Skocz do zawartości

320d kawałek świecy w silniku - pali na 3 cylindry


ipiechu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety jak w temacie :/

przy wymianie świeć wpadła końcówka świecy do środka ten części grzejnej. Po oczyszczeniu niby wszystkiego i założeniu świec silnik działa ale na 3 cylindry!?! co mogło pójść nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze tylko podwiesil sie zawor i regulator zbyt bardzo wypelnil sie olejem jezeli po ok 15 min pracy nie zacznie palic na wszystkie cyl to znaczy ze zawor jest uszkodzony prawdopodobnie zgiety

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wpadła końcówka od żarnika, mechanik wszystko wyjmował magnesem, później przedmuchał 12atm powietrzem przewietrzył, ruszał wałem czy nic nie haczy ale niestety nic nie znalazł. Po uruchomieniu jednak silnik chodzi na 3 cylindrach. Co niestety ale będzie trzeba pewnie rozebrać głowice. Ktoś jeszcze stwierdził czy może przewody są uszkodzone myślę że sprawdzał ten fakt. Pytanie teraz co zrobić by to naprawić i jakie są możliwe komplikacje po takim zabiegu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego na twoim miejscu bym zainwestowal w sprawdzenie kompresji(koszt okolo 100zlotych),a bedziesz mial pewnosc czy to tam tkwi problem czy nie.

Zwalenie glowicy napewno wiecej kosztuje.Jesli jednak zawor lub gniazdo uszkodzone to zalezy od wielkosci szkod,albo pasta polerska(w co nie wierze przy duzych szkodach)lub wymiana...chyba ze ktos cos slyszzal o regeneracji...ale nie ma co z fusow wrozyc.Sprawdz kompresje.

 

Jeszcze jedna opcja ktora mi podchodzi do glowy to moze wtrysk zostal zapchany/uszkodzony przez ten opilek od zarnika...nie podaje paliwa a przy tym nie gada na cztery gary.... :?: Ale wtedy przy sprawdzeniu kompresji wszystkie gary powinny bys pozytywne.

I przestroga panowie.Wymiana swiec zarowych..hmm niby banalna operacja a jesli sie zapytasz na warsztacie o cene to nawet mozesz uslyszec 500zlotych do tego mechanik powie,zebys zalewal nafta lub WD 40 przez tydzien do dwoch tygodni,a potem mozna wymienic.A przyczyna jest prosta.Zarowe swiece sa cienkie i nie kazdy smaruje smarem wysokotemperaturowym,po czy ukreca sie lepek lub czesc zostaje w glowicy...(przerabialem to 2 lata temu)-MADRY POLAK PO SZKODZIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wydaje mi się że sprawdzał ciśnienie ale nie pytałem bo mnie zszokowała ta informacja :/ auto mam pół roku kupione z niemiec i wydaje mi się że nigdy nie wymieniali świece i mechanik mówił mi że jeśli mam 2,5l to mam nie przyjeżdżać bo się ukręcają jak powiedziałem że mam 2l to się zgodził. Ma duże doświadczenie i dobrą opinię tylko słyszałem. Jeszcze upewnię się co do ciśnienia. I mam pytanie czy sens jest podłączać pod komputer auto? czy i tak nic nie wykaże skoro może być to uszkodzenie tłoka lub wtrysku? A jeśli wtrysku to co wtedy? A po rozebraniu głowicy auto będzie sprawne dalej bo słyszałem opinie że po roku może uszczelkę wywalić ponownie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po rozebraniu głowicy auto będzie sprawne dalej bo słyszałem opinie że po roku może uszczelkę wywalić ponownie.

....Tu musisz zadac pytanie mechanikowi czy sie zna czy nie,ale jesli wszystko zrobi ksiazkowo to powinno byc ok.Jesli oczysci/zplanuje(jesli taka potrzeba) glowice oraz zastosuje ksiazkowa metode dokrecania i zamontuje odpowiednia uszczelke to powinno byc ok,zas jesli cos spierdzieli to wyczujesz roznice wczesniej i skladasz reklamacje u pana Kazia :D

Edytowane przez prymusnmr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiedział, że kawałek wpadł do cylindra, to jeśli nie był pewny, że wszystko wyciągnął tym magnesem, nie powinien próbować odpalania. Informował Cię o ryzyku? Jest pewien, że magnes przyciąga wszystkie materiały, z których zrobiona jest świeca? Może dało się zważyć tą urwaną wraz z gratami, które wpadły i porównać z masą innej nieurwanej. W końcu, nie wierzę, że nie ma takich małych kamer, żeby nie dało się wetknąć w tę dziurę. Jestem w szoku, że ktoś tak zaryzykował! Teraz nie tylko ściąganie głowicy, ale i naprawa diabli wiedzą ilu części.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, oto fotki wczoraj rozebranego silnika....

http://imageshack.us/photo/my-images/651/20120225464.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/862/20120225465.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/13/20120225466.jpg/

 

widac ze juz byla glowica robiona i to widac przez jakiego fachowca teraz pytanie co zrobić w takim przypadku auto mam ponad pół roku dopiero :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dopiero rozkręcony ślady są z zewnątrz widać że krzywo zeszlifowany blok jest w ogóle. Czy cylindry i tłoki są ok nie wiem :/ tylko zdążyłem to zobaczyć zrobić zdjęcia i lecieć do pracy. Pytanie czy da się to sensownie naprawić ? będę dawał dopiero do planowania głowicę więc czy reszta jest nie naruszona :/ trudno powiedzieć wygląda to w ogóle jakby zawory były już kiedyś wyjmowane nie każda ma kropkę na sobie są ślady uszczelniania silikonem i najtańsza uszczelka pod głowicą. Czy w takim wypadku można uderzać do komisu który to auto sprzedał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.