Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. :D

 

Szukam opinii na temat montażu alarmu do e39? Podobno są jakieś problemy z montażem tego urządzonka w tym modelu.

 

Mam już alarm, objeżdziłem kilku elektryków zajmujących się montażem alarmów i żaden jak do tej pory nie chciał się podjąć monażu... :duh:

Co w tym jest :?: :?: :?:

Może ktoś już montował u siebie i może coś na ten temat wie?

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Wiec chodzi ta o to ze tam na kazde poszczegolne swiatelko jest jeden przekaznik!! bardzo duzo podlaczen jest!! Ja u siebie montowalem tzn w warsztacie to wzieli ode mnie 50 zl wiecej bo powiedzieli ze straszny samochod do montazu alarmu!! Zeby zalozyc w niej alarm naprawde trzeba sie znac dobrze na robocie!!!!
BMW a to dobre jest!!!!!
Opublikowano

Witam

 

Zgadzam sie z przedmówcą. Zakładałem jakiś czas temu alarm w mojej 520 i rzeczywiście jest więcej roboty z nim, a dokładniej z szukaniem potrzebnych przewodów (jak już było wspomniane każdy kierunek osobno, centralny zamek sterowany '-', i inne podobne błachostki ). I do tego zakładany alarm musi możliwość wyłączenia czujnika spadku napięcia.

Ale wszystko jest do zrobienia... :D :D

 

pozdrowienia

Opublikowano

Do kingfox i jari666

 

A nie rozładowuje wam akumulatora np po kilku dniach postoju (no chyba że nie zostawialiście auta na dwa trzy dni bez jazdy) Bo to często się zdaża podobno. To że każdy kierunek jest oddzielnie to już wiem - ale nie koniecznie trzeba je podłączać. Można np pod pozycje - no chyba że też mają oddzielne bezpieczniki, to już wtedy bez różnicy.

 

Co znaczy centalny sterowany "-", o co tu chodzi. Moglibyście to jakoś przybliżyć?

 

kingfox to się przyznał :) że montował w warsztacie, a Ty jari666 sam montowałeś?

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Sluchaj ja moja dziewczynke zostawialem na parkingu po dwa tygodnie wiem ze dla niej to musialo byc brutalne ale niestety!! :) Ale nie bylo mowy a o jakims rozladowaniu sie nic z takich akcji!! Ale mialem takie akcjie ze sie sama syrena właczala!! se powyla i przestala pojechalem do warsztatu co jest i troszeczke obciąl wyłacznik krancowy maski i jest wszystko super!!! A i jak bedziesz podlączal sobie alarm pamietaj zeby podlaczyc funkcje COMFORT!!! Fajny bajerek a ta sama robota jeden kabel trzeba wiecej wpiac :D
BMW a to dobre jest!!!!!
Opublikowano

Z rozładowywaniem akumulatora nie miałem problemu (mimo iż ponad miesiąc byłem za granicą i auto stało w garażu bez zapalania).

Co do sterowania centralnym to machnałem się :duh: (za co przepraszam), bo w bumkach centralny sterowany jest '+' czyli trzeba podać +12V żeby dzwi się zamknęły lub otworzyły (przeważnie w innych autach otwarcie lub zamknięcie następuje po zwarciu do masy). Prostym sposobem jest kupienie alarmu który ma możliwość sterownia + i - (polecam Exusa, jeśli byłbyś zainteresowany daj znać podam ci namiary bo normalnie tego alarmu bez montażu nie kupisz).

A co do montazu to montowaliśmy z kumplem sami ww. Exusa (rownież dzieki pomocy roberabmw :modlitwa: ). Trwało 4 dni, ale warto. :cool2:

 

pozdrawiam

Opublikowano
Cześć - ja miałem omawiany problem co Ty. Kupiłem nawet nowy akumulator i . . . po dwóch dniach mojej nieobecności nowy akumulator piardł - nawet lampki oświetlenia wnętrza przygasły po przekręceniu zapłonu. Wina była po stronie źle założonego alarmu - ale co i jak - tego Ci nie powiem - bo nie wiem co robili - w elektryce a raczej elektronice nie jestem zbyt dobry.
Opublikowano
o - i jeszcze po przypomnieniu - wiem że rozchodziło się o tzw. "grandmoduł" który usypia Ci samochód (ocina prąd) po 15 min. "niedotykania" do samochodu. Źle podłączony alarm sprawiał że ten grandmoduł nie odcinał prądu poniewą miał symulację działania jakiegoś z urządzeń elekrtycznych.
Opublikowano
Cyz ktos z kolegw ma moze zamontowany alarm Chalenger_ Mialem z nim dzisiaj kopoty, zaczal mi sie sam uruchamiac po powrocie do domu, czy powodem moze byc wymiana zarowki swiata pozycyjnego tylniego, lub wlaczone swiatelko wewnetrzne

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Z rozładowywaniem akumulatora nie miałem problemu (mimo iż ponad miesiąc byłem za granicą i auto stało w garażu bez zapalania).

Co do sterowania centralnym to machnałem się :duh: (za co przepraszam), bo w bumkach centralny sterowany jest '+' czyli trzeba podać +12V żeby dzwi się zamknęły lub otworzyły (przeważnie w innych autach otwarcie lub zamknięcie następuje po zwarciu do masy). Prostym sposobem jest kupienie alarmu który ma możliwość sterownia + i - (polecam Exusa, jeśli byłbyś zainteresowany daj znać podam ci namiary bo normalnie tego alarmu bez montażu nie kupisz).

A co do montazu to montowaliśmy z kumplem sami ww. Exusa (rownież dzieki pomocy roberabmw :modlitwa: ). Trwało 4 dni, ale warto. :cool2:

 

pozdrawiam

Hahaha!!!

Właśnie mam Exusa 3100. Kupiłem go zanim miałem e39. I nikt nie chce tego założyć, Problem widzą w aucie a nie w alarmie. Ten alarm jest jednym z najlepszych w tej chwili na rynku (odpalanie z pilota, czujniki przechyłu, powiadamianie na pilota o próbie włamania bądź lewarowania auta i inne bajerki :) ). I co z tego jak nikt się nie chce podjąć montażu. Sam bym zamontował, ale bez żadnych schematów elektrycznych to raczej niemożliwe. Przecież nie będę rozbebeszał całego samochodu. Może ktoś zna jakiegoś linka do schematów do e39.

A i jak bedziesz podlączal sobie alarm pamietaj zeby podlaczyc funkcje COMFORT!!! Fajny bajerek a ta sama robota jeden kabel trzeba wiecej wpiac

A co to za funkcja. Mogłbyś coś przybliżyć? :)

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Hahaha!!!

Właśnie mam Exusa 3100.

 

Gratuluję wyboru, bo alarm jest rzeczywiście świetny :cool2: .

 

Sam bym zamontował, ale bez żadnych schematów elektrycznych to raczej niemożliwe. Przecież nie będę rozbebeszał całego samochodu.

Ja właśnie montowałem bez żadnego schematu (dlatego trwało to 4 dni :mrgreen: :mrgreen: )

 

Może ktoś zna jakiegoś linka do schematów do e39.

Dołączam się do prośby, bo jeszcze muszę parę rzeczy zmienić (min. otwieranie bagażnika z pilota) i potrzebny na gwałt schemat :norty:

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niedawno naprawiałem alarm w swoim samochodziku i otwierdzę to co mówił kingfox :

Wiec chodzi ta o to ze tam na kazde poszczegolne swiatelko jest jeden przekaznik!! bardzo duzo podlaczen jest!! Ja u siebie montowalem tzn w warsztacie to wzieli ode mnie 50 zl wiecej bo powiedzieli ze straszny samochod do montazu alarmu!! Zeby zalozyc w niej alarm naprawde trzeba sie znac dobrze na robocie!!!!

zrobili dobrze, ale potwierdzali ze pochrzanione jest elektryka w E39

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
witam mam takie pytanie posiada ktos autoalarm z radiopowiadomieniem na jaki dystans to dziala czy sie sprawdza i czy jest sens wydac 200 zl wiecej na cos takiego ??
Opublikowano
jari666 jak montowales sam to moze opiszesz co gdzie wpinales,

Oj za duzo by pisac, z checia w miare mozliwosci odpowiem na konkretne pytania. Sęk w tym że nie wszystkie przewody pamiętam (nie pomyślałem żeby sobie je spisać :duh: :mad2: ). Coś jednak zostało w głowie i na kartkach wiec postaram sie pomoc.

 

tak patrze na allegro na alarmy i mial ktos do czynienia z czyms takim??

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=83254672

Jesli sie nie myle to za 370 był Autoalarm EXUS V3100 Control i jego ci polecam bo warto dołożyć parę złotych za dobry alarm (nie znam tego centuriona wiec moze sie myle co do niego):

http://www.exus.pl/index.php?action=showcategory&kat_id=2

 

witam mam takie pytanie posiada ktos autoalarm z radiopowiadomieniem na jaki dystans to dziala czy sie sprawdza i czy jest sens wydac 200 zl wiecej na cos takiego ??

Sam nie mam radiopowiadamiania i szczerze mówiąc wybrałem alarm bez i dodatkowe radiopowiadamianie GSM (wiekszy zasieg itd, dodatkowe mozliwosci :roll2: ):

http://allegro.pl/show_item.php?item=81495256

Opublikowano (edytowane)

jari666 super ze chcesz pomoc, jakbys sobie przypomnial to napisz mi jak podpinales wylaczniki drzwi, centralny i fonkcje komfort z reszta powinienem jakos sobie poradzic. Kupilem silikona CD mialem go w poprzednim samochodzie i dzialal bez problemu. Ok ide montowac

EDIT: i jeszcze kierunki :) jakos nie moge sie polapac na jakiej zasadzie dzialaja

Edytowane przez aArek
Opublikowano
jakbys sobie przypomnial to napisz mi jak podpinales wylaczniki drzwi, centralny i fonkcje komfort z reszta powinienem jakos sobie poradzic.

Pewno juz sie połapałeś ze wiekszość modułów jest za schowkiem i skrzynką z bezpiecznikami. Tam też sie podpinałem z kierunkami (niestety każdy z 4 osobno) i należy sie wpiać z centralnym (ja niestety musze to poprawić bo podpiałem sie do przycisku na środkowej konsoli).

 

Kolory potrzebnych przewodów (moduły za bezpiecznikami):

- kierunek przód lewy - brąz/biały,

- kierunek przód prawy - brąz/czerwony,

- kierunek tył lewy - brąz/szary,

- kierunek tył prawy - brąz/biały,

 

- zamykanie centralnego - brąz/żółty,

- otwieranie centralnego - brąz/niebieski.

 

Funkcji komfort (czyli domykania szyb) nie podłączałem gdyż wtedy nie miałem czasu, jest to przede mną.

 

PS: pamiętaj żeby wyłączyć czyjnik spadku napięcie bo będzie sie alarm wzbudzał co jakiś czas :mrgreen:

Opublikowano
z alarmu sa wyjscia na prawy i lewy kierunek to zwierales przos z tylem czy odseparowywales diodami??

Każdy odseparowałem diodą.

 

Przypomniało mi się że pod kierunki podpiąłem sie do modułu nie znajdującego się bezpośrednio za schowkiem, ale na prawo i nizej od niego (za plastikowa zaslepka pionowo przymocowana do blachy).

Opublikowano

widze ze temat alarmu w e39 rozpracujemy dokladnie :mrgreen: ale to dobrze to przyda sie komus. powiedz jeszcze jak poradziles sobie z wylacznikami drzwiowymi gdzie sie wpioles i jak dokladnie

aha mam schemat w pliku pdf ale nie wiem jak go zamiescic na forum

Opublikowano

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

HEHE i bardzo dobrze, moze dzieki nam ktos sie zdecyduje samemu zalozyc alarm :)

 

Co do drzwi to nie pamietam koloru kabli i miejsca. Prawdpopodobnie wpialem sie w wiazke za plastikowymi oslonami (jedna to ta na ktorej znajduje sie przycisk do otwierania bagaznika, i od stroy pasazera). Kolory zas zobaczylem jakie ida od krancowki w zamku z drzwi (a dokladniej, wylacznik znajduje sie nie na drzwiach a slupkach).

 

Schemacik proponuje umiescic na jakims serwerze (np. http://rapidshare.de/ ) a linka dac do dzialu Przydatne linki.

Opublikowano
(...)Kolory potrzebnych przewodów (moduły za bezpiecznikami):

- kierunek przód lewy - brąz/biały,

- kierunek przód prawy - brąz/czerwony,

- kierunek tył lewy - brąz/szary,

- kierunek tył prawy - brąz/biały,

(...)

zawirowales troche to jest opis wylacznikow krancowych drzwi.

znalazlem w sieci taki schemat moze komus sie przyda:

http://autosos.webpark.pl/bmw_se5_01_dt.pdf

to juz mamy prawie wszystko rozgryzione oprocz centralnego zamka i domykania szyb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.