Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam auto oczywiście e39 3.0D odkąd zaczęły się większe mrozy zacząłem mieć problem z odpalaniem. Mniej więcej do -10 było jeszcze ok, ale teraz gdy są większe mrozy co dzień mam spore problemy, początkowo pomagało podpięcie na kable z kumpla auta i później już palił normalnie jak się rozgrzał i tak do kolejnego poranka... - wiec odrazu pomyślałem ze aku siada. parę dni później jak mroź był jeszcze większy już podpięcie na kable nie pomagało, wczoraj udało mi się jeszcze jakoś z wielkimi trudami odpalić i udałem się po akumulator Centra futura 100

Wymieniłem wszystko fajnie, dzisiaj rano odpalam i kreci ale słabo. Tak jak by coś go rozładowało albo nie był naładowany odpowiednio jak kupiłem. Sprawdzałem tez auto jakiś czas temu pod katem tego czy coś nie kradnie mi prądu było ok cały czas.

Oczywiście nie udało się odpalić auta, podjechał kolega, podpięliśmy jego auto na kable no i moje e39 zaczęło kręcić ok, ale dalej nie odpala...Nie wiem już sam, lądowanie sprawdzałem nie tak dawno alternator też i nie miałem z nim żadnych problemów, rozrusznik tez był sprawdzany. No i jak auto podpięte jest na kable to kreci raczej tak jak powinien z tym ze auto nie odpala. Temperatura od 2-3 dni u mnie to ok -15 w dzień i ponad -20 w nocy

Parę dni temu jak zauważyłem 1 problemy z paleniem, wyjeździłem eko-disla i zalałem verve dolałem trochę denaturatu i dodatku do paliwa STP.

Nie wiem co jeszcze może być nie tak już brak mi pomysłów czy te silniki tak maja na dużych mrozach ?? czy to paliwo zamarza ? jak to poznać ?

Dodam jeszcze ze na jesień wyczaiłem ze webasto mi szwankuje wiec odłączyłem je całkiem, ale nie wiem czy to jakieś znaczenie ma, i jeszcze jedno świece były zmienione ok 2 mieściscy temu na NGK - chyba nic nie mogło się im stać, ewentualnie jak poznać czy to może być wina świec ?

Na chwile obecna podpiąłem akumulator do prostownika...

Opublikowano
Mam ten sam problem, nowe świece a auta nie pala,trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekaznik od podgrzewania świec.Przekaznik jest koło komputera pod filtrem kabinowym a bezpieczników jeszcze nie zlokalizowałem.
Opublikowano
Witam auto oczywiście e39 3.0D odkąd zaczęły się większe mrozy zacząłem mieć problem z odpalaniem. Mniej więcej do -10 było jeszcze ok, ale teraz gdy są większe mrozy co dzień mam spore problemy, początkowo pomagało podpięcie na kable z kumpla auta i później już palił normalnie jak się rozgrzał i tak do kolejnego poranka... - wiec odrazu pomyślałem ze aku siada. parę dni później jak mroź był jeszcze większy już podpięcie na kable nie pomagało, wczoraj udało mi się jeszcze jakoś z wielkimi trudami odpalić i udałem się po akumulator Centra futura 100

Wymieniłem wszystko fajnie, dzisiaj rano odpalam i kreci ale słabo. Tak jak by coś go rozładowało albo nie był naładowany odpowiednio jak kupiłem. Sprawdzałem tez auto jakiś czas temu pod katem tego czy coś nie kradnie mi prądu było ok cały czas.

Oczywiście nie udało się odpalić auta, podjechał kolega, podpięliśmy jego auto na kable no i moje e39 zaczęło kręcić ok, ale dalej nie odpala...Nie wiem już sam, lądowanie sprawdzałem nie tak dawno alternator też i nie miałem z nim żadnych problemów, rozrusznik tez był sprawdzany. No i jak auto podpięte jest na kable to kreci raczej tak jak powinien z tym ze auto nie odpala. Temperatura od 2-3 dni u mnie to ok -15 w dzień i ponad -20 w nocy

Parę dni temu jak zauważyłem 1 problemy z paleniem, wyjeździłem eko-disla i zalałem verve dolałem trochę denaturatu i dodatku do paliwa STP.

Nie wiem co jeszcze może być nie tak już brak mi pomysłów czy te silniki tak maja na dużych mrozach ?? czy to paliwo zamarza ? jak to poznać ?

Dodam jeszcze ze na jesień wyczaiłem ze webasto mi szwankuje wiec odłączyłem je całkiem, ale nie wiem czy to jakieś znaczenie ma, i jeszcze jedno świece były zmienione ok 2 mieściscy temu na NGK - chyba nic nie mogło się im stać, ewentualnie jak poznać czy to może być wina świec ?

Na chwile obecna podpiąłem akumulator do prostownika...

...przekaźnik świec żarowych, albo same świece. Progowa daje odpowiednie ciśnienie?...czynników może być wiele :norty: podłącz pod kompa i wyjdzie szydło z worka. Generalnie na tych silnikach mróz nie robi większego wrażenia.Podstawa to układ paliwowy w dobrej kondycji :cool2:

Opublikowano

filtr paliwa wymieniłem wczoraj, wymieniłem i odpaliłem także na pewno operacja się udała :). Co do bezpieczników i przekaźników to nie sprawdzałem, kolega który się zna lepiej odemnie i zna mój problem podpowiedział mi - rozrusznik. Na razie auto wstawiłem do garażu innego znajomego i jutro coś powalczymy z tym może posprawdzam bezpieczniki i przekaźniki jak będzie ok to wydrzemy pewnie rozrusznik.

Progowej nie sprawdzałem bo w wakacje była zmieniana i nie działo się z nią nic co mogło by wskazywać na to wiec puki co pominąłem to.

 

Wie ktoś które bezpieczniki od świec ? ?

Opublikowano
No, poszedł na stół rozrusznik. Do wymiany tuleje i szczotki, na jutro ma być zrobiony i zobaczymy czy to jedyny problem nie odpalania... posprawdzam jeszcze wszystkie bezpieczniki i przekaźnik od grzania świec dla pewności.
Opublikowano

Witam :) już wszystko ok, ale niestety na rozruszniku się nie skończyło - który de facto i tak był do zrobienia bo już nie kręcił najlepiej, wiec szkoda wirnika...

No wiec, po wsadzeniu rozrusznika problem nie zniknął. Przeanalizowałem wszystko i no i pozostały dwie opcje: wtryski i świece, świece łatwiej zbadać wiec zajechałem do kolegi podpiął komputer i okazało się ze bezpiecznik spalony od świec dla pewności ściągnęliśmy filtr kabinowy żeby dostać się do komputera sprawdziliśmy i faktycznie zero prądu na świece. posprawdzał po kolei i jedna z nich na zimno miała za duży pobór. Dwa miesiące temu wsadziłem 5 NGK i 1 boscha, na szczęście okazało się ze problem jest z 1 świeca a wiec nie trzeba było zdzierać kolektora, wykręcił i co się okazało ? BOSCH :) - podpinając do aku potwierdziło się ze gdy świeca zimna pobiera za dużo prądu i wywala bezpiecznik gdy się nagrzała było ok.

Wiec do sklepu, NGK i wszystko ok teraz pali od strzała za każdym razem. Szkoda tylko ze nie miałem paragonu z tej świecy bo bym oddal ale kto pomyślał ze taka droga świeca i do tego takiej "super" firmy jak bosch padnie po 2 miesiącach :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.