Skocz do zawartości

problem z ABS i ASC


Kanap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

od jakiegos czasu mam problem z ASC ale olac to przyzwyczaiłem się :D

od dwu dni walcze z ABS po prostu umarł , sprawdziłem wszystko - chyba wszystko - pomierzyłem czujniki wyniki są podobne , sprawdziłem zębatki na kołach , wymieniłem płyn hamulcowy na nowy , ładownie w normie a ABS nie działa .

wygląda to tak :

ASC działa przez chwilę i wtedy kontrolka od ABS lekko sie żarzy jak ASC sie wyłączy to kontrolka ABS gaśnie ale po przejechaniu kawałka drogi zapala się i już nie działa czyli tak jakby były uszkodzone ale według pomiarów są dobre , posprawdzałem wszystkie styki i połączenia ale brak efektów .

Może jakies sugestie ?

Pozdrawiam Kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, też miałem taki problem, niestety czujniki to najprostsza usterka. Ściągnij schematy elektryczne i szukanie po kolei. Jeżeli masz auto po lifcie to masz tą dogodność, że połączysz się interfejsem z kompem ABSu, niewiele tam komunikatów o błędach, ale zawsze coś. W każdym razie do sprawdzenia masz wszystkie przekaźniki, również te na pompie, te pod plastikiem czarnym. Dużo tego nie ma. U mnie była uszkodzona dioda zenera w przekaźniku głównym załączającym ABS, w skrzynce od strony kierowcy. Ponieważ jestem elektronikiem znalezienie zajęło mi dosłownie kilkanaście minut, wcześniej auto dwa dni stało w ASO i się poddali :) Ale była zima i nie chciało mi się szukać, to im oddałem. Jak wyłącza się ABS to automatycznie ASC, bo czujniki te same, więc dla bezpieczeństwa tak zrobili.

 

schematy są tutaj:

 

http://www.e38.org/e32/

 

Electronics

1987 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1988 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1989 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1990 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1991 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1992 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

1993 BMW e32 Electrical Troubleshooting Manual (PDF)

 

jakby co to pytaj

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

tak tylko że ASC nie działa juz ze dwa lata a ABS od dwu dni , tak jak pisałem czujniki posprawdzane - pomierzone są małe odchyłki - i teraz jest tak że najpierw padnie ASC a po kilku metrach ABS .

powiedz coś więcej o tej djodzie gdzie jej szukac dokładnie niestety schematy przepadły razem ze zgonem poprzedniego kompa i teraz macam po ''ciemku''

Pozdrawiam

 

P.S.

a może umówimy się na piwko i rozwiążesz mój problem :D

 

auto mam z grudnia 90r i niestety nikt nie potrafi się połaczyć z kompem - albo nie umie -od ABS/ASC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wiesz jaka powinny być prawidłowe wskazania czujników ABS jak mierzyłem to 3 pokazały 947 albo 974 dokładnie nie pamiętam a jeden 1000 , ale wyczytałem gdzieś że różnica może być do 20 % więc niby się mieści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, link do schematów podesłałem Ci wyżej. Masz auto przed liftem, komp ABS jest niepodłączony do złącza diagnostycznego, tego nawet w ASO nie wiedzą :)

 

otwierasz schemat dla rocznika 90, strona 165, przekaźnik K10, ten który był u mnie uszkodzony, tam są diody zwykłe i zenera, żeby nie załączyć napięcia na moduł ABS, ASC, jeżeli napięcie w układzie jest za wysokie. U mnie padła jedna dioda i przekaźnik działał jakby cały czas było za wysokie. Zacznij od przelutowania tego przekaźnika lub jego podmiany i zobacz co się dzieje. Możesz również najpierw zewrzeć w gnieździe przekaźnika nóżkę 8 razem z 2 i wtedy masz ABS/ASC włączone cały czas bez tej protekcji, nic się złego nie stanie. Czujniki masz ok, pomiar jest w porządku. Układ ASC też nie jest jakoś bardzo skomplikowany, może na zlocie 7er się spotkamy w tym roku to pogadamy osobiście.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam.

sprawa ABS rozwiązana .

poczyściłem wszystkie styki , kostki , złączki , przekaźniki , zębatki etc.etc. i działa nie trzeba było nic wymieniać.

Dzięki jeszcze raz za pomoc dla TROLL-a .

 

nadal walczę z ASC .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

sprawa ABS rozwiązana .

poczyściłem wszystkie styki , kostki , złączki , przekaźniki , zębatki etc.etc. i działa nie trzeba było nic wymieniać.

Dzięki jeszcze raz za pomoc dla TROLL-a .

 

nadal walczę z ASC .

Pozdrawiam

 

Hej, ASC też kiedyś zrobimy :)

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej Kanap, widzę, że masz dużo problemów z elektryką. Na 7er niedawno pisałeś o sterowaniu klimy. Może Twoje auto długo stało kiedyś bez garażu, nasze auta nie lubią deszczu niestety, to po latach wychodzi.

 

W tym momencie znowu pozostaje sprawdzanie po kolei.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Kanap, widzę, że masz dużo problemów z elektryką. Na 7er niedawno pisałeś o sterowaniu klimy. Może Twoje auto długo stało kiedyś bez garażu, nasze auta nie lubią deszczu niestety, to po latach wychodzi.

 

W tym momencie znowu pozostaje sprawdzanie po kolei.

 

 

moje auto bez garażu ? tosz to nie do pomyślenia heheheh .

cały czas jest garażowane i nie jest to blaszak który bardziej szkodzi niż zabezpiecza , a na 7er fak pisałem ale jak sobie poradziłem z tym po wymianie kompresora na nowy gaz , bo jakiemuś kolesiowi nie działała klima - u mnie wszystko git z klimą tylko ten Abs mnie denerwuje

Pozdrawiam kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich serdecznie. Kolego Kanap pozwolę sobie odkopać nieco temat. Ja w swojej 7er walczę 1,5 roku z ASC. Może wspólnie udało by się ten temat ogarnąć. Zapewne każdy z nas posiadł pewną wiedzę na temat tego problemu i można było by wymienić się sugestiami. Zapraszam do wspólnej dyskusji. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

temat ASC na razie w zawieszeniu. sprawdzone bądź wymienione prawie wszystko.

jedynie do wymiany/sprawdzenia pozostał emulator ASC ale z racji jego umiejscowienia- brak dostępu- czekam z tym do zimy kiedy to będę ściągał kolektory ssące i głowice .

Wtedy też sprawdzę ostatni element układanki.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam.

razem z skeyt-em opanowaliśmy chyba problem ASC. jak na razie działa - próby stacjonarne silnik na chodzie przez około 20 minut - jak odpowietrzę hamulce sprawdzę czy wszystko działa podczas jazdy .

Pozdrawiam Kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Problem ASC rozwiązany .

ale od początku :

jakiś czas temu umarło ASC , ja sam , mechanicy no i koledzy próbowaliśmy rozwiązać problem i imaliśmy się wszystkich pomysłów jakie wpadły nam do głowy , wymiana pompy wspomagania - kilka razy - sprawdzanie elektroniki czujników , podmiana kompa ABS ASC ,a wreszcie dołożenie akumulatora ciśnienia na wyjściu z pompy ASC+T - to ostatnie pomogło na jakiś czas ale też umarło .

częściowo się poddałem a częściowo czekałem do momentu rozbierania silnika aby mieć lepszy dostęp do emulatora ASC.

Test ASC na kontrolkę pokazywał cały czas 18 mignięć czyli wyciek/ przeciek (gdzieś w moich postach wcześniejszych wstawiłem rozpiskę co znaczy dana ilość mignięć )ale nigdzie nic nie ciekło nie wyciekało pomimo tego że moje wspomaganie od zawsze pracuje na ATE-fie Dot III o którym co niektórzy piszą że rozszczelnia układ ? ..

razem ze skeYt-em zaczęliśmy znowu kombinować jak rozwiązać ten problem - jemu też umarło ASC - wielogodzinne dyskusje telefoniczne - ło będą niezłe rachunki - zmobilizowały mnie do wyjęcia emulatora ASC co niestety wiązało się z rozebraniem połowy oprzyrządowania silnika , wyjęcie pompy hamulcowej etc etc.wymontowałem emulator , są tam dwie wtyczki które były w niezłym stanie - czyste nie pośniedziałe - ale po zdjęciu plastikowej osłony znalazłem '' ukrytą wtyczkę '' strasznie zaśniedziałą i raczej bez styku. poczyściłem , po psikałem poskładałem no i wkładam do auta cały szczęśliwy że mam usterkę . ale niestety po złożeniu wszystkiego - razem z hamulcami - ASC nie działa więc taka lekka podłamka . kupiłem na allegro taką samą pompę ASC z myślą że ją rozbiorę sprawdzę mechanicznie czy wszystkie zaworki działają a skeyt miał ją sprawdzić pod kątem elektronicznym . jakież było moje zdziwienie jak dostałem olejem po oczach w momencie odkręcenia odpowietrznika tejże pompy olej trysnął na jakieś 8-10 metrów przez warsztat nie oszczędzając mnie heheheh .

zastanowiło mnie to ponieważ ta pompa z Allegro nie miała powkręcanych żadnych przewodów hamulcowych i nie wiadomo jak długo leżała u gościa w garażu a jednak trzyma ciśnienie .moja pompa w aucie natomiast po odkręceniu odpowietrznika nie wykazywała żadnej chęci ulania płynu więc myślę nie rozbieram tylko podmieniam pompy . kolejny wieczór i pół nocy zarwane ale pompa przełożona , odpowietrzona , hamulce odpowietrzone i jazda . Wszystko działa w każdej sytuacji pojechałem specjalnie na szutrówkę i tam piłowałem ASC działa idealnie .

po przyjeździe do domu robię test kontrolki ASC - miga 18 razy czyli tak jakby dalej przeciek , kasuje więc błędy sterownika ASC i kontrolka miga 1 raz = żadnych błędów.

reasumując jeśli też macie takie problemy na samym początku należy sprawdzić czy pompa ASC trzyma ciśnienie na wyłączonym silniku , jeśli nie to jest do wymiany lub naprawy - starą pompę chce rozebrać i zobaczyć czy padł akumulator ciśnienia w niej wbudowany czy może jakiś zawór zwrotny.

Jeszce raz dzięki wszystkim za sugestie i porady a w szczególności skeYT-owi i banolowi.

 

SkeYT '' wsiadł '' mi na ambicje i zmotywował do działania - flaszkę mu wiszę albo nawet dwie.

Pozdrawiam kanap

 

w razie pytań piszcie lub dzwońcie do mnie 609 508 876 lub skeYT-a .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.