Skocz do zawartości

Olej do skrzyni: Dexron II czy III???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich w nowym roku! (oby był lepszy od starego) :)

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni i moście i mam pytanko. Na skrzyni mam pomarańczową naklejkę "ATF Dexron II" albo jakoś tak. I teraz zastanawiam się czy wlać olej Dexron II czy może już Dexron III? Lepiej tak jak zaleca producent czy może wlać już coś nowszego? Wlewając Dexron III nie uszkodzę sobie tym skrzyni albo jakichś simeringów? A co byście polecali do mostu? Osobiście preferuję oleje Mobil. Proszę Was o poradę bo sam jakoś nie mogę się zdecydować. Auto to tak jak w podpisie 328i e36 manual. :think:

Opublikowano

A ja preferuje oleje VALVOLINE i CASTROL.Mobil to jest teraz chłam,nawet nie wiadomo gdzie to rozlewają.A VALVOLINE w EUROPIE to tylko z Holandii jest sprowadzany.Ja do swojej mam juz VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90 do mostu,narazie go nie wymieniałem,ale mam na zapas, za 1l płaciłem 31zł. Jak chcesz wymieniać w skrzyni to polecam VALVOLINE ATF MAXLIFE jak masz powyżej 100 tys km przejechane.

Ja do silnika tez bede teraz stosował VALVOLINE MAXLIFE 10W40

Opublikowano
A ja preferuje oleje VALVOLINE i CASTROL.Mobil to jest teraz chłam,nawet nie wiadomo gdzie to rozlewają.A VALVOLINE w EUROPIE to tylko z Holandii jest sprowadzany.Ja do swojej mam juz VALVOLINE DURABLEND GL-5 75W90 do mostu,narazie go nie wymieniałem,ale mam na zapas, za 1l płaciłem 31zł. Jak chcesz wymieniać w skrzyni to polecam VALVOLINE ATF MAXLIFE jak masz powyżej 100 tys km przejechane.

Ja do silnika tez bede teraz stosował VALVOLINE MAXLIFE 10W40

 

Zgadzam się z tym, że w sumie to nie wiadomo co w tej bańce tak na prawdę jest, olej czy po prostu jakiś syf. Z drugiej strony Castrol również jest rozlewany zdaje się, że nawet również w Polsce, więc tak na prawdę też nie masz 100% pewności co to jest. Ale jak kupuję w dobrym sklepie to chyba raczej nie powinienem mieć powodów do obaw?

Nie wiem jak z Valvoline ale Mobil i Castrol to oleje na prawdę z najwyższej półki - kiedyś miałem okazję osobiście pobawić się maszyną do testowania olejów samochodowych i oba te oleje okazały się znakomite(miałem do testów tylko parę olejów, nie było wśród nich Valvoline). Mobil stosuję w swoich autach już od kilku lat i nigdy nie miałem z nim problemów. Castrol też zdażyło mi się kilka razy zalać i też było ok. Może to jest po prostu kwestia miejsca zakupu oleju? Ja zaopatruję się w części i materiały eksploatacyjne tylko w jednym, sprawdzonym od wielu lat sklepie. Mimo tego chyba jednak zakupię Mobil 10W40, taki jak mam teraz w silniku. Do skrzyni i mostu też zaleję Mobil. A może ktoś ma jakieś lepsze propozycje?

Opublikowano
Ja pracuje w warsztacie samochodowym razem ze sklepem motoryzacyjnym.Z tego co wiem to VALVOLINE jest pierwszą marką olejową świata.MAXLIFE to jest produkt roku chyba 2003 w USA.Ma także CERTYFIKAT TUV. MOBILE może i były dobre ale kiedyś,teraz to ich nie polecam klientom.

 

 

Szczerze przyznam, że o tym nie słyszałem. Poważnie się będę musiał zastanowić nad zmianą marki oleju. Dzięki za radę!

Opublikowano
... MOBILE może i były dobre ale kiedyś,teraz to ich nie polecam klientom....

 

Napisz jeszcze jakie masz marże na różnych olejach...

wyjaśni to zapewne dlaczego polecasz taki a nie inny olej... :8)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Na wszystkie czesci jakie mamy w sklepie 20% to jest standardowa marża.Jesli olej i filtr od nas to wymiana gratis.Wiec lepiej kupic i wymienic u nas niz samemu sie w to bawic.Chyba,ze ktos uzywa przepalonych olei pozniej do innych celów-to może sobie sam w domu wymieniać. Polecam takie a nie takie.Troche sie na tym znam.Jezdzimy na różne szkolenia organizowane przez INTER CARS i FOTA,należymy do LIDER SERVIS.Mamy świadectwo autoryzacji ORLEN OIL.Według mnie oleje MOBIL są przereklamowane.Nie bardzo wiadomo co to za firma.Inne firmy olejowe wiadomo ich historie,gdzie produkowane są oleje a z MOBILEM nic nie bardzo.
Opublikowano
wlej taki jak miałes bo te pelen syntetyk ma inna gestosc i wszystkie syfy i osady z starego oleju ci wyczysci i moze buc mały przeciek . Moj kolega w audi coupe 2.3 1992 r miał normalny olej mineralny i wlał pelen syntetyk i miał przecieki wiec lepiej lac to co jest auto i tak lepiej nie pojedzie tylko wieksze koszta :):)
Opublikowano
Proszę Was o poradę bo sam jakoś nie mogę się zdecydować. Auto to tak jak w podpisie 328i e36 manual. :think:

 

mnie goscie powiedzieli w serwisie skrzyn tak: (a propos automatu ale idea powinna byc taka sama):

mineralny: wymiana co 30 tys km, syntetyczny co 70tys km

oczywiscie liczac cene zakupu oleju wcale nie jest sie do przodu na syntetyku ale na pewno mniej z tym pozniej babrania - rzadziej wymiana itp

zh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.