Skocz do zawartości

320d '04 dziwne zachowanie wskaźnika temp silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czytam na bieżąco forum ale tego przypadku nie znalazłem, dlatego napisałem

jakiś czas temu wymieniłem termostat egr a parę dni po tym termostat główny- było to w listopadzie

samochód parkuję w garażu gdzie jak temperatura na zewnątrz spada poniżej -5 to odpalam grzejnik olejowy i całą noc grzeje - toteż nie martwię się

porannym rozruchem

samochód ostatnio zauważyłem odkąd jest więcej na minusie niż -10, że po powrocie z pracy próbuje - wskazówka dojść do połowy ale jak mocniej

przyśpieszę,albo będzie jakaś prosta gdzie pogonie trochę to temp spada, uznałem że jak jest -12 to jak jadę 100km/h to jeszcze większy chłód wali

na chłodnicę i silnik i może dlatego

ale wczoraj zrobiłem już z 8 km ze średnią prędkością 50km/h + korki, dwa razy na luzie stojąc w korku wkręciłem obroty do końca ( gdzie wskazówka już

prawie była przy połowie ) a tu nagle zjechało na kreskę niżej, momentalnie, po czym po paru sek dalej szła w stronę połowy,

dalej rondo przyśpieszanie opadla, ok, kolejne 2 km, jest na połowie ale krótki, znów spałowałem 3 razy obroty na max i znów zeszła wskazówka, nie dużo ale zeszła

wiem że to były krotkie odcinki i nie było np 5 km żebym jechał non stop powyżej 50k/h bez zatrzymywania się w korku

ale czy to jest właściwe ? po pałowaniu na luzie woda się przewraca że tak się wychładza silnik czy jak ?

nie wie dokładnie jak sprawdzić działanie tej żaluzji na chłodnicy itd ale przedtem było ok, może gorzej niż rok temu ale w miarę

wiem że w analogicznych modelach u znajomych rozgrzewa się szybciej

jak to zachowanie ocenicie, czy jest normalne jak na te temparatury i co mogę dalej zrobć

Opublikowano
sprawdz sobie w zegarach jaka masz temperature, uruchom przed jazda menu serwisowe i włacz funkcje zeby pokazywał temp. silnika i potem jeździj i będziesz wiedzieć czy świruje wskaźnik czy silnik się wychładza. Na moje oko zawiesza ci się termostat. Kupowałeś zamiennik czy BEHR ? dobrze odpowietrzone wszystko ?
szukam
Opublikowano

z tego co widziałem bo byłem przy tym to był jakiś org, chyba behr, ja nie kupowałem, mechanik już miał czy tam kupił

poszukam jak się odpala to menu serwisowe bo tego akurat nie wiem

odpowietrzał chyba, komninował i dolewał płynu nowego itd

mowił ze org bo zamienniki się nie sprawdzają a że chyba też prowadzi sprzedaż części to nie szukałem już w innych miejscach

Opublikowano
no to ci dobrze mówił że zamienniki się nie sprawdzają ale mógł się uszkodzić na nowo albo coś innego. Włącz pokazywanie temperatury i tak jeździj i będziesz wiedzieć jaka temp. ma silnik. Jak nie dochodzi do ~90 stopni to termostat.
szukam
Opublikowano

aha, dzięks za info, rozumiem że to włączenie pokazywania temperatury to łatwe jest ? pewnie na forum jest, ja tylko znalazłem o teście zegarów

chyba że w skrócie jesteś mi w stanie napisać jak się to włącza

będe dziś jechał 10 km bez zatrzymywania to bym sobie od razy spradził :)

Opublikowano

Panowie. Po pierwsze BEHR to też zamiennik. Wahler to też zamiennik (polecany zresztą).

Gates też bym się nie bał. Btw - oryginalny kupiłem za około 150zł więc też nie odbiega ceną od jakiegokolwiek zamiennika.

 

1. Podłącz auto pod kompa zamiast cudować. Może czujnik temp silnika masz walnięty? Generalnie są dwa takie czujniki i dwa wskazania w kompie widać. Jedno to temp cieczy, drugie temp silnika.

Może Ci czujnik temp cieczy siadł?

 

2. Kto powiedział, że termostat nowy nie może być uszkodzony? Czasem warto skorzystać z reklamacji.

 

3. Walenie w chłodnicę nie ma tu nic do rzeczy. Póki nie osiągnie 90stopni na chłodnicę obieg ma być zamknięty. Test jest prosty - łapka na rurę idąca z bloku na chłodnice (po lewej stronie od przodu patrząc samochodu) i jak się robi ciepła tuż po odpaleniu to masz termostat do śmieci.

 

Skąd masz grzejnik olejowy? Dołożyłeś jakiś seryjny od wersji skandynawskiej czy kupiony osobno? :)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Panowie. Po pierwsze BEHR to też zamiennik. Wahler to też zamiennik (polecany zresztą).

Gates też bym się nie bał. Btw - oryginalny kupiłem za około 150zł więc też nie odbiega ceną od jakiegokolwiek zamiennika.

 

1. Podłącz auto pod kompa zamiast cudować. Może czujnik temp silnika masz walnięty? Generalnie są dwa takie czujniki i dwa wskazania w kompie widać. Jedno to temp cieczy, drugie temp silnika.

Może Ci czujnik temp cieczy siadł?

 

2. Kto powiedział, że termostat nowy nie może być uszkodzony? Czasem warto skorzystać z reklamacji.

 

3. Walenie w chłodnicę nie ma tu nic do rzeczy. Póki nie osiągnie 90stopni na chłodnicę obieg ma być zamknięty. Test jest prosty - łapka na rurę idąca z bloku na chłodnice (po lewej stronie od przodu patrząc samochodu) i jak się robi ciepła tuż po odpaleniu to masz termostat do śmieci.

 

Skąd masz grzejnik olejowy? Dołożyłeś jakiś seryjny od wersji skandynawskiej czy kupiony osobno? :)

 

Pozdrawiam.

 

spoko, wąż sprawdzę, do kompa muszę się podpiąć ... ciągle brak czasu

ostatnio też tak słabiej niż u znajomych z takimi silnikami nagrzewało się - a błędów brak

a faktem jest że nowy termostat może być walnięty - wiadomo - zakładam ze to to raczej ale sprawdzę jak piszesz

 

hehe nie nie wersja garażowa - grzejnik olejowy kupiony 10 lat temu w castoramie

jak jest zimno, poniżej -3 ~ - 5 to włączam go i zostawiam w garażu na całą noc, cały dzień itd itd non stop aż mrozy zejdą

nie mam liczników w garażach, ani połączenia z licznikiem w domu

chociaż te garaże w blokach są ciup cieplejsze niż te wolnostojące

 

bo dziś też zrobiłem 15 km, nagrzało się do połowy, spałowałem ciupek i zeszło, potem korek, gaz w podłogę 3x i zeszło nad pierwszą kreskę

 

dzięki za sugestię, jak jeszcze będą jakieś to chętnie przeczytam, a tak to może po weekendzie uda mi się to sprawdzić

Opublikowano

dziś sprawdzałem, błędów nie ma, z mechanikiem ustaliłem że za tydzień wymieni mi termostat na nowy ( obecny ma 2-3 miechy ) również na orginalny, pod kompem wychodziło że po pałowaniu czy trzymaniu na obrotach temp za mocno spada

czyli tak jak były przyszpuszczenia że to termostat główny ... padł, mimo że świezak

Opublikowano

Skoro są wahania temp., to nie czujnik, a jednak termostat. Chyba że czujnik potrafi się tak uwalić, że zmienia charakterystykę. Tego nie wiem.

Pozdrawiam

Opublikowano

nie no tak jak napisałem, błędów nie było żadnych ... poza matą pasażera - standard

także gwarancyjnie wymienia mi na nowy termostat, tak czy siak napiszę czy pomogło

może komuś się przyda jak będzie miał podobny problem

Opublikowano

wymieniłem wczoraj termostat główny, na orginał, z aso, na gwarancji bo poprzedni j.w., przy okazji sprawdził mechanik terostat egr który też był wymieniani ale był ok

po zabiegu jest zdecydowanie lepiej bo przepałowaniu czy ostrzejszym wyprzedzaniu na rozgrzanym mocno silniku wskazówka nie spada nad pierwszą kreskę ani wcale nie drgnie, a tak było ostatnio przy -18 jak i przy - 2, myślę że już będzie ok, pewnie teraz się będzie szybciej dogrzewał i może kapkę mniej spali skoro temp trzyma

Opublikowano

z kompem w ręku sprawdzaliśmy jak jest podczas jazdy, po przegazowniu itd ale rzeczywiście ten test zrobie

dzięks

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.