Skocz do zawartości

320D dziwny wynik pomiaru oporu elektrycznego świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Przy silnych mrozach długo musiałem kręcić klekota aby odpalił, chwilę po odpaleniu chodził nierówno i mocno dymił, wszystko wskazywało na świece, sprawdziłem dzisiaj bezpiecznik świec, jest OK, przekaźnik świec, również jest OK, daje ponad 12V na każdym z 4 wyjść, na koniec sprawdziłem opór elektryczny świec, nie chciało mi się ściągać kolektora dolotowego i innych pierdół aby się do nich dostać, zamiast tego podłączyłem miernik do masy auta (silnika) i kolejno w każdy z 4 pinów we wtyku który wchodzi w przekaźnik świec, wyszło mi:

 

Nr świecy / Opór na zimnym silniku / Opór na lekko rozgrzanym silniku

 

1 / 92ohm / 140ohm

2 / 87ohm / 88ohm

3 / 5,55megaohm / 3,4megaohm

4 / 5,44kiloohm / 4,8kiloohm

 

Dziwne te wyniki, czy oznacza to że mam uwalone wszystkie świece :?: Jest sens wymieniać teraz świece na nowe czy lepiej wstrzymać się do następnej zimy :?: Pytam bo mrozy się kończą i jeżeli nie jest teraz to wymagane to oszczędził bym sobie na teraz wydatku, poza tym jak pomyślę o ryzyku ukręcenia świecy to mi się źle robi :cry2:

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Widzę, że chyba nie złapałeś swoim miernikiem dobrej masy, bo wyniki masz astronomiczne.

Na 1 i 2 świecy coś tam żyje ... reszta raczej padnięta.

Skrobałeś coś tego aluminium przed przytknięciem końcówki miernika ?? Spróbuj "wbić" się / zarysować troszkę blok końcówką - wynik powinien być dokładniejszy.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Widzę, że chyba nie złapałeś swoim miernikiem dobrej masy, bo wyniki masz astronomiczne.

Na 1 i 2 świecy coś tam żyje ... reszta raczej padnięta.

Skrobałeś coś tego aluminium przed przytknięciem końcówki miernika ?? Spróbuj "wbić" się / zarysować troszkę blok końcówką - wynik powinien być dokładniejszy.

 

Mierzyłem kilka razy, przykładałem do silnika jak i do kabla masowego, za każdym razem wyniki były te same. Albo świece są aż tak uwalone albo wiązka prowadząca do świec, ale znając życie pewnie świece.

Opublikowano
gutek0001 a odpiąłeś wtyczkę od przekaźnika? Bo jak nie to możesz sobie mierzyć do woli.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
gutek0001 a odpiąłeś wtyczkę od przekaźnika? Bo jak nie to możesz sobie mierzyć do woli.

 

tak wtyczka była wypięta z przekaźnika, ale nawet jeżeli by tak nie było to nie wpłynęło by to na wynik, przecież zapłon miałem wyłączony więc przekaźnik miał otwarty obwód :)

Opublikowano
Kabelek plusowy od aku i jedziesz po czubkach świec - jak zaiskrzy to dobra. Ja też na początku mierzyłem miernikiem i wychodziło, że są sprawne, ale niestety były uwalone. Miernikiem to sobie można w tym przypadku IQ zmierzyć.
Opublikowano

To ci gratuluje kolego cannibal2000, że tak robiłeś, bo masz świece na 5V... na bank którąś spaliłeś w ten sposób .

Miernikiem "odpowiednim" można dużo... tylko trzeba umieć. Iskrzyć kablami po czymś - druciarstwo...

Kolega wyraźnie napisał że nie ściągał kolektora i nie ma dostępu do świec.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Wiem i wiedziałem, że mam świece na 5V bo nawet na nich o tym informują :D . Jak sobie chcesz to mierz miernikiem i jeźdź na uwalonych. Metodą na szybkie iskrzenie nic im się nie stanie panie "teoretyk".

Czasami lepsze "druciarstwo" niż "pseudo wywody". :cool2:

Opublikowano

Mierzyłem miernikiem i jeżdżę na dobrych ... jeśli dla ciebie miernik to "teoretyka" to nie mamy o czym rozmawiać... INPA i interfejs to już pewnie czary... :lol:

 

Kolego gutek0001 - bez zmiany kolektora raczej się nie obejdzie.

Dodatkowo po zdjęciu przewodów pomierz je same względem masy gdyż 100ohm przy spalonej świecy wskazuje na zwarcie /wilgoć gdzieś po drodze.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Dodatkowo po zdjęciu przewodów pomierz je same względem masy gdyż 100ohm przy spalonej świecy wskazuje na zwarcie /wilgoć gdzieś po drodze.

 

Czyli spalona świeca nie może mieć oporu w okolicach 100ohm a znacznie więcej (jak np. te pozostałe 2 świece które mają opory w kilo i megaomach)?

Zwarcia nie wykluczam, jak mi pękł wał korbowy to mechanik przekładał mi silnik z dawcy, tyle że silnik dawcy miał inną wiązkę kabli, musiał wyciągnąć wiązkę z uszkodzonego silnika i spiąć ją ze sprawnym silnikiem, podobno z samą wiązką walczył aż parę godzin, możliwe że przetarł izolację i tak jak piszesz wilgoć robi zwarcie. Będzie trzeba sprawdzić to miernikiem po odłączeniu kabli od świec. Napiszcie mi jeszcze czy należy wymienić teraz świece czy mogę wstrzymać się do następnej zimy? Bo słyszałem, że w wielu silnikach świece lekko grzeją dopóki płyn chłodniczy nie osiągnie pewnej temperatury, np. 30*C, nie wiem jak jest w przypadku mojego silnika (jest to 136 konna wersja).

 

PS. Pomiarów dokonuję miernikiem UNI-T UT33A, taki jak na tej aukcji: http://allegro.pl/miernik-uniwersalny-uni-t-ut33a-ut-33a-i2085169454.html

Nie jest to profesjonalny sprzęt ale myślę że do sprawdzenia czy świece / przewody są OK wystarczy. Jak na razie dzięki niemu dowiedziałem się czemu akumulator mi się rozładowywał :) Napięcie alternatora okazało się OK, pobór prądu na postoju w normie, wszystko więc wskazywało na zużycie akumulatora, kupiłem nowe aku i już nie muszę wozić szelek w bagażniku :)

Opublikowano

Miernik nie najgorszy - może być.

Świeca żarowa to grzałka i jak w przypadku żarówki jest dobra lub spalona. Nawet w przypadku przytopienia końcówki świecy i w efekcie skrócenia elementu grzejnego (o ile zgrzałby się prawidłowo z masą) opór by zmalał a nie wzrósł ... w dodatku w takich granicach.

Jeśli chodzi o dogrzewanie świec to raczej w 150PS - tam jest sterownik elektroniczny który może regulować moc grzania. U ciebie tylko przekaźnik włącz/wyłącz 12V.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

w wersji 136Km DDE 3.0 też jest podgrzewanie po uruchomieniu. tzw after-heating. Można poczytać o tym w WDS albo TIS.

A jeśli nie masz problemów z rozruchem( jak jest zdrowy silnik to nawet przy spalonych świecach odpala bez większych problemów) to spokojnie możesz zrobić wymianę przed następną zimą.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
w wersji 136Km DDE 3.0 też jest podgrzewanie po uruchomieniu. tzw after-heating. Można poczytać o tym w WDS albo TIS.

A jeśli nie masz problemów z rozruchem( jak jest zdrowy silnik to nawet przy spalonych świecach odpala bez większych problemów) to spokojnie możesz zrobić wymianę przed następną zimą.

 

problemu z rozruchem już nie mam, tylko na wysokim mrozie musiałem długo kręcić, teraz pali niemalże na dotyk :D poczekam więc spokojnie do następnej zimy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.