Skocz do zawartości

Dylemat - obrotomierz 1.6 M40 89r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moja Beemka od samego początku miała nie działający obrotomierz. Wczoraj postanowiłem się zabrać do roboty. Rozkręciłem licznik, sprawdziłem obie baterie, które na 3V każda, miały 2.3 V. Tak więc odpada. Przy okazji sprawdziłem płytkę drukowaną, wszystko ok. Wcześniej jednak już przy odłączaniu przewodów zauważyłem, że na trzy wtyczki + mały wtyk (biała, czerwona z (mały wtyk) i niebieska) jedno żółte środkowe gniazdo jest nie podłączone. Szukałem ewentualnego brakującego wtyku i nic nie znalazłem. Po za tym kontrolka od CheckEngine (inspekcja) była zaślepiona. Czy to możliwe, że moja Becia nie ma wyprowadzenia pod obrotomierz i kontrolkę inspekcji? Podaje także mój numer VIN: WBAAC11060AB05491. Przypominam, że chodzi o BMW E30 1.6 M40 89r. Proszę o konkretne porady. Pozdrawiam
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Nie wiem dlaczego ale problem z obrotomierzami w e30 to standard.

Jezeli chodzi o wtyczki to maja byc podlaczone wlasnie te dwie o ktorych mowisz. Trzecia jest dla komputera, ktory wskazuje m.in. zuzycie paliwa, srednia predkosc itp.

Opublikowano
A czy to możliwe, że moja wersja auta, nie ma kontrolki od kasowania inspekcji?
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

nie ma w ogole czegos takiego jak kontrolka od kasowania inspekcji.

Jest oil service - ten pasek na dole z diodami i do tego zalicza sie kontrolka z napisem oil service oraz kontrolka z napisem inspekction. W niektorych modelach jest jeszcze zegarek - ktory powiadamia o przegladach rocznych.

 

W kazdej BMW sa diody i inspekcja. Jezeli jej nie masz to znaczy ze ktos ja usunol - najprawdopodobniej nie dzialala. I podczas usuwania mogl zepsuc obrotomierz

Opublikowano
po pierwsze wymienic baterie. musza miec po 3,1 - 3,2 volta napiecia bez obciazenia i w pelni naladowane. one sa odpowiedzialne oprocz podtrzymania pamieci oilservice i inspespekcji takze za poprawne dzialanie obrotomierza i wakuometru - wskaznika chwilowego zuzycia paliwa. po drugie sprawdzic styk wszystkich wielozlaczy w zegarach - w niektorych wersjach zegarow wystepowala zworka podajaca napiecie doladowujace baterie. wystarczy ze wypadla badz poluzowala sie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.