Skocz do zawartości

[ E60 523i ] ( N52) Elektryczna pompa wody szaleje


adrian.kucia

Rekomendowane odpowiedzi

Tez mam takie podejrzenie ze to pompa nawet ogrzewanie w kabinie nie dziala tak jak nalezy nie dmucha praktucznie cieplym powietrzem

Ja obecnie wymieniam pompe wody. U mnie wyskoczył żółty komunikat, zatrzymałem się zresetowałem auto, włączyłem ogrzewanie max i wróciłem do domu 100 km bez problemu monitorując temperature w ukrytym menu.

Miałem błąd 2E84 błąd komunikacji z pompą. Obecnie pompa jest wymieniana - zdiagnozowana przez mechanika jako uszkodzona.

 

Natomiast w odróżnieniu od Ciebie, u mnie grzało dobrze.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli posiadasz INPA i kabel diagnostyczny to można zrobić test pompy wody. Sam to przechodzilem i miałem te same objawy. Winna była pompa wody, która się zawieszała przez co nie było obiegu cieczy w układzie. Jeżeli takie coś wystąpi to należy się zatrzymać i wyłączyć auto aby go nie zagotować, wtedy pompa się resetuje i działa poprawnie do następnego razu. Ja od razu wymieniłem pompę wody z termostatem aby mieć juz z głowy, cena termostatu przy cenie pompy jest śmieszna. Można poczytać na forum że te elektryczne pompy wody mają swoje przebiegi i padają. Więc wymiana jest nieunikniona. Zobacz też jakie są błędy w komputerze.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kolwiek błąd pompy, kwalifikuje ja do wymiany, w moim poście na poprzedniej stronie opisałem jak można wszytko sprawdzić.

 

Pompę kupiłem tutaj, nigdzie nawet w Polsce nie znalazłem taniej, komplet że śrubami, które NALEŻY WYMIENIĆ

 

http://www.ebay.de/itm/111681173522

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem że trzeba śruby wymienić ale to jak wszędzie gdzie czegoś nie wymieniasz to mówią że obowiązkowo z nowymi śrubami... ja ich nie wymieniłem i nic się nie dzieje do dziś a kilka tysięcy kilometrów przejechane. Ja kupiłem w Polsce pompe i termostat. Pompa równe 1000zl a termostat 140zl no i jeszcze nowy płyn chłodniczy, w całym układzie mieści się 8,5l ale ile uda się spuścić to już od was zależy. Ja przy wymianie dolałem 8l cieczy. Jeżeli komplet chce się wymienić to taniej niż 1200zl ciężko zejść. Ja wymieniłem sam i mam zero wycieków. Działa bez zarzutu, w moim przypadku wymiana zajęła mi 3h ale nie jestem mechanikiem więc jak ktoś ma sprawne ręce to na pewno uda się szybciej. Oczywiście na końcu trzeba pamiętać o tym aby odpowietrzyć układ.

Odpowietrzanie układu:

1.Włączamy zapłon aby wszystko sie uruchomiło bez pracy silnika

2. Temperaturę grzania na maxa ustawiamy

3. Siłę dmuchania nawiewu na minimum

4. Pedał gazu w podłogę przez 10 sekund.

 

Po tym zabiegu powinno uruchomić się odpowietrzanie układu, trwa ono około 10-12 minut. Przed odpowietrzeniem w zbiorniku wyrównawczym wlewamy płynu na max. Czynność można powtórzyć jak ktoś nie jest pewny.

 

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja odpowietrzalem uklad tak jak napisane jest wyzej i pojawia sie syczenie ze zbiorniczka wyrownawczego w X5 4.8

Czy to normalne czy cos jest nie tak?

 

Podczas odpowietrzania pompa ma momentami pełne obroty, więc gdy zbiorniczek jest otwarty to słychać przelewający się pod ciśnieniem z jednego z bocznych otworów płyn. Innego syczenia raczej bym się nie spodziewał, czasem wylatują bąbelki, lub coś bulgocze. To raczej normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poczytałem wasze wypowiedzi i wniosek nasuwa się sam.

Jeżeli obroty zadane pompy mają być np.100 a są 80 to komputer ją wyłącza bo widzi że coś jest nie tak

Trzeba wziąć pod uwagę że może być też jakaś tolerancja przy której pompa nie jest wyłączana np 10% obrotów wartości zadanej.

Dlaczego pompa nie osiąga swojej wartości obrotowej zadanej, bo pewnie są tam łożyska wirnika silnika które się zacierają lub też łożyska wirnika samej pompy.

Pytanie brzmi czy można wymienić te łożyska.

Nie widziałem tej pompy więc nie wiem.

A może ktoś ma taką starą z okolic Poznania albo ma ochotę wysłać do poznania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego pompa nie osiąga swojej wartości obrotowej zadanej, bo pewnie są tam łożyska wirnika silnika które się zacierają lub też łożyska wirnika samej pompy.

Pytanie brzmi czy można wymienić te łożyska.

\

 

Tez o tym myslałem ; skoro pompę da sie rozkręcić na cześci pierwsze to istnieje duża szansa na jej reanimację ( łożyska , oś wirnika, uszkodzony wirnik płynu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie to wina elektroniki a nie mechaniki. Uruchomiem ta pompe na innym kontrolerze i śmiga.Elektronika jest nie do naprawy niestety :(

 

U mnie było tak samo, od hybrydowej struktury oderwały się aluminiowe druty zasilające cewki silnika. Na regulatorze modelarskim pompa śmiga aż miło :) Zastanawiałem się czy było by wzięcie na taką zastępczą elektronikę do tych pomp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam , jestem na forum nowy (aktywny) chociaż korzystam od kilku lat :) . Wiele wskazówek było bezcennych dlatego podzielę się własnymi postrzeżeniami w temacie elektrycznej pompy wody.

Przy szybkiej jeżdzie autostradowej zapalił się komunikat o wysokiej temperaturze więc zatrzymałem auto . poczekałem chwile i odpaliłem było wszysto ok . na stacji dolałem troche płynu i tak jezdziłem prawie rok !!! nic sie nie działo . Nagle zaczęły się problemy przy ostrej jezdzie pojawiał sie komunikat przegrzanie silnika . kupiłem obdII i monitorowałem temperaturę ale taka jazda to nie jazda . POstanowiłem wymienic pompę na nową . Wymiana jest prosta miałem najazdy . po założeniu przy odpowietrzaniu pompa smigała jak "szalona" stara po prostu "prykała " .

 

Postanowiłem rozebrać starą pompę bo czytałem , że elektronika siada. Moim zdaniem przyczyną wszystkich problemów jest źle dobrany płyn chłodniczy lub za długo nie wymieniany.

W mojej pompie na wałku były naloty rdzy co powodowało utrudniony obrót wirnika i dlatego pompa się przegrzewała . teraz bede wymieniał płyn co trzy lata (rocznie około 30tyś km) koszt 150 zł a pompa kosztowała 1000 zł . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przyczyną wszystkich problemów jest źle dobrany płyn chłodniczy lub za długo nie wymieniany.

W mojej pompie na wałku były naloty rdzy co powodowało utrudniony obrót wirnika i dlatego pompa się przegrzewała

 

W układzie chłodzenia po latach zawsze wystepuje delikatny nalot. Faktem jest że jego ilość jest zależna od jakości płynu, dodatków hamujących korozje i wody, powinna być zdemineralizowana. Czyli stara pompa działa teraz poza samochodem, czy nie może wystartować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorrki , że tak to wszystko rozciągnięte ale jeszcze jedno moje spostrzeżenie można sprawdzić kondycję pompy trybem odpowietrzania . Nowa pompa bardzo mocno pompuje az w przewodach słychać badź czuć jak woda napieprza i jest wyrazny start pompy od zera do maxa i opada predkosc a w starej było to wszystko jednostajne jak pisałem takie prykanie . To chyba tyle :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, niestety u mnie problem podobny... Wymieniona pompa i termostat... Jednak cały czas wywala check engine, pompa wody... Jakieś pomysły, a może ktoś już ogarnął temat. Jestem załamany tyle kasy w plecy a usterka nie naprawiona. Temperatura wody między 95 a 105, ogrzewanie działa, wentylator się włącza nie było komunikatu o przegrzaniu, pompa wymieniona na nową firmy pierburg... Błagam o pomoc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

... i tu pies pogrzebany!! Nie sprawdziłem błędu tylko od razu panika... P0420 i P0430

 

P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)


P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

Oba błędy dotyczą katalizatora.
:cool2: :cool2:


Is Your BMW Catalytic Converter Bad??? Easy $5 FIX for P0430 P0420 Codes.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co wymieniasz części skoro nie wiesz co się zepsuło... Oba błędy dotyczą katalizatora. Jakie masz objawy oprócz checka?

wymieniłem pompę wody bo taki był też błąd, po wymianie znowu wyskoczył tym że dotyczył już tylko katalizatora...

błędy skasowałem, zalałem verve i przejechałem 200km i na razie bez błędu choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Może ktoś pomoże w rozwiązaniu mojego problemu. Komunikaty o przegrzaniu silnika jeszcze sie nie pojawiły lecz dla pewności włączyłem opcję podglądu temp i oscyluje w korku do 105 stopni. Węże są twarde.

Czy ta temperatura nie jest zbyt wysoka? I od tego bedą twardniały węże? W trakcie jazdy temp oscyluje w granicy 95 stopni. Zauważyłem ze jak mam temp ustawioną na max i nadmuch na min , przy otwartym zbiorniczku widzę ze strumień przelewowy jest mocny. Jak tylko zmniejszę temp na min , pomimo ze silnik ma 90stopni z przelewu ledwo co leci płyn. Czy przy takiej temp nie powinna pompa pracować na wyższych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura 105 stopni w korku to normalne w tym silniku, węże będa już twarde bo temperatura juz wysoka, ale dzięki zwiększonemu ciśnieniu nie dochodzi do wrzenia. Włacz sobie podgląd temp i ostrzej pojezdzij, jeżeli wszystko jest ok z termostatem to temperatura powinna spaść do około 80. Pompa zmienia obroty zależnie od zapotrzebowania, ja trzeba szybko wychłodzić to szybciej otwiera termostat (jest w nim grzałka) i przyśpiesza pompę, jak ustawisz max grzanie to chcąc zapewnić dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy pompa przyśpiesza. Wydaje się normalny objaw że pompa kręci wolna na 90 stopni, skoro dąży do uzyskania 105. Zesztą taka idea pom elektrycznych że właczają się wtedy kiedy sa potrzebne, a tak to sobie "pykają" na niskich obrotach, dzięki temu i tej podwyższonej temperaturze jest jakaś tam oszczednosc energii (paliwa)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.