Skocz do zawartości

X3 E83 2.0d problem przy minusowych temp


KrisE83

Rekomendowane odpowiedzi

witam... mialem problemy z odpalaniem auta przy minusowych temp., a jak juz odpaliłem to przez 30 sek. auto chodziło nierówno .. pomyslalem -świece. wymienilem wszystkie 4 szt. a auto dalej ma problemy z odpalaniem .. okazalo sie ze mam błędy w kompie a mianowicie ( swieca zarowa 1,2,3,4). Moim zdaniem mam do wymiany sterownik swiec zarowych!!! a moje pytanie brzmi -gdzie w e 83 2,0 2005r znajduje sie ten sterownik

 

Miałem identyczną sytuację i był to sterownik. Wymiana nie jest najprostsza, bo jest ciasno, ale się da zrobić. Powodzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 lata później...

WITAM

mam identyczny problem w tamtą zimę przy temperaturach poniżej -5 stopni miałem problem, samochód zapalał i gasł ale do samego momentu gaśnięcia utrzymywał ciśnienie

paliwa wymieniłem profilaktycznie świece na ber.u i moduł ber.u tak jak w oryginale i nic.

Dałem do sprawdzenia wtryskiwacze i na stole EPS wyszły dobrze wiadomo nie sprawdzali je w temperaturze -5 stopni .

Następnie zaślepiłem EGR w razie jakby rano się blokował i nic.

Klapy profilaktycznie usunąłem bo jak wiadomo wpadają.

Wszystkie filtry wymienione na kne...

Jakoś tamtą zimę wytrzymałem ale już przy tej jesieni problem jest od +5 stopni w dół

byłem u wielu mechaników czego efektem jest wymiana chyba wszystkich rzeczy co podałem

wymieniłem jeszcze przepływkę ale nic czy ktoś wpadł co jest problemem .

przyznam się że mam dość marki BMW

Do tego dochodzi ale to z innej bajki szarpanie tak jakby podczas jazdy dołączał się napęd przy naciśniętym gazie , przy łagodnej jeździe nic . i żadnych błędów.

bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

moje x3 to 2,0d 150KM 2006r.

przepływkę mam nową zapomniałem chyba wcześniej dodać OCZYWIŚCIE Z BO.CH'a.

mimo, że jak wiem przepływka służy tylko do EGR'u , egr oczywiście zaślepiony i w programie wyłączony to robiłem razem z klapami .

wymieniłem jeszcze rozrząd na nowy ale to nic nie dało kumpel z warsztatu robi to na blokadach a nie na oko także nie myślę że się rąbnął z resztą jak pale teraz na 10 stopniach C na + bo teraz jest tyle w nocy to jest ok

rozrząd wymieniłem ponieważ ściągnąłem czapkę bo samochód łykał mi olej i zawalał dpf'a jak się okazało na jednym cylindrze były chwycone pierścienie to na pewno przez długie interwały wymiany oleju pierwszego właściciela (robił wg. zaleceń serwisu ) ale wcześniej przed tymi pracami było to samo.

na razie ruchy wstrzymane czekam na ochłodzenie jak się zacznie podmienię sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie tak z ciekawości co sterownik w 177 km ma do tego przypadku z temperaturami

przecież jak nie załączy turbiny tzn geometria nie ustawi sie na full to i tak powinien zapalić i działać, fakt jest taki że to nie mój przypadek ale jak byś mógł to wytłumaczyć tak z ciekawości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam oczywiście zrobiłem na testerze wymianę przepływki . Ale z tego co mi jest wiadomo to nie jest VW i przepływka bierze udział tylko w ustawieniu i odczytu EGR

problem został rozwiązany w końcu przez jednego elektronika oczywiście nie dowiedziałem się co to było , zapłaciłem 850zł . jak na razie nie ma najmniejszego problemu , jakby ktoś chciał to dam telefon do gościa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

więc tak mi wyszedł błąd 28b2.

doczytałem że to jest ograniczenie obrotów silnika.

poszukałem i znalazłem na amerykańskim forum że winny jest uszkodzony sterownik silnika.

zakupiłem inny czekam teraz na zmianę dam znać czy pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam.Być może komuś przyda się informacja zwiazana z moim problemem w X3. (Silnik 2.0d M47) -2005 r Wielu użytkowników modelu e83 z silnikiem diesla ma problem z uruchomieniem silnika,przykładowo po postoju w nocy kiedy rano uruchamiamy zimny silnik zapala on ale po 2-3 sekundach gaśnie.Uruchamiamy silnik ponownie i później już nie ma tego problemu. W moim X3 problemem był uszkodzony moduł EWS 3+ (Numer BMW 61 35 6 941 986) został on wymieniony na inny nowszej generacji EWS 4 (Numer BMW 61 35 9 127 086) Diagnoza elektroniczna nie wykrywała żadnego błędu.Pozornie wszystko było sprawne. Dodatkowo zostały wymienione jeszcze dwa przekaźniki. Jeden znajdujący się za schowkiem w desce w kolorze zielonym,odpowiedzialny za zasilanie pompy paliwa.Na schemacie ma oznaczenie K96/X10156. Przekaźnik jest w kolorze jasno zielonym ,został on wymieniony na nowy (Nowy Przekaznik Nr.BMW 61.36 837700) oraz drugi przekaźnik odpowiedzialny za zasilanie sterownika silnika.Znajduje sie pod maską komory silnika po lewej stronie (strona kierowcy)Na schemacie ma oznaczenie K2003a/X2085. Przekaźnik jest w kolorze niebieskim.Numer nowego przekaźnika (Numer BMW 61.36 6 915 327) Od chwili wymiany modułu EWS i przekaźników problem nie istnieje.Dodatkowo zostały wymienione 4 świece żarowe oraz przekaźnik/sterownik świec żarowych.Dla bezpieczeństwa aby uniknąć ewentualnego uszkodzenia silnika z powodu urywających się klapek wirowych zostały one usunięte z kolektora ssącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.