gdy auto było nowe ( gwarancja to 2lata, więc na wymienioną część znów należy się 2 lata)

 

Okazuję się, żę nasze prawo jest bardziej prokonsumenckie. I jeżeli mamy wymieniony rozrzad w polskim salonie w ramach gwarancji to znów mamy gwarancje, a za granicą już nie.

a jakiś odnosny paragraf KC potwierdzajacy to co napisałeś możesz zamieścić?

 

NIe mogę, ponieważ to są informacje uzyskane ze źródeł w/w spradzałem jedynie u rzecznik praw konsumenta to ta z kolei twierdzi, że w kwestii gwarancji mamy dziki zachód i jest ona zawsze tylko dobrą wolą sprzedawcy i jak chce to nam jej udziela a jak nie chce to nie udziela a szczegółowych przepisów nie ma :shock: co z kolei się kłóci z tym co można znaleleźć w internecie na różnego rodzaju forach.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.