Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chciałbym zaprezentować moje autko, którego właścicielem jestem od połowy 2008r.

Opis mojej BM'ki przedstawia się następująco:

BMW 5 E34

Rok produkcji: 1993

Pojemność silnika: 2,5 TD

Oznaczenie: M51D25

Moc: 115 KM

Kolor: czarny metalic

 

Wyposażenie:

 

- ABS

- Wspomaganie kierownicy

- Centralny zamek

- 2x Poduszka powietrzna

- 2x Elektryczne szyby

- Elektryczne lusterka

- Elektrycznie otwierany szyberdach

- Regulacja reflektorów

- Podgrzewane przednie fotele

- Roleta tylnej szyby

- Welurowe pokrowce na siedzenia

 

Do BM'ki przesiadłem się z młodszego o 4 lata Peugeota 406. Od początku byłem bardzo miło zaskoczony tym samochodzikiem. Auto prowadziło się idealnie. Najbardziej zdumiało mnie wyciszenie wnętrza, gdzie jak na diesla na dodatek mającego już swoje lata w aucie jest niemal bezszelestnie. Do tego tapicerki nie trzeszczą, wszystko wykonane z miłych w dotyku materiałów a nie z 'chamskiego' plastiku, jak to ma miejsce w wielu nawet do dziś produkowanych autach.

Przez cały okres eksploatacji aż do dziś nie miałem żadnych problemów z silnikiem i innymi rzeczami, które uniemożliwiły by mi dalszą jazdę. Nie ukrywam ,że o samochód dbam. Jeżeli tylko coś puknie lub stuknie i o ile mam fundusze staram się to jak najszybciej zlikwidować. Jedyną i największą, jak do tej pory awarią, było rozszczelnienie pompy wtryskowej. Buszując po różnych forach wiem, że to dość powszechny problem w tych silnikach po przejechaniu ponad 200tyś km. Poza tym to tylko oczywiste wymiany oleju, płynów czy elementów układu zawieszenia. Jedynym minusem tego auta dla mnie było zawsze spalanie. Jak na tylko 115 koników zbiera się całkiem przyzwoicie, ale zawsze spalanie wychodziło mi na poziomie ok 10l, a po rozszczelnieniu pompy nawet do 12l. Zaskoczyłem się dopiero po uszczelnieniu pompy, gdzie po zrobieniu 500km średnia wyszła mi 7,7l. Byłem u kilku mechaników i niemal wszyscy twierdzą, że wynikiem tego jest delikatnie przyspieszony zapłon.

Co do przeróbek, to zmieniłem tylko kierunki przenie na białe, poza tym nic w niej nie zmieniałem i chyba już nie będę. Mam jeszcze założoną końcówkę na wydech, a i to tylko za namową kolegi.

 

 

Rozkodowany VIN mojego auta:

 

Numer podwozia WBAHA71020GG52617

Kod typu HA71

Typ 525TD (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M51

Pojemność skokowa 2.50

Moc 85

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0411)

Data prod. 1993-06-22

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S339A SATIN CHROME Shadow-Line

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni

S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.

S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

A oto kilka fotek mojej betki.

 

http://images45.fotosik.pl/1346/02cece14cfcd6c77med.jpg

http://images46.fotosik.pl/1302/01cddd8f1785d011med.jpg

http://images46.fotosik.pl/1302/f3c1b45ff5ff85c2.jpg

http://images45.fotosik.pl/1346/074aeee600b0ff8d.jpg

http://images38.fotosik.pl/1334/5e5aa53ca20d8e3dmed.jpg

http://images45.fotosik.pl/1346/e123cdf6bc41112cmed.jpg

http://images39.fotosik.pl/1291/d3f25db77d2c3a59med.jpg

http://images43.fotosik.pl/1345/c193c7c959563679med.jpg

http://images46.fotosik.pl/1302/6f178fc040a55b4cmed.jpg

Edytowane przez springieer
Opublikowano

Wszystko okej! ale ta końcówka na wydech okropna no i kołpaki, zmień na jakieś "oryginalne" zawsze będzie coś lepiej :cool2: Ale ogólnie jest okej :P

 

PS. rozkoduj VIN

Opublikowano

Przeszukałem forum i z tego, co wiem to pełne rozkodowanie VIN możliwe jest tylko w ASO, chyba że coś mi umknęło ;). Udało mi się znaleźć stronę, która tyle mi na temat mojego auta powiedziała:

 

Daten für die Fahrgestell-Nr. 'GG52617'

 

Baureihe: E34

Fahrzeugtyp: 525td

BMW-Typschlüssel: HA71

Motor: M51

Karosserie: Limousine

Katalogausfürung: Europa

Lenkung: Links

Getriebe: Manuell

Produktion: 06/1993

Füllmengen

für die BJ von 01.03.1993 bis 31.08.1995

Motor M51 D25: 6.75 Liter Öl

Getriebe S5D 260Z (Manuell): 1.20 Liter Öl

Differenzial: 1.70 Liter Öl

Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter

Kühlwasser mit/ohne Klima: 9.80/9.80 Liter

 

Czyli odpowiednio (tłumaczone translatorem, gdyż z niemieckim nigdy nie miałem nic wspólnego) :

Seria: E34

Rodzaj pojazdu: 525td

Kod produkcji: HA71

Silnik: M51

Body: Sedan

Wykonano na rynek: Europa

Sterowanie: lewo

Skrzynia biegów: Manualna

Produkcja: 06/1993

Możliwości

dla BJ od 03/01/1993 do 31/08/1995

Silnik M51 D25: 6.75 litrów oleju

S5D 260Z skrzynia biegów (manual): 1.20 litrów oleju

Różnica: 1,70 litrów oleju

Płyn hamulcowy: 1,00 litra

Chłodzenie wodne z / bez powietrza: 9.80/9.80 litrów

 

A co do kółek to chciałbym jakieś alu wrzucić jeżeli fundusze mi pozwolą, gdyż sam wiem że to nie wygląda za dobrze, ale zobaczymy ;)

Opublikowano

Do wymiany koncowka wydechu, bo wyglada tragicznie. Kolpaki tez wymienilbym na oryginal, i ja bym sie połakomił na fotele w stanie bardzo dobrym bo jak widac te maja pokrowce, a jak pokrowce tzn ze oryginalne sa w stanie smietnikowym, tak? Oryginalne welurowe mozna kupic w dobrej cenie i duzo latwiej znalezc niz skorzane.

Do tego bialy kierunek na tyl i jak najszybsze odklejenie tego czegosd ze zderzaka i git.

Opublikowano

prześcignę cię i zamieszcze rozkodowany vin twego wozu :wink:

 

 

Numer podwozia WBAHA71020GG52617

Kod typu HA71

Typ 525TD (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M51

Pojemność skokowa 2.50

Moc 85

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0411)

Data prod. 1993-06-22

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S339A SATIN CHROME Shadow-Line

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni

S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.

S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano (edytowane)
Do wymiany koncowka wydechu, bo wyglada tragicznie. Kolpaki tez wymienilbym na oryginal, i ja bym sie połakomił na fotele w stanie bardzo dobrym bo jak widac te maja pokrowce, a jak pokrowce tzn ze oryginalne sa w stanie smietnikowym, tak? Oryginalne welurowe mozna kupic w dobrej cenie i duzo latwiej znalezc niz skorzane.

Do tego bialy kierunek na tyl i jak najszybsze odklejenie tego czegosd ze zderzaka i git.

 

Końcówkę wywalę już teraz po tylu głosach na nie. Co do kołpaków to poluje na jakieś alu, ale to już późną wiosną o ile będą fundusze na ten cel. Jeżeli chodzi o pokrowce masz trochę racji z tym, że oryginalne fotele są nie za ciekawe. Ale nie jest to skutkiem wytarcia czy zużycia, bo nigdzie nie ma przetarć itp rzeczy tylko np na siedzeniu kierowcy jest przecięcie na siedzisku. Typowe przecięcie materiału nie od wytarcia. Podobna sytuacja na tylnej kanapie też jak by ktoś specjalnie przeciął materiał w 2 miejscach. Samochód przyjechał prosto od Niemca i naprawdę był zadbanym modelem, a te siedzenia to była jego największa bolączka. Co do tego czegoś na zderzaku to potrzebne mi to było do 3 wjazdów na Ukrainę ;) Osobiście sam nie lubię naklejać czegokolwiek na auto, tak jak to kiedyś, a nawet i do dziś ma miejsce głównie na polonezach ;)

Edytowane przez springieer
Opublikowano
cichy77 dzięki za tak szybką reakcję i rozpracowanie mojego autka :) Pocieszyłem się troszkę, gdyż czasami myślałem, że ktoś majstrował przy tym samochodzie i poprzerzucał kilka rzeczy do innego auta. A tu okazuje się, że akurat ten model był bardzo podstawowo wyposażony.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
czasami myślałem, że ktoś majstrował przy tym samochodzie i poprzerzucał kilka rzeczy do innego auta. A tu okazuje się, że akurat ten model był bardzo podstawowo wyposażony.

Miałem tak samo. :mrgreen:

Chociaż poniekąd zgadłem, bo autokomis (lub ktoś inny) wymontował mi autoalarm. :wink: Ale tylko to. :D

 

Jak już gdzieś indziej wspomniałem - auto fajne. :cool2:

Opublikowano
Co do alarmu właśnie to odkryłem go przypadkiem po 1,5 rocznym użytkowaniu auta. A domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka jeszcze później ;). Z tego co gdzieś wyczytałem mam jakiś alarm wewnętrzny, który nie włącza się po złapaniu za klamkę czy ruszeniu wycieraczką. Miałem kiedyś otwartą szybę i zamknięty samochód, nie otwierając drzwi przez szybę otworzyłem sobie maskę w celu sprawdzenia czegoś i pierwszy raz usłyszałem syrenę alarmu w moim samochodzie:) Nie wiem nawet co jeszcze trzeba by zrobić aby alarm się uruchomił. Nie wiedziałem o tym alarmie też i dlatego, że jego włączenie nie jest sygnalizowane miganiem kierunków, ani dźwiękiem tylko zaczyna mrugać czerwona diodka, umieszczona na centralnym nawiewie na przednią szybę.
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.