Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widocznie jeszcze jest olej w kolektorze. Pogarsza to skład mieszanki i przez to kontrolka.

Możliwe też , że przez ten olej umarł katalizator.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Możliwe też , że przez ten olej umarł katalizator.

też tak nad tym myślałem, ale kolega raczej nie posiada sondy za katem wiec skąd by pochodził sygnał o uszkodzonym katalizatorze???

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej posiada
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to od którego roku miały wsadzone też za katalizator??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzięki wam koledzy bonzo 320i i dyzio255 za podpowiedzi i sugestie. Mój model jest z końca grudnia '99-go roku, czyli, jak sugerujecie, ta awaryjka wskazywała by też padnięty katalizator? Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów awaryjka zgasła i jest wszystko ok. Zakładam, że przy padniętym katalizatorze, jeżeli jest tam sonda, awaryjka świeciłaby się cały czas, a u mnie zapala się na dłuższy czas (nawet na kilka dni) a potem sama gaśnie. Jestem teraz po za granicą kraju, więc do kompa dostanę się tylko gdzieś w przyszłym tygodniu. Moje pytanie, czy jak padł katalizator jakoś to się odczuwa w jeździe/pracy silnika? Dodam, że jak świeciła kontrolka, to wydobywało się sporo dymu, ale nie białego i gęstego, jak by był spalany olej, ale raczej takiego jak jest zimny samochód, lekkiego jak para. Po tym przypadku z zablokowaniem się silnika, jak pisałem, wymieniłem olej i filtr oleju i zrobiłem już około 5 tys. km - oleju silnik wcale nie bierze, gdyż teraz sprawdzam każdego dnia przed odpaleniem (od stycznia 2011 mam ten samochód i też nigdy nie brał mi oleju). Może to być i to że w kolektorze są pozostałości "starego" oleju i pogarsza to, jak piszecie, skład mieszanki. Mam nadzieję, że komputer wykaże bolączkę. A odmę to chyba zmienię, gdyż ja ją nigdy nie zmieniałem, a i mój poprzednik też za bardzo nie dbał o samochód, który już na dzisiaj ma 263 tys. przejechane + jeszcze jakieś 5-8 tys. km, kiedy poprzednik i ja - do zrobienia - jeździłem bez ABS-ów z zepsutym sterownikiem. Dzięki wszystkim i pozdrawiam.
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.